Kroužkovci. stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezobratlí živočichové
Advertisements

PLOŠTĚNCI – ŽIVOČICHOVÉ S PLOCHÝM TĚLEM
Mnohobuněční živočichové Obr.1
Třída: Mlži Škeble rybničná: rybníky dvoustranně souměrné tělo kryté
KROUŽKOVCI Rozhodni o pravdivosti následujících tvrzení.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
KROUŽKOVCI 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Kmen: Kroužkovci.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
Plži – ulita Zdroj:cs.wikipedia.org/wiki/Plži
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
OBOJŽIVELNÍCI
KROUŽKOVCI - ZÁSTUPCI Rozdělení podle množství a umístění štětin
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_9B11 KROUŽKOVCI morfologie a anatomie
Mnohobuněční bezobratlí živočichové
Kmen: KROUŽKOVCI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
ZOOLOGIE KMEN: KROUŽKOVCI
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Kmen: KROUŽKOVCI (Annelida)
Nižší rostliny Řasy.
PIJAVICE (hirudinea).
KROUŽKOVCI (Annelida)
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI.
Živočichové rybníka KROUŽKOVCI.
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
Opakování učiva Mgr. Pavlína Marková
Škola:. Základní škola Kladruby
Pozorování žížaly VY_32_INOVACE_CH3 – 05 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s krtkem a způsobem jeho života Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
Mlži -2lastury Zdroj:cs.wikipedia.org/wiki/mlži.
Kmen: Kroužkovci tělo ze stejných článků (kromě prvního a posledního)
kmen: ANNELIDA (kroužkovici)
KROUŽKOVCI Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Kroužkovci.
Kroužkovci.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_23_16 Název materiáluKroužkovci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Měkkýši, kroužkovci, členovci - korýši
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výpisky a výtah Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
2 třídy: 1. Opaskovci – Máloštětinatci(žížala, nítěnka) Pijavice(Pijavka, Chobotnatka) 2. mnohoštětinatci (Nereidka)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Kroužkovci Mají tělo z kroužků-článků Na článcích mají štětinky
kroužkovci, Annelida, opaskovci, máloštětinatci, mnohoštětinatci
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SAVCI CHARAKTERISTIKA.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
POLYCHAETA 19. července 2013 VY_52_INOVACE_210217
CLITELLATA 19. července 2013 VY_52_INOVACE_210218
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Kroužkovci Název školy
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Kroužkovci

stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE MALOŠTĚTINATCI

MNOHOŠTĚTINATCI mořští na každém článku mnoho štětinek ve svazečcích dýchají žábrami většinou oddělené pohlaví zástupci: NEREIDKA HNĚDÁ PALOLO ZELENÝ AFRODITKA PLSTNATÁ

MALOŠTĚTINATCI Opaskovci – opasek v přední části těla, vylučuje sliz (přenos pohlavních buněk a vývin vajíček) půdní a sladkovodní na každém článku nepatrné štětiny ŽÍŽALA OBECNÁ Je známo přes druhů žížal. Jsou rozšířené na celém světě s výjimkou polárních a pouštních oblastí.polárníchpouštních v Česku je hojná žížala obecná a žížala hnojní.žížala obecnážížala hnojní Žížaly mají značný přísun do ekosystému. Svojí činností vytvářejí v půdě malé kanálky, které provzdušňují půdu. Žížaly vstřebají za 24 hodin tolik potravy, kolik samy váží. Ve střevu žížal žije obrovské množství mikroorganismů, takže jejich výměšky mají daleko větší mikrobiální aktivitu než polykaná zemina. Tak vzniká humus vázaný na jíl – tedy právě to, co tvoří strukturní úrodnou půdu. -Často se také využívají v rybářství jako návnada při rybolovu. Žížaly často vylézají během deště na povrch, kde se pak pohybují. Dělají tak proto, aby se neutopily ve vodě, která se dostane do jejich chodbiček a tunýlků.rybářstvírybolovudeštěneutopilyvodě

ZDROJ: