INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Digitalizace výuky Příjemce
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Morfologie rostlin – květ
PLOD.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
ANATOMIE A MORFOLOGIE ROSTLIN
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Listy, květy a plody rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plod (fructus).
Stavba květu, květenství
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Květ a květenství autor: David Hainall.
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Morfologie rostlin – plod
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Plody.
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
PLODY.
KVĚTENSTVÍ.
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Matoušek Libor. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pohlavní orgány Květ a květenství
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Období: září – prosinec 2011
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Rozmnožování rostlin Pohlavní Přírodopis 7. ročník Jana Míková

Obsah Květ a květenství Rozdíly mezi květy Opylení a oplození Plody Rozmnožování nahosemenných rostlin

Pohlavní rozmnožování Zopakuj si základní části květu

Poznáš jednotlivé části květu?

Pokud jsou květy uspořádány podle určitých pravidel tvoří květenství: lata úbor hlávka jehněda okolík

Rozdíly mezi květy dvouděložných a jednoděložných rostlin květy s květními obaly květy většinou pětičetné Jednoděložné květy bez květních obalů květy většinou trojčetné

Květy jednopohlavné a oboupohlavné vrba jíva Květenství jehněda Samičí květy Samčí květy

líska obecná Samčí jehnědy Samičí květ

Při opylení je pylové zrno přeneseno na bliznu pestíku Ze zrna vyrůstá pylová láčka a prorůstá čnělkou do semeníku k vajíčku Podle typu opylení rozdělujeme rostliny na: Samosprašné Cizosprašné – větrosnubné, hmyzosnubné

Samčí pohlavní buňka splyne ve vajíčku se samičí pohlavní buňkou Oplození V pylové láčce se vytvářejí samčí pohlavní buňky Samčí pohlavní buňka splyne ve vajíčku se samičí pohlavní buňkou Oplozená buňka → zárodek Vajíčko → semeno Semeník → plod

Vzpomeneš si na typy plodů? Třešeň Pampeliška Pšenice Mák Borůvky Hruška Hrách Malvice Tobolka Bobule Lusk Peckovice Obilka Nažka

Plody Dužnaté Suché Malvice (jablko, hruška, jeřabina) Peckovice (třešeň, švestka, meruňka,…) Bobule (rajče, rybíz, borůvka, banán,…) Suché 1. nepukavé Nažka (slunečnice, kmín) Obilka (pšenice, ječmen) Oříšek (líska, lípa) 2. pukavé Lusk (hrách, akát) Šešule Šešulka (řepka) Tobolka (mák)

Rozmnožování nahosemenných rostlin nemají pestík, vajíčka volně na šupině šištice semena jsou nahá bez obalů mezi opylením, oplozením a dozráním šišky někdy dlouhá doba (borovice 2 roky)

Zapisuj názvy probraných rostlin 2. 1. 4. 3.

Zdroje obrázků: www.giobioobrazky.ic.cz