Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu Kvalita II Seminář projektu Kvalita II MŠMT, Praha 26. září 2008.
Advertisements

1 Rozšíření podpory odborného vzdělávání Dalibor Štys ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Výsledky analýzy kvalifikační a věkové struktury v Pardubickém kraji Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice) Ing. Petr Urbanec (Univerzita Pardubice)
Europas JUDr. Milan Tomeš AKTIVITA JE SPOLUFINANCOVÁNA EU JAKO PROJEKT č. COMM/PRG/008-1 V RÁMCI „AKCE NA PODPORU INFORMOVANOSTI A DISKUSE OEVROPSKÉM ROKU.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Projekt Kvalita II: výsledky vzdělávání, vývoj školství v krajích.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
TEST Kam po ZŠ?.
Státní maturita otázky a odpovědi.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
UNIVERZITA KARLOVA, PRAHA PEDAGOGICKÁ FAKULTA STŘEDISKO VZDĚLÁVACÍ POLITIKY Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
VYSOKÉ ŠKOLY v datech Ústavu pro informace ve vzdělávání.
Praha, 26/08/ Kontext projektu : systémy odborného vzdělávání a kurikula Olga Kofroňová.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Ústav světových dějin Obor Historie – evropská studia.
Příprava na výkon povolání
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a 17.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek Listopad 2004.
Inkluze a integrace v ČR v kontextu nerovností v celém vzdělávacím systému Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Teorie lidského kapitálu význam vzdělání
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
( vzdělanostní struktura obyvatel )
Technické a profesní vzdělávání na VŠ – pohled zaměstnavatelů Ing. Miloš Rathouský, SP ČR.
Rozšiřování přístupu k vysokoškolskému vzdělávání: Česká republika v kontextu zemí OECD Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání 1. prosince 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Pracovníci ve zdravotnictví a řídící pracovníci ve zdravotnictví - resortní analýza potřeb pracovníků jednotlivých profesí a oborů s výhledem do roku 2015.
VÝSLEDKY MATURITNÍ ZKOUŠKY V OBOU TERMÍNECH 2011 Signální výsledky a základní poznatky.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Postavení osob do 25 let, nad 50 let a absolventů a mladistvých na trhu práce 24. listopadu 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
Srovnání škol České republiky a Slovenské republiky Nikola Kejhová Rájec – Jestřebí V úzkých Gymnázium Boskovice 2012.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Příprava OP VVV – PO VŠ Adam KRČÁL Skupina pro výzkum a vysoké školství MŠMT 08/02/2013.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Z0027 Geografická analýza trhu práce
Ústav světových dějin Obor Historie – Evropská studia.
Budoucnost odborného školství
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Bc. Magdalena Zábranská
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji
Kontaktní pracoviště v Mostě
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK

Otázky Jaká má být struktura středního školství? Jaké mají být cíle a obsah středoškolského vzdělání?

Struktura Jaký má být podíl absolventů všeobecného a odborného vzdělávání? Jaký má být podíl maturantů a nematurantů? Jaký má být podíl vysokoškoláků?

Vývoj zastoupení středoškoláků v odborném nematuritním (SOU), odborném maturitním (SOŠ) a gymnaziálním (G) vzdělání

Vývoj podílu středoškoláků ve všeobecném vzdělávání

Poprvé zapsaní na VŠ/počet maturantů

Podíl absolventů bakalářského nebo magisterského studia (ISCED 5A), 2011

Podíl vysokoškoláků s výbornými (úrovně 4 a 5) a neuspokojivými (pod úrovní 3) výsledky

Podíl mladých českých vysokoškoláků dosahujících vyšších úrovní způsobilosti, srovnání s průměrem OECD

Podíl mladých českých učňů dosahujících niž ších úrovní způsobilosti ve čtenářské gramotnosti, srovnání s průměrem OECD

Výsledky mladých středoškoláků ve všech sledovaných oblastech, PIAAC

Cíle a obsahy vzdělávání Co se mají mladí lidé na střední škole učit?

Východiska Pracovní trh se rychle mění, lidé mění povolání a musí se učit novým věcem Škola musí vybavit mladé lidi obecnými dovednostmi, specifické dovednosti potřebné pro výkon konkrétního povolání, lze získat na pracovišti

Změny v požadavcích zaměstnavatelů na dovednosti

Nekognitivní výstupy vzdělání (populace 16-24), 2011

Půjdete k volbám? (osmnáctiletí 2010)

Nekognitivní výstupy vzdělání – pokr. (populace 16-24), 2011

Děkuji za pozornost !