Nejmenší spol. násobek, největší spol. dělitel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HODINA ZAČÍNÁ M A T E M A T I K A.
Advertisements

Matematika a její aplikace
Vzorová písemka Poznámka: Bonusové příklady jsou nepovinné, lze za ně ale získat body navíc. (2 body) Definujte pojem gradient. Vypočítejte gradient funkce.
Algoritmy I Cvičení č. 3.
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Dělitelnost přirozených čísel
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Databázové systémy 2 Zkouška – 8:00. Příklad I - Funkce Vytvořte funkci ZK_HR_ODDELENI (p_oddeleni_id NUMBER). Funkce vrátí řetězec, obsahující.
VY_42_INOVACE_386_NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK, NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL
Matematika a její aplikace
21.1 Malá násobilka - dělení
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ČERTÍ ÚKOLY.
Úkoly nejen pro Martínky.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
8 Vymysli a napiš příklady, aby jejich výsledek byl 8. Které číslo napíšeš do středu? 45 : 5 18 : 2 36 : 4 72 : 8 54 : 6 81 : 9.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Odpovězte na následující otázky
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dělitelnost Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Společný dělitel čísel (SD)
Společný násobek čísel (SN)
Slovní úlohy Dělitelnost
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ČÍSELNÉ OBORY 03 Prvočíslo a číslo složené MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 04 Dělitel a násobek MěSOŠ Klobouky u Brna.
Procenta.
Prostor pro rodinu Vytváříme prostor, ve kterém je možné sladit svou práci a péči o rodinu Prostor pro rodiče, pro pečující a pro zaměstnavatele.
Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek 6. třída.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_066.MAT.01 Největší společný dělitel, nejmenší společný.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Dělitelnost Vypracoval: RNDr. Milan Zimpl, Ph.D.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Irena Kotalíková Název: VY_32_INOVACE_180 _Dělitel a násobek Vzdělávací oblast: Matematika.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Matematická dovednost Téma: Společný dělitel.
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
AZ KVÍZ Dělitelnost Spustit hru Pravidla hry
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Dělení se zbytkem Název sady: Matematika 3. ročník Číslo projektu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
1. Co mají společného násobky těchto čísel?
VY_32_Inovace_ Numerace do 100 Matematika 2.ročník
Čas čas je fyzikální veličina, kterou značíme t
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
AUTOR: Martina Dostálová
Výchova k občanství Moc zákonodárná
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Nářadí – velikost, počet
VZPOMENEŠ SI ? ? ? ? ? Matematika 2.ročník opakování.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Výchova k občanství 7. ročník.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Dělení mnohočlenu mnohočlenem
Dělitelnost - test 6. třída.
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
Transkript prezentace:

Nejmenší spol. násobek, největší spol. dělitel prověrka Zadání písemky – verze pro tisk

Oddělení A – 1. příklad a) n (12; 18) = 2 . 2 . 3 . 3 = 36 12 = 4 . 3 = 2 . 2 . 3 18 = 2 . 9 = 2 . 3 . 3 b) n (48; 60) = 2 . 3 . 2 . 2 . 2 . 5 = 240 48 = 6 . 8 = 2 . 3 . 2 . 2 . 2 60 = 6 . 10 = 2 . 3 . 2 . 5

Oddělení A – 1. příklad c) D (150; 105) = 3 . 5 = 15 150 = 10 . 15 = 2 . 5 . 3 . 5 105 = 5 . 21 = 5 . 3 . 7 b) D (198; 144) = 2 . 3 . 3 = 18 198 = 9 . 22 = 3 . 3 . 2 . 11 144 = 12 . 12 = 2 . 2 . 3 . 2 . 2 . 3

Oddělení A – 2. příklad V hodině tělesné výchovy žáci nastupovali do trojstupů, čtyřstupů a osmistupů, vždy jeden zbýval. Kolik žáků cvičilo? 3-stupy n (3; 4; 8) = 3 . 2 . 2 . 2 = 24 4-stupy 3 8-stupy 4 = 2 . 2 1 zbývá (je navíc) 8 = 2 . 2 . 2 24 + 1 = 25 žáků Cvičilo 25 žáků.

Oddělení B – 1. příklad a) n (30; 45) = 2 . 3 . 5 . 3 = 90 30 = 10 . 3 = 2 . 5 . 3 45 = 9 . 5 = 3 . 3 . 5 b) n (36; 27) = 2 . 3 . 3 . 2 . 3 = 108 36 = 6 . 6 = 2 . 3 . 3 . 2 27 = 3 . 9 = 3 . 3 . 3

Oddělení B – 1. příklad c) D (102; 170) = 2 . 17 = 34 102 = 2 . 51 = 2 . 3 . 17 170 = 10 . 17 = 2 . 5 . 17 b) D (132; 168) = 2 . 2 . 3 = 12 132 = 4 . 33 = 2 . 2 . 3 . 11 168 = 4 . 42 = 2 . 2 . 6 . 7 = 2 . 2 . 3 . 7

Oddělení B – 2. příklad Na dětském táboře děti nastupovaly do čtyřřadů, pětiřadů a osmiřadů, vždy však v poslední řadě jedno dítě chybělo. Kolik dětí bylo na táboře? 4-řady n (3; 4; 8) = 2 . 2 . 2 . 5 = 40 5-řady 4 = 2 . 2 8-řady 5 1 chybí 8 = 2 . 2 . 2 40 - 1 = 39 dětí Na táboře bylo 39 dětí.