Vzájemná poloha dvou kružnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Druhy pohybu – posuvný, otáčivý
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce trojúhelníku - Thaletova kružnice
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vzájemné polohy 8. ročník
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá konstrukcí rovnoběžníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci konstruují rovnoběžníky. Speciální.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty USU AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Vzájemná poloha dvou kružnic
Základní konstrukce Kolmice.
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha dvou kružnic VY_32_INOVACE_12_16_M

Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova VY_32_INOVACE_12_16_M Téma Vzájemná poloha dvou kružnic Anotace Seznámení se vzájemnou polohou dvou kružnic Autor Mgr. Martina Mašterová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žák si osvojuje vzájemnou polohu dvou kružnic Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Poloměr, průměr, bod dotyku, průsečíky Druh učebního materiálu Prezentace Power Point Druh interaktivity Vzdělávání žáků prostřednictvím digitálních technologií. Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání 1. stupeň , 2. období Typická věková skupina 10 - 12 let Celková velikost 125 kB

Dvě kružnice k (R, a) a m (S,b): a) Nemají společný bod. a b R S m k

Dvě kružnice k (R, a) a m (S,b): b) Mají 1 společný bod. a b R S P m k Poznámka: Bod P se nazývá bod dotyku kružnic.

Dvě kružnice k (R, a) a m (S,b): c) Mají 2 společné body. T a b R S m k U Poznámka: Body T, U se nazývají průsečíky obou kružnic.

Příklad 1: S Narýsuj kružnici k (S, r = 2) a kružnici m (S, r = 3 cm). Kolik společných bodů mají tyto kružnice? S Poznámka: Kružnice, které mají střed ve stejném bodě, se nazývají soustředné

Příklad 2: Narýsuj přímku p, na ní úsečku RS, |RS| = 4 cm. Narýsuj kružnici k (R, r = 3 cm). Dále narýsuj kružnici m se středem v bodě S tak, aby kružnice k a m měly dva společné body. Označ průsečíky obou kružnic T a U a narýsuj přímku t, která jimi prochází. Jakou vzájemnou polohu mají přímky p a t? T t p R S m k U

Příklad 3: Narýsuj úsečku AB, |AB| = 4 cm. Pomocí kružítka urči její střed S a narýsuj kružnici k (S, r = 2 cm). Sestroj trojúhelník ABC tak, aby bod C ležel na kružnici k a |AC| = 3 cm. Ověř, že trojúhelník ABC je pravoúhlý. Proveďte náčrt. C A S B