Muzikoterapie a Danceterapie MSSP č. 9 Jitka Sinecká (převzato z PPT V

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EFT – na emoce zaměřená terapie
Advertisements

Inovační kurz pro sanitáře
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
VY_32_INOVACE_VkZ Alkoholismus
PSYCHICKÉ JEVY.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Představení skupiny OlgaŠtěpánka JanaFatima Propagace skupiny.
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
MUZIKOTERAPIE Prožitkový seminář 30. listopadu 2011 Jitka Kučerová
Emoce (city).
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Imaginace.
Komunikace s dětským pacientem
Technická, taktická a psychologická příprava
Indická hudba Anna Hájková.
Muzikoterapie.
Kapitoly z muzikoterapie
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Prezentace pro ESPG Daniela Černá
Regulace úzkosti ve sportu
Tanec Pohybová činnost (akt) vyjadřující prostřednictvím pohybů a gest bezprostřední, subjektivní pocity tanečníka v rámci určité myšlenky (stylizace,
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Regulace úzkosti ve sportu
Latinsko-americké tance
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Zpracovala Petra Vondrovská
Muzikoterapie.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
MT praxe.
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
Prezentace 5 lekcí MUZIKOTERAPIE
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
Potřeba spánku a odpočinku
osob s mentálním postižením
Muzikoterapie.
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
Regulační prostředky v psychologické přípravě sportovce
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Improvizace jako součást intermediálních aktivit v procesu sebepoznání a vztahové komunikaci Wanda Dobrovská Univerzita Palackého v Olomouci Katedra hudební.
Muzikoterapie.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
ARTETERAPIE.
Muzikoterapie RReceptivní – poslouchání hudby AAktivní – vlastní tvorba hudby (dítě hraje, zpívá, vyťukává rytmus) Intenzivně rozvíjí zejména smyslové.
Skupinová dynamika.
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
MUZIKOTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_03.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
AFRICKÝ TANEC A HUDBA. TANEC Při svém vzniku tento tanec sloužil skutečně jako prostředek k vyjádření různých významných událostí, které se ve vesnici.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Základní škola Kostelec u Křížků, okres Praha – východ K ostelec u Křížků 48, Kamenice, tel.: , IČO: Moderní škola Anotace.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
(asi od 40. tis. př. n. l.do 4. až 3. tis. př. n. l.)
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KYBERŠIKANA.
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
Hudební výchova ZŠ Praktická
Muzikoterapie.
Muzikoterapie.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Muzikoterapie a Danceterapie MSSP č. 9 Jitka Sinecká (převzato z PPT V Muzikoterapie a Danceterapie MSSP č. 9 Jitka Sinecká (převzato z PPT V. Šika)

Co je muzikoterapie a taneční terapie? Techniky využívající pro změnu hudbu a pohyb. Komunikace prostřednictvím umění zvyšuje citlivost vnímání člověka a ten se stává lidštějším, více společenským a méně osamělým Mátejová Z

Muzikoterapie Muzikoterapie, je léčebnou metodou, která využívá hudbu jako terapeutický prostředek. MT lze aplikovat jak v psychiatrii při chirurgických a stomatologických operacích jako prostředek zmírňující bolest, úzkost a strach, v poinfarktových stavech jako prostředek ovlivňující celkový stav nemocného jedince, při působení na psychicky a somaticky zaostávající děti, při léčení dlouhotrvajících chorob (např. tuberkulózy), při prevenci emocionální deprivace (např. u dětí v hygienických ústavech).

Předmět a cíl muzikoterapie Předmětem MT je záměrné a systematické působení jednotlivých složek hudebního projevu na ohrožené, postižené a narušené jedince. Cílem MT je pomáhat, objektivně zlepšit a nebo upravit celkový stav ohrožených, postižených a narušených osob bez ohledu na věk, pohlaví, povolání a vzdělání

Dělení MT Pasivní (receptivní) – zaměřena na poslech hudby Aktivní (produktivní, expresivní) Muzikoterapie – retrospektivní x perspektivní Muzikoterapie – individuální x skupinová

Receptivní muzikoterapie (pasivní) Komunikativní muzikoterapie – společný poslech hudby, podpoření vzájemných kontaktů, porozumění, důvěry, využití prožitků. Reaktivní muzikoterapie – cíl je vyvolat afektivní reakci ve smyslu psychické katarze, uvolnění emocí spojených s konfliktními situacemi, při napětí mezi terapeutem a pacientem Regulativní muzikoterapie – uvolnění svalstva a vegetativních funkcí, neutralizace napětí, podobné autogennímu tréninku ( myšlenky nesměřují k vlastnímu tělu ale k hudbě)

Produktivní muzikoterapie (aktivní) podněcuje k projevování za pomoci tónů, melodie, zpěvu nebo tance, podobné psychogymnastice, vyluzování tónů, souzvuk skupiny, využití práce s rytmem – vytleskávání, dupání… využití např. Orffova instrumentáře vede k sebeprojevení, komunikaci, manipulaci s náladou, podpora, koheze

Ukázky muzikoterapie http://www.youtube.com/watch?v=RoQ25JG DgRw

Skupinová muzikoterapie – předchází uvolnění http://www. youtube

Hra na nástroje-abreakce

Manipulace s nástroji

Práce s dechem

Hluboká relaxace

Návrat zpět……

Varinta Orfova instrumentáře

Expresivní hra na bubny .

Nástroje muzikoterapie .

Nástroje muzikoterapie .

Bubny Tubano

Ocean Drum

DANCETERAPIE Primitivní exprese – taneční terapie primitivním výrazem ( Francie ) K. Dunhman , inspirace tradičními kmenovými tanci rituály, bubny, Úvod 20-30 min, procházení, protahování, styly chůze, bez hudby Střední fáze – sedí se v kruhu, práce s rytmem, skandování jmen, vyvolávání, hra na africké bubny – intenzivní rytmus nutí k pohybu, cviky – zrychlující tempo , gradování atmosféra závěrečný chór – po kruhu stejná variace, čtvrtiny kruhu jiný rytmus, vnitřní pohroužení, každý tančí jak cítí, vstup do tranzového stavu, Ukončení – gradování do poslední chvíle a pak zlom, dobrá krátká relaxace

DANCETERAPIE Výrazový tanec spontánní pohyb, nemusí vyjadřovat ani obvyklou situaci, podobné jako aktivní muzikoterapie Výrazový tanec bývá kultivovanější, jiná hudba, není trans, není tak živelný.

Varianty DANCETERAPIE Tance univerzálního míru Dr. L.Chrášťanská – práce s rytmem a pohybem Zpěvy s expresivními rituály P. Tervinová – transpersonální psychologie Tanec, dechová cvičení, výkřiky,abreakce

HLASOVÁ TERAPIE Založena na práci s hlasem, experimenty s hlasem, vzdechy, „jazyk si dělá co chce“ experimenty se samohláskami, Mantry skupinové ladění hlasu Většinou kombinace s expesivní MT nebo Dancetechnikami diskuse, pocity

Video ukázky http://www.youtube.com/watch?v=B7SSngM-Jvg Tanec pěti rytmů http://www.youtube.com/watch?v=5mktkUqJ4dg &feature=related Tibetská mísa – naplněná vodou http://www.youtube.com/watch?v=bYRwPM1Jho g&feature=fvw http://www.youtube.com/watch?v=rdOJZDWJku k&feature=related