Www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bitva na řece Sommě Bitva na řece Sommě Zpracovaly: Gansová Lucie
Advertisements

Bitva u Verdunu Německo vz. Francie
Bitvy první světové války
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Johana Posseltová, C3B Bitvy 1. světové války.
Vstup USA do války.
III. fáze 2. světové války:
Den D.
Téma: 1. světová válka Předmět: Dějepis Ročník: 9.ročník
Průběh 1. světové války 3. část.
Přelom ve válce Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
20.Maturitní otázka 1. světová válka a versailleský systém
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Bitva u Kurska – operace Citadela největší tanková bitva v dějinách
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
1.Světová válka.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_VL SADA č. 8
Přepadení SSSR, vstup USA do války, přelom ve válce
Jak může válka zasáhnout obyčejné lidi? (ne vojáky)
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Letadla 2. světové války Druhá světová válka začala v září roku 1939 německým vpádem do Polska a skončila v srpnu roku 1945 americkým atomovým bombardováním.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (IV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Osvobozování Československa
I. světová válka – konec války
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (II. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Bitva u Verdunu Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Bitva o Moskvu Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Technika 1. světové války
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
FORMOVÁNÍ PROTIHITLEROVSKÉ KOALICE 1941
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VIII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
II. světová válka 1943 Petr Machala.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Válka ve Středomoří, Africe a na Balkáně
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
II. světová válka 1942 Petr Machala.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XIII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Útok na Pearl Harbor ráno 7.prosince 1941 japonská letadla bez vyhlášení války zaútočila na americkou vojenskou základnu v přístavu Pearl Harbor na Havajských.
2. světová válka v Evropě Koordinace postupu spojenců
Napadení Sovětského svazu. Balkánské tažení Po neúspěšném dobytí VB se Hitler obrátil na Balkánský poloostrov V dubnu 1941byla dobita Jugoslávie a později.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Druhá světová válka. 1.Kdo je na obrázku? 2.Jaké spojenectví karikatura vyjadřuje? 3.Co jednotlivé státy získaly?
Téma: ŘECKO-PERSKÉ VÁLKY Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Klasické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:První světová válka TÉMATICKÝ CELEK:Moderní.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jana Krchňáčková Název prezentace (DUMu): 2. Nejznámější bitvy 1. světové války Název sady: Osobnosti a události.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: BITVA O BRITÁNII, OBSAZENÍ BALKÁNU Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Leden 2012 Předmět: Dějepis Cílová.
PRŮBĚH 1. SVĚTOVÉ VÁLKY V PŘEHLEDU
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
První světová válka. Vznik československého státu.
Digitální učební materiál:
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
První světová válka 8. třída.
Téma: Člověk a jeho svět – Vlastivěda
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
I. světová válka.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
1.světová válka – Velká válka
Italská a srbská fronta
Transkript prezentace:

Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMSrovnej 1. a 2. světovou válku - bitvy Označení DUMVY_32_INOVACE_11_3_11 AutorMgr. Jana Pešatová Datum Vzdělávací oblastČlověk a společnost Vzdělávací oborDějepis Tematický okruhModerní dějiny Ročník3. ročník gymnázia

Bitvy

 Bitva se odehrála od podzimu 1942 do zimy 1943  Je považována za nejvýznamnější a rozhodující střetnutí německých a sovětských vojsk na východní frontě  Stála život více než milion lidí a navždy zničila Hitlerovu ambici kolonizovat Sovětský svaz  Bitva byla vedena o klíčové město na dolním toku řeky Volhy  Rudá armáda v ní dobyla historické vítězství, když nejprve obklíčila a posléze zcela zničila německou 6. armádu pod velením polního maršála F. Pauluse a připravila wehrmachtu významné materiální i lidské ztráty  Jedná se spolu s bitvou v Kurském oblouku o jedno z největších válečných střetnutí všech dob vůbec

 Byla jednou z největších bitev první světové války – „mlýnek na maso“  Odehrála se ve Francii a padlo při ní na obou stranách zhruba vojáků  Krvavá bitva trvala od února 1916 do prosince 1916, což je přibližně 10 měsíců  Krajina po bitvě byla totálně zničena a stopy války nese dodnes. Všude jsou i dnes vidět krátery po vybuchlých granátech zarostlé trávou  Celkem zasáhlo frontu o šířce patnácti až třiceti kilometrů a hloubce deseti kilometrů přes tun oceli  Němcům se ale území vybojovat nepodařilo a 18. prosince 1916 bitva skončila  Historicky demonstruje nesmyslnost vleklé zákopové války  Výsledná situace byla stejná jako výchozí, ani jedna strana nedosáhla žádného strategického, ba ani taktického úspěchu, a jediným výsledkem bylo obrovské vyčerpání zdrojů všech zúčastněných

 Na tomto místě se odehrály čtyři bitvy, které se uskutečnily během první světové války mezi vojsky Dohody (hlavně anglická) a císařského Německa v letech  Fronta se zde pohybovala v blátě, vlhku a chladu jen o pár kilometrů tam a zpátky  Do dějin definitivně vstoupilo toto místo 22. dubna 1915, kdy během bojů Němců a Britů mezi městy Langemark a Steenstraete byl poprvé v historii lidstva vyzkoušen chemický bojový jedovatý plyn (konkrétně sloučenina chlóru)  Plyn vypouštěli z chemických projektorů, krátkých barelů naplněných minami s plynem. Obešli tak ustanovení haagské dohody, která zakazovala jen chemické dělostřelecké granáty

 Na sklonku léta 1942 se schylovalo k rozhodující bitvě o Severní Afriku  Rommelův africký expediční sbor se střetl u malé egyptské pobřežní vesnice s britskou 8. armádou vedenou generálem Montgomerym  Němci dlouhým tažením zeslábli, ale stále mysleli na vítězství  Bitva proběhla od července do listopadu 1942  Ztráty na obou stranách byly obrovské, ale navzdory všem ztrátám hnal Montgomery jednu vlnu tankových útoků za druhou, přímo proti oslabeným německým obranným liniím  První bojové nasazení nového středního tanku M4 Sherman  Montgomery nakonec srazil Němce na kolena

 Bitva představovala první významné vystoupení čsl. legií na východní frontě  Úspěch československých jednotek byl natolik výrazný, že ruská vláda poté zrušila veškerá omezení na formování nových jednotek z českých a slovenských zajatců  Proběhla v červenci roku 1917  Proti čsl. legiím stála vojska Rakousko- Uherska a Německa  Z hlediska celkového vývoje války nevelká a nevýznamná bitva

 Byla jednou z rozhodujících námořních bitev druhé světové války  Proběhla od 3. června do 7. června 1942  Američané pokládali toto místo za hlavní bod obrany proti japonskému loďstvu  Plán bitvy vymyslel admirál Jamamoto, který chtěl vnutit rozhodující bitvu americkému loďstvu a zničit ho – hlavně zničit americké letadlové lodě, čímž by následně Japonsko ovládlo Tichý oceán a přinutilo by Spojené státy k míru  Japonský plán však selhal, protože Američané rozluštili japonské kódy a znali japonský plán do značných podrobností  Bitva zasadila zdrcující porážku japonskému námořnictvu, které ztratilo všechny čtyři nasazené letadlové lodě a tím i jakoukoliv šanci na vedení dalších útočných operací většího rozsahu  V následných bojích pak již jasně převládal průmysl a technická převaha Spojených států, neboť Japonsko nemohlo s nedostatkem nerostných zdrojů konkurovat Spojeným státům ani ve výrobě zbraní, ani v jejich vývoii .

 Bitva představuje střetnutí mezi německou Luftwaffe a britskou Royal Air Force  Jednalo se o první významné střetnutí v dějinách válek vybojované výhradně prostřednictvím leteckých sil  Smyslem této vzdušné bitvy, kterou rozpoutala německá strana, bylo zničit nebo alespoň výrazně oslabit Royal Air Force a získat tak jednoznačnou vzdušnou převahu nad kanálem La Manche a Británií  Německé velení považovalo vítězství v této bitvě za nutnou podmínku pro uskutečnění invaze do Anglie (viz Operace Seelöwe)

 Proběhla od 1. července do 18. listopadu roku 1916  Byla jednou z nejkrvavějších operací první světové války  Byla to velká útočná operace anglických a francouzských vojsk s cílem prolomit linii německé obrany a vniknout do týlu německé skupiny armád  Vojáci měli podporu ze vzduchu a také měli na své straně trumf – tank, kromě toho byla armáda spojenců dobře vyzbrojena  Tanky nebyly schopny prorazit frontu, ale představovaly novou taktiku ve vedení války. S jejich pomocí se pěchota posunula o 2 km, ale pak se postup zastavil  Celkový počet padlých a zraněných činil Britů a Francouzů, Němci měli ztráty mužů. Tato krvavá bitva přitom přinesla spojencům územní zisk pouhých 3 kilometrů.

 1. bitva u Stalingradu  2. bitva u Verdunu  3. bitvy u Yper  4. bitva u El Alameinu  5. bitva u Zborova  6. bitva u Midway  7. letecká bitva o Británii  8. bitva na Sommě