Druhy skladeb a hudební formy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
zpracovaný v rámci projektu
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Hudební baroko ( století).
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Rozčlenění hudebního vývoje
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Povídání o Bachovi.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
JOHANN SEBASTIAN BACH.
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
SVĚTOVÉ HUDEBNÍ BAROKO
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
HUDBA V BAROKU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
Elektronická učebnice - II
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Johann Sebastian Bach
Sloh melodicko-harmonický Housle Skladebné druhy Skladatelé úkoly Dějiny evropské hudby BAROKO.
Antonín Dvořák Světově uznávaný český hudební skladatel 19.století ROMANTIZMUS.
Gymnázium Židlochovice kvinta. německý hudební skladatel virtuóz hry na klávesové nástroje považovaný za jednoho z největších hudebních géniů všech.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh AUTOR: Mgr. Ladislava Hurábová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_04 TEMA: Dějiny hudby - BAROKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Tereza Janderková.  suite (fr. = sled, sada)  sled několika tanečních skladeb  pěstovala se především v baroku (17. a 18. století) → GB, F, D  jednotlivé.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/05
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Dějiny evropské hudby BAROKO Skladatelé Evropa Čechy úkoly
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/06
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Prezentace Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Světoví hudební skladatelé
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Název školy: Základní škola Netvořice
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Průhonice
Renesancia a Barok.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_07
VY 32 INOVACE 543.
Dějiny hudby a její osobnosti
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Druhy skladeb a hudební formy baroka

Orchestrální a jevištní Concerto grosso – střídá se malá skupina nástrojů „concertino“ s celým orchestrem „concerto grosso“ nebo „tutti“ (=všichni) Sólový koncert s doprovodem orchestru – určen pro sólový nástroj (např.flétna, fagot, hoboj, housle, violoncello, varhany, cembalo! atd) za doprovodu orchestru Opera – dramatické jevištní dílo, jehož text (libreto) se zpívá za doprovodu orchestru. Spojuje tanec, herecké výstupy a hudbu v jeden celek Oratorium – podobné jako opera, avšak má biblický námět a je určeno pro provozování v chrámech

Instrumentální (zaměřeno na klávesové nástroje) Suita (nebo dříve „partita“) – cyklus tanců (allemanda, couranta, sarabanda, giga + další lidové tance: gavotta, bourée, menuet + netaneční části: air a další) – suita mohla být napsána i pro orchestr, častěji ale určena sólovým nástrojům (housle, cembalo) Fuga – vícehlasá (=polyfonní) skladba založená na opakování (imitaci) jednoho nebo více témat, která postupně procházejí všemi hlasy podle určitých pravidel. Fugy se psaly pro varhany i klávesové nástroje strunné – cembalo, pozd.klavír (J.S.Bach: „Temperovaný klavír“ = 2x24 preludií a fug) Variace – v baroku též „ciacona“ nebo „passacaglia“ – nad stále stejným motivem v basu se obměňují ostatní hlasy Preludium – drobnější skladba improvizačního charakteru, bývalo doplněno další skladbou např.fugou (viz. J.S.Bach: Temperovaný klavír)