Webová propagační část RTIS - inspirativní průvodce
Historicko-geografický kontext
často chybí dostatečné zdůraznění přírodních, kulturních či historických odlišností a zajímavostí regionu, které mohou motivovat k návštěvě ttp:// ttp://
Navázání mentálního kontaktu potenciálního návštěvníka s regionem Statickou, „inventurní“ prezentaci regionu oživují, vhodně strukturují a percepci prostoru a mentálním mapám blízkou komunikaci vytvářejí: –interaktivní/senzitivní mapa –mentální mapa –historické kresby a fotografie navozující pocity tradičnosti, historizující nálady a historické patiny –historické plány a mapy –využívání kronik, pověstí, erbů, znaků měst a obcí –fotografie zajímavých míst v krajině či s různými i neobvyklými pohledy na krajinu –využívání loga regionu
Interaktivní mapa
Panoramatická mapa
Mentální mapa
Historické kresby a fotografie
Tematické fotogalerie, vztah ke krajině,
Tematické fotogalerie, vztah ke krajině,
Tematické fotogalerie, vztah ke krajině,
Využívání loga
Jazykové a národnostní mutace rozsah a zvolený jazyk jazykových (a národnostních) mutací by měl vycházet ze současné či žádoucí struktury návštěvníků regionu anglická mutace by měla být standardem regionálního webu (jeho běžnou součástí) národnostní mutace, tedy vytváření specifické nabídky nejen jazykem, ale i obsahem, jsou na regionálních webech zatím raritou
Web jako metainformační a vhodně strukturovaný web zpřístupnění nejkvalitnějších webových zdrojů: –v regionu zejména města a obce, atraktivity –celostátně významné zdroje (doprava, ubytování, atraktivity) –zdroje z okolních regionů (weby okolních regionů, atraktivity) propojení odkazů na externí zdroje přímo v textu, propojení jako součást strukturovaně uspořádaných informací (např. o městech či atraktivitách v regionu – odkaz na jejich vlastní stránky), tematicky uspořádané odkazy, databáze odkazů
Závěry pro motivování k návštěvě regionu není až tak důležité, jaké atraktivity a infrastrukturu CR nabízí region, ale jak je rozvinutý potenciál regionu propagován na webu, jak web navázal mentální kontakt s jeho návštěvníkem, jak umožnil návštěvníkovo motivovat se k návštěvě poznáním a poznáváním regionu, jeho lidí, krajiny i genia loci, tedy nejen jeho hlavních atraktivit
Závěry regionálním webům v České republice nechybí ani tolik množství poskytovaných fakt, ale: kvalita zpracování jazykové verze oslovení návštěvníka webu specifikami regionu kvalitní a koncepční struktura informací kvalita designu největším deficitem je nedostatek map různých geografických či tematických pohledů na minulost i současnost a malé úsilí o propojování dalších webových zdrojů