Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
Otázky Jaká má být struktura středního školství? Jaké mají být cíle a obsah středoškolského vzdělání?
Struktura Jaký má být podíl absolventů všeobecného a odborného vzdělávání? Jaký má být podíl maturantů a nematurantů? Jaký má být podíl vysokoškoláků?
Vývoj zastoupení středoškoláků v odborném nematuritním (SOU), odborném maturitním (SOŠ) a gymnaziálním (G) vzdělání
Vývoj podílu středoškoláků ve všeobecném vzdělávání
Poprvé zapsaní na VŠ/počet maturantů
Podíl absolventů bakalářského nebo magisterského studia (ISCED 5A), 2011
Podíl vysokoškoláků s výbornými (úrovně 4 a 5) a neuspokojivými (pod úrovní 3) výsledky
Podíl mladých českých vysokoškoláků dosahujících vyšších úrovní způsobilosti, srovnání s průměrem OECD
Podíl mladých českých učňů dosahujících niž ších úrovní způsobilosti ve čtenářské gramotnosti, srovnání s průměrem OECD
Výsledky mladých středoškoláků ve všech sledovaných oblastech, PIAAC
Cíle a obsahy vzdělávání Co se mají mladí lidé na střední škole učit?
Východiska Pracovní trh se rychle mění, lidé mění povolání a musí se učit novým věcem Škola musí vybavit mladé lidi obecnými dovednostmi, specifické dovednosti potřebné pro výkon konkrétního povolání, lze získat na pracovišti
Změny v požadavcích zaměstnavatelů na dovednosti
Nekognitivní výstupy vzdělání (populace 16-24), 2011
Půjdete k volbám? (osmnáctiletí 2010)
Nekognitivní výstupy vzdělání – pokr. (populace 16-24), 2011
Děkuji za pozornost !