STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Advertisements

MORFOLOGIE CÉVNATÝCH ROSTLIN - Kořen
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
1. Podběl, orsej, sasanka nebo plicník patří mezi byliny rozkvétající časně zjara. V porovnání s ostatními bylinami kvetoucími v létě se u nich častěji.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
Studijní materiál. Vypracovala: Kateřina Jenáčková
STONEK.
Rostlinná pletiva.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
BOTANIKA ROSTLINNÉ ORGÁNY
Stavba rostlinného těla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přechod rostlin na souš
Digitalizace výuky Příjemce
Název Vegetativní orgány rostlin - Kořen Předmět, ročník
Kořen autor: David Hainall.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Kořen Bohumil Bareš.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Život rostliny Lenka Kraváčková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Rostlinné orgány.
Uspořádání rostlinného těla
Kořen (radix) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.03/Li
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
BOTASKA – botanika s kamerou CZ.1.07/2.2.00/
Morfologie rostlin Praktikum č. 1 kořen.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ORGÁNY SEMENNÝCH ROSTLIN
Rostlinné orgány KOŘEN
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Kořen Biologie 1. ročník.
STONEK.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Kořen  Spolu se stonkem a listy tvoří vegetativní rostlinné orgány  Nižší rostliny = ozn. rhizoidy, vyšší rostliny (kapraďorosty a dál) = kořeny.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kořen Tematická oblast:Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
Stavba rostlinného těla
MORFOLOGIE CÉVNATÝCH ROSTLIN - Kořen
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název projektu: Moderní škola
Vegetativní rostlinné orgány
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Botanika.
Vegetativní orgány kořen.
Stonek.
Transkript prezentace:

STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN orgány ……………………, slouží k …………………….. orgány ……………………, slouží k ……………………..

………………… ……………… orgán, klíčí jako ……………., vždy směrem ……………! Kořen ………………… ……………… orgán, klíčí jako ……………., vždy směrem ……………! Funkce: upevňuje rostlinu v půdě nasává z půdy vodu a s rozpuštěnými minerálními látkami a rozvádí je do dalších částí rostliny ukládají se v něm zásobní látky podzemní bezlistý první dolů video klíčení ředkvičky video – 1 snímek za asi 14 minut, celkem 9 dní, skoky ve videu – 6 hodinové úseky tmy (jakože noc)

Vnitřní stavba kořene pokožka - …………….. prvotní kůra - ………………….. vodivé pletivo - …………………. pásmo větvení kořene kořenové vlásky – ……………………. prodlužovací pásmo dělivé pletivo - ……… kořenová čepička – …………………. vzrostný vrchol

kořenové vlášení

Tvar kořenů hlavní a postranní kořeny svazčité kořeny dopsat příklady rostlin!

Přeměny kořene Kořenové hlízy a bulvy – ukládání zásobních látek

kořenová hlíza (jiřina)

kořenová hlíza (orsej jarní)

bulva (miřík celer, řepa cukrová)

Vzdušné kořeny – některé ……………… rostliny – …………………………… (např Vzdušné kořeny – některé ……………… rostliny – …………………………… (např. fíkus neboli banyán, monstera, orchideje) tropické přijímají vzdušnou vlhkost

Příčepivé kořeny u ……………………. rostlin, k ……………………. (břečťan popínavý) popínavých přichycení

Haustoria – kořeny ………………………… a …………………………………… Haustoria – kořeny ………………………… a …………………………………….. rostlin – pronikají do cévních svazků hostitelské rostliny (……………….) parazitických poloparazitických jmelí bílé

kokotice na kopřivě

Adventivní kořeny – lepší …………………………… (kukuřice, fíkovník) upevnění v podkladu

Dýchací kořeny – příjem ……………… kyslíku (mangrove)

Hlízky se symbiotickými bakteriemi – obohacení půdy o dusík (bobovité - fazol)

…………………………. rozmnožování rostlin Význam kořene …………………………. rozmnožování rostlin …………………………. jako potravina (např. ………....., …………………., ………………., ……………… atd.) ……………………………… průmysl - např. kořeny …………………….. řepy ………………………… (např. kostival lékařský) vegetativní konzumace potravinářský cukrové léčivé látky