Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
Zahraniční obchod.
Tvorba cen v maloobchodě
Firma a jejich cíle.
Strategické aliance HOLDING.
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Zpracování objednávek a distribuce
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
MARKETINGOVÝ MIX.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
BROWNFIELDS vs. GREENFIELDS Dr. Ing. Vávra Přemysl, MBA
Sdružování organizací
NAUKA O PODNIKU I Sdružování podniků.
STUPŇOVITOST A METODY USPOŘÁDÁNÍ UČIVA V EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTECH
Ruská federace x WTO a OECD
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_09.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
2.Marketingové prostředí
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Liberalizace energetiky a její vliv na PRE
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Organizace a řízení nadnárodních společností
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Integrace logistických služeb
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Model strategie marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
TRH (tržní mechanismus)
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Sdružování organizací
Rub a líc daňového plánování
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí

Zahraniční výroba Zaměření: - Defenzivní = obranné - Ofenzivní = útočné Motivy internacionalizace: 1. Zpřístupnit odbytové trhy 2. Nespokojenost se zastoupením v dané zemi 3. Odbornost lidských zdrojů 4. Kapitálové rezervy do zahraničí 5. Větší možnost zisku 6. K dispozici volné výrobní kapacity 7. Prodat know-how 8. Diverzifikace rizika

I. Plná výroba Výhody Tržní kontrola Zabezpečení obchodní značky Legislativní výhody Snížení nákladů Lepší image v cílové zemi K dispozici – prac. síly, suroviny, technologie Nevýhody Velké navýšení nákladů Legislativa Nestabilita poptávky Nestabilita země Lidský materiál

I. Plná výroba Výběr místa Atmosféra pro cizí investice Výrobní úvahy Speciální podmínky Politické riziko

I. Plná výroba Riziko nestability poměrů Riziko vlastnický ch práv Riziko vlastního provozu Riziko kapitálov ého trhu Možno vstoupit STOP ČTYŘI SKUPINY RIZIK ANO NE

I. Plná výroba Majetkový podíl v podniku 100% vlastnictví Majorita Minorita 1. Výstavba závodu na zelené louce (greenfield, brownfield) 2. Získání stávajícího závodu (akvizice, fúze)

II. Montáž Typy Úplná montáž Montáž polotovarů Částečná výroba Důvody Lidské zdroje Stát s vysokou poptávkou Levnější přeprava polotovarů

III. Strategické aliance Strategické aliance jsou účelová spojení organizací z různých zemí, která umožňují spojení při cestě za úspěchem v podnikání. Poskytování licencí a smluv Joint venture Smlouva o managementu Smluvní výroba

Proč se spojovat Důvody Silnější vyjednávací pozice Snazší expanze na zahraniční trhy Synergie Snížení nákladů Výzkum a vývoj

S kým se spojovat S přímou konkurencí S nepřímou konkurencí S firmami z blízkého oboru S firmami mimo obor

Výhody strategické aliance Nárůst finančních zdrojů Výměna technologií Přístup k surovinám Vyšší rychlost návratu investic Snižování rizika Zvyšování výrobních dávek Specializace, racionalizace Zvýšení vyjednávací síly na trhu

III. Strategické aliance 1.Poskytování licencí =

III. Strategické aliance Franchising - je způsob obchodní činnosti a marketing výrobků nebo služeb, který je používán v různých odvětvích průmyslu a obchodu. Jedná se o poskytnutí práva užívat obchodní známku a znalosti vlastněné nějakou korporací pro své vlastní podnikání. Výhody Vstup majitele licence na zahraniční trh Právní samostatnost uživatele licence Marketingové aktivity částečně řízeny poskytovatelem licence Proslulost a image značky Nevýhody Corporate identity Omezení vlastního rozvoje

III. Strategické aliance 2. Joint venture - domácí podnik spolu s dalším zahraničním podnikem či organizací vytvoří novou společnou obchodně-právní entitu (většinou akciovou společnost). Cílem je spojit přednosti či zkušenosti obou partnerů Výhody Možnosti exportu i pro menší firmy Snižování rizika Legislativní výhody Rychlejší a lepší orientace na zahraničním trhu Nevýhody Snížení zisku Konflikty mezi partnery

III. Strategické aliance 3. Smlouva o managementu – jde o smlouvu mezi dodavatelem a místním investorem. Investor dodává kapitál, cizí firma dodává know-how. Výhody Vstup na cizí trh s nízkým rizikem Nevýhody Náročnost na sestavení smlouvy Riziko odstoupení od převzetí podniku

III. Strategické aliance 4. Smluvní výroba – domácí firma zadává zahraniční společnosti zakázku na výrobu či montáž v cílové zemi. Zadávající firma poskytuje polotovary, marketingové aktivity, zajišťuje prodej. Výhody Minimální investice Kontrola nad prodejem Snížení finančního rizika Odbourání dovozních bariér Levná pracovní síla Nevýhody Vyrábějící firma – snižování zisku Zakázka na omezenou dobu Zadavatelská firma – seznámení s procesy možného konkurenta Obtížné hledání výrobce Ztráta kontroly nad výrobou

IV. Jiné typy Marketingové distribuční smlouvy Smlouvy mezi leteckými přepravci Společný vývoj a poskytnutí technologie Práce na společných projektech

Stupeň kontroly stupeň zapojení STRATEGICKÁ ALIANCE JOINTVENTURE KAP. ÚČAST NA INV.CELKU LICENCE FRANCHISING PIGGYBACK OBCHODNÍ ZASTOUPENÍ KOMISIONÁŘ PROSTŘEDNÍK PŘÍMÁ ZAHR. INVESTICE – 100% VLASTNICTVÍ Plná výroba DCEŘINNÁ SPOLEČNOST Reprezentační kancelář PŘÍMÝ VÝVOZ BEZ PŘ. INVESTIC TECHNICKÁ POMOC smluvní výroba INVESTICE + DELEGACE INVESTICE + KONTROLA DELEGACE BEZ INVESTIC KONTROLA BEZ INVESTIC Stupeň zapojení

Relační marketing - trendy ECR = Efficient Consumer Response Category management SCM = Supply Chain Management Private Labels

Míra rizika a kontroly

Děkuji za pozornost