VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice opsaná trojúhelníku
PLANIMETRIE.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
Vzájemná poloha dvou kružnic
POZNÁMKY ve formátu PDF
POZNÁMKY ve formátu PDF
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_398_DRUHY TROJÚHELNÍKŮ DLE VNITŘNÍCH ÚHLŮ
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_420_STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_425_ROVNOBĚŽNÍKY
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Vzájemné polohy 8. ročník
VY_42_INOVACE_405_VĚTA SUS Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_117_KRUŽNICE, KRUH 2. ČÁST Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
VY_42_INOVACE_402_VÝŠKY V TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
VY_42_INOVACE_400_TĚŽNICE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_42_INOVACE_401_STŘEDNÍ PŘÍČKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_384_PRVOČÍSLA Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
VY_42_INOVACE_409_ROVNOBĚŽNÍKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM květen 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Kružnice trojúhelníku opsaná
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Vzájemná poloha dvou kružnic
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Vzájemná poloha dvou kružnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní konstrukce Kolmice.
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Konstrukce trojúhelníku
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Transkript prezentace:

VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace VM kružnice opsaná trojúhelníku, postup konstrukce, příklady k procvičení

Vzájemná poloha dvou kružnic 8. ročník

Vzájemná poloha dvou kružnic Mohou nastat celkem tři případy: kružnice nemají žádný společný bod kružnice mají jeden společný bod kružnice mají dva společné body

Žádný společný bod neboli vzdálenost středů kružnic je větší než součet jejich poloměrů.

Žádný společný bod neboli vzdálenost středů kružnic je menší než rozdíl jejich poloměrů.

Žádný společný bod Kružnice, které mají společný střed, se nazývají soustředné.

Jeden společný bod Kružnice mají vnější dotyk neboli vzdálenost středů kružnic je rovna součtu jejich poloměrů.

Jeden společný bod Kružnice mají vnitřní dotyk neboli vzdálenost středů kružnic je rovna rozdílu jejich poloměrů. Bod dotyku leží na polopřímce spojující středy obou kružnic.

Dva společné body Kružnice se protínají ve dvou bodech neboli rozdíl poloměrů kružnic je menší než vzdálenost středů a ta je menší než součet poloměrů..

Cvičení Kolik takových kružnic lze sestrojit? Sestroj libovolnou kružnici h, která se dotýká kružnice k v bodě T. Kde budou ležet středy všech těchto kružnic?

Cvičení Kolik takových kružnic lze sestrojit? Sestroj kružnici c se středem v bodě C tak, aby se dotýkala kružnice k. Jak velký poloměr bude tato kružnice mít?

Cvičení vnitřní dotyk vnější dotyk

Cvičení Kolik takových kružnic lze sestrojit? Sestroj libovolnou kružnici y, která bude mít s kružnicí k společné body A a B. Kde budou ležet středy všech těchto kružnic?