Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Advertisements

Digitální učební materiál
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY
Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Smyslová ústrojí Funkce:
Smysly - zrak (c) Mgr. Martin Šmíd.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Zrakové ústrojí - zrak je nejdůležitějším smyslem pro orientaci v prostoru - orgánem zraku je oko - oko je uložené v očnici Stavba oka - složeno ze tří.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
OKO Marcela Hanáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Škola Střední průmyslová škola Zlín
50.1 Člověk – smyslová soustava
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Autor: Lenka Kraváčková
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Smyslové vnímání OKO.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Optické vlastnosti oka
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
Ústrojí zrakové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_03_ÚSTORJÍ.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Smyslová ústrojí Funkce:
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Lidské oko Optické čočky Název školy
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastPřírodovědné vzdělávání Vzdělávací oborČlověk a příroda Tematický okruhBiologie člověka TémaBiologie člověka Tematická oblastBiologie člověka NázevSmysly - 1. část AutorMgr. Dana Kuczmanová Vytvořeno, pro obor, ročník , LYT 1. ročník, STA 1. ročník, ELE 1.ročník AnotacePrezentace – Smysly člověka - zrak Přínos/cílové kompetenceŽák pozná stavbu a funkci orgánových soustav lidského těla VY_32_INOVACE_23_19

SMYSLY ČLOVĚKA Smysly člověka Žáci se seznámí se stavbou a funkcí smyslových receptorů Základní typy tkání a buněk Učivo navazuje na znalosti žáků o buňce Prezentace – Smysly člověka - zrak Učivo je určeno pro žáky 1. ročníku SPŠ.

ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ Poskytuje člověku informace o vnějším prostředí. Jaký je význam zraku? Vyjmenujte části oka, které si pamatujete.

STAVBA OKA [01]

VÝZNAM ČÁSTÍ OKA 1. vrstva Bělima – bílá neprůhledná vazivová blána – upínají se na ni okohybné svaly. Rohovka – průhledná, více vyklenutá, za ní je komorová voda 2. vrstva Cévnatka – prokrvená – vyživuje oko Řasnatá tělesa - drží čočku a mění její zakřivení Duhovka – barevná – uprostřed zornice – řídí průchod světla do oka Čočka – akomodace – změna tvaru čočky – zaostření na obraz

AKOMODACE ČOČKY [03]

VÝZNAM ČÁSTÍ OKA 3. Vrstva Sítnice – zrakové smyslové buňky tyčinky – vidění zašera čípky – barevné vidění Slepá skvrna – místo, odkud vystupuje z oka zrakový nerv Žlutá skvrna – místo nejostřejšího vidění Sklivec – rosolovitá hmota – vyplňuje oko

STAVBA SÍTNICE Vstup světla Tyčinky a čípky [04]

PŘÍDAVNÉ ORGÁNY OKA Víčka – Slzné žlázy – Okohybné svaly Určete význam přídavných orgánů oka. Chrání oko zepředu Zvlhčují povrch rohovky Synchronizují pohyb obou očí [02]

OPTICKÁ SOUSTAVA OKA Rohovka – komorová voda – čočka – sklivec – sítnice. Světelný paprsek s láme – na sítnici vytváří obraz převrácený a zmenšený.

ZRAKOVÉ VADY a)Krátkozrakost – obraz vzniká před sítnicí – čočka rozptylka b)Dalekozrakost – obraz vzniká za sítnicí – čočka spojka c)Astigmatismus – nerovný povrch rohovky – jako ragbyový míč d)Šedý zákal – zakalená čočka e)Zelený zákal – vysoký tlak v oku – sklivec tlačí na sítnici – nebezpečí ztráty zraku

KRÁTKOZRAKOST [05] Čočka rozptylka

DALEKOZRAKOST [06] Čočka spojka

SEZNAM CITACÍ NOVOTNÝ, HRUŠKA. Biologie člověka pro gymnázia. Ostrovní 30, Praha 1: Fortuna, 2003, ISBN [01] an_eye_cs.svg [02] [03] [04] [05] [06]