Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Při tvorbě digitálních učebních materiálů. je nutné respektovat autorský zákon (Zákon č. 121/2000 Sb.) v České republice.
Advertisements

Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Kateřina Svobodová a Markéta Pospíšilová
Nové pojetí seriálu Zuzana Hájková Jihočeská vědecká knihovna v Českých Budějovicích
Didaktická média v dějepisném vyučování
Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě, příspěvková organizace 1 Kult (MK)
Bibliografické odkazy a citace změny oproti starší verzi normy ISO ČSN 690 Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
Počítačová grafika - úvod
Připraveno v rámci projektu „Projektové financování vysokých škol“ podpořeného FRVŠ pod číslem 72/2011
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
Jednoduché aplikace ve Windows Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_aplikace_widows Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Informační a komunikační.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Eva Filípková Informační zdroje = zdroje, který přináší uživatelům informace, = zdroje, který přináší uživatelům informace, poznatky.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_10 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Informace 1 Regionální knihovna Karviná. Základní pojmy Informační pramen – množina dat nebo informací, která je zaznamenána na „nosiči informací“ (kniha,
„EU peníze středním školám“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 19 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
Úvod do autorského práva Když se nerozhodneš, buď nerozhodný, když se však rozhodneš, buď rozhodný.. L.N.Tolstoj FEL ČVUT v Praze Právo pro podnikatele.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
1 Vít Richter ISSS 2005 – Hradec Králové Národní knihovna ČR Mobil: Archivy, knihovny, muzea a jejich úloha při.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Akvizice periodické literatury Havlíčkův Brod.
BIBLIOGRAFIE Česká národní bibliografie
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Použití ozdobného písma (fontu)
Bibliografické citace – cvičení I. Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“
Tiskové techniky Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Odkazy Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
WORD 2010 Karta Domů, skupina Odstavec. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Metody knihovnické práce (VIKBA04)
Perspektivní zobrazení
Identifikátor materiálu: EU
Práce s informačními prameny VIKBA03
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Poznámky pod čarou Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
etail.htm?id= podle pravidel AACR2 -řešení popisné a inventární jednotky -chyby v evidenci a jejich řešení.
Typologie dokumentů Vymezení a typy. Prameny aj.  Pramen  Dokument  Zdroj iz421 opink 2.
OBECNÁ CHARAKTERISTIKA LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informační prameny I. část
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Citační a bibliografické databáze:
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiáluDokumenty Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_34/2 Jméno autoraDana Kubátová Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace „ EU pen í ze středn í m š kol á m “

Dělení dokumentů podle znakové soustavy typologie dokument ů DOKUMENTY

Dokument a publikace informační pramen nosič + množina informací slouží k přenosu dat dokument všechny typy dokumentů veřejné dokumenty více shodných exemplářů (výtisků) publikace

Typologie dokumentů (dělení dokumentů) podle vyjádření obsahu ( podle způsobu záznamu) podle původnosti informací (odvozenosti obsahu) podle míry zveřejnění ( stupně zveřejnění) podle způsobu publikování podle vyjádření obsahu ( podle způsobu záznamu) podle původnosti informací (odvozenosti obsahu) podle míry zveřejnění ( stupně zveřejnění) podle způsobu publikování

Podle vyjádření obsahu (podle znakové soustavy) tradiční (tištěné) dokumenty – písemné – obrazové grafické zvukové p ři práci s těmito typy audiovizuální dokumentů musíme elektronické použít příslušná technická digitální technická zařízení tradiční (tištěné) dokumenty – písemné – obrazové grafické zvukové p ři práci s těmito typy audiovizuální dokumentů musíme elektronické použít příslušná technická digitální technická zařízení

Podle původnosti informací primární dokumenty monografie, encyklopedie, slovníky, učebnice sekundární dokumenty katalogy, internetové vyhledavače terciální dokumenty báze dat bází dat, seznamy seznamů

Podle míry zveřejnění zveřejněné – veřejné všeobecně přístupné větší počet výtisků dělí se podle způsobu publikování nezveřejněné – neveřejné omezeně přístupné vnitřní = interní tajné - nepublikované nemohou být zakoupeny

Podle způsobu publikování neperiodické publikace = (knihy) publikace vydávané jako jeden ukončený celek patří sem i vícesvazková díla, jejichž počet je předem stanovený periodické publikace = (časopisy) vychází po částech v pravidelných intervalech nejméně 2x ročně specializované, odborné, vědecké, populárně naučné, společenské seriálové publikace - publikace v tištěné nebo jinak rozmnožené formě - vydávané v částech následujících po sobě, obvykle navazujících číselně nebo chronologicky se záměrem stálého pokračování

Grafické dokumenty písemné – dokumenty tvořené pomocí písma (knihy, brožury, sborníky, ale i rukopisy) obrazové - jejich obsah je zobrazen pomocí výtvarných, fotografických nebo jiných technik. Někdy jsou doprovázeny textem (fotografie, mapy, plány, grafika, ilustrace, reprodukce uměleckých děl…) zvukové – dokumenty jsou tvořeny záznamem určitých zvuků. Jedná se o fonetické záznamy, které jsou určené k přehrávání (ke zvukové reprodukci) audiovizuální – dokumenty, kde je zaznamenán zvukový i obrazový záznam souběžně elektronické – dokumenty, které jsou přepsány do strojem čitelné podoby

Písemné dokumenty obecně rozvoj od vzniku knihtisku tištěné slovo představuje doposud základní zdroj informací 20. století - velký nárůst tištěných knih a dokumentů Dokumenty se liší :a) vnější formou b) obsahem c) hodnotou Dělení písemných dokumentů: KNIHY – sborníky, učebnice, příručky, encyklopedie, slovníky PERIODIKA – noviny, časopisy, edice, nepravá periodika, ročenky SPECIÁLNÍ DOKUMENTY – výzkumné a vývojové zprávy, cestovní zprávy, firemní literatura, normy, patenty, ochranné známky,

Obrazové dokumenty 1 zachycují všechny informace, které vnímáme zrakem (obsah dokumentu je zaznamenaný pomocí obrazu) Výhody: - jejich obsah je všeobecně srozumitelný - nenarážejí na znalost písma (pohádky – kreslené pro děti, které ještě neumějí číst. Diagramy a schémata Kartografické dokumenty – mapy, atlasy, globusy, plány Kresby Fotografické dokumenty Kinematografické dokumenty - film

Zvukové dokumenty záznam zvuku zvukový záznam mluveného i hudebního projevu je úplnější a bohatší než písemný –> dokáže zachytit i kvalitu hlasu a způsob řeči k přehrání je potřeba příslušné technické vybavení rozvoj ve 20. století příjem nevyžaduje znalost písma, ale může vznikat jazyková bariéra charakteristickými vlastnostmi - reprodukovatelnost zvukového záznamu Gramodesky – LP Magnetické pásky – MC Zvuková - CD

Audiovizuální dokumenty je složený ze zvukového a obrazového záznamu vyžaduje speciální technické vybavení zvyšuje pochopení a srozumitelnost nabízených informací Zvukový film Video Diafón – diapozitivy nebo diafilmy

Elektronické dokumenty elektronické publikování = zpřístupnění dokumentů v digitální podobě Formy: on-line forma – www (internet) off-line forma – CD-ROM, VHS, DVD

Odkazy: Všechny použité obrázky (kliparty) dostupné z: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Kubátová