Čeleď: Brukvovité.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dvouděložné rostliny.
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Brukvovité Brassicaceae
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
Obecná botanika Semena a plody.
ČELEĎ: Brukvovité ( lat. Brassicaceae ).
Zelenina.
Plod (fructus).
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: MAKOVITÉ, ZEMĚDÝMOVITÉ A KOPŘIVOVITÉ
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Polní ekosystémy.
Čeleď brukvovité Přídopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_163.
Čeleď: Brukvovité.
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Čeleď hvězdnicovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Oddělení: Krytosemenné rostliny třída:Dvouděložné rostliny
Brukvovité.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: BRUKVOVITÉ, VŘESOVCOVITÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Co bychom už měli vědět…
POZNÁVÁNÍ: Krytosemenné rostliny - Brukvovité
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Dvouděložné rostliny II – poznávání. Autor: Pavel.
Významné čeledi dvouděložných 1
PLODY.
Blatouch bahenní. Pryskyřník prudký Sasanka hajní.
Vybrané druhy z čeledí: Brukvovité Kaparovité ● Vypracovala:Karasová.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Ekosystém pole Rostliny
Rostliny.
Význam zeleniny ve výživě  Zelenina je soubor různých rostlin a jejich částí, které se zasyrova nebo vhodně upravené významně uplatňují ve výživě lidského.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
DRUHY PLEVELŮ K POZNÁVAČCE Žárská, 2.B. Efemérní  Název: Rozrazil břečťanovitý - Veronica hederifolia  Čeleď: Plantaginaceae - jitrocelovité  Popis:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
ČELEĎ BRUKVOVITÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Elena Sobotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.
Pipal, Veselý, Ringsmuth. Popis  Jednoletky, dvouletky, trvalky  Byliny či keře (vzácně)  Cca 3500 druhů  Listy – většinou střídavé, bez palistů 
Odd.: KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Zelenina Vypracoval: Lukáš Karlík
Potraviny a výživa - Zelenina
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
čeledi krytosemenných rostlin I
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PRVOUKA – 2. ročník, ZELENINA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Čeledi: lilkovité a bobovité
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Polní ekosystémy.
KOŠŤÁLOVÁ ZELENINA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: květák, kapusta, hlávkové zelí, kedlubna,brokolice.
Hvozdíkovité (Caryophyllaceae)
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Hvězdnicovité.
Solanaceae - lilkovité – lilek brambor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: ZELENINY2
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
BRUKVOVITÉ Dvouděložné rostliny.
Transkript prezentace:

Čeleď: Brukvovité

Obecné znaky brukvovitých Hmyzosnubné rostliny Střídavé jednoduché listy květy v hroznovitých květenstvích Plodem nejčastěji šešule a šešulka, zřídka struk či nažka

Košťáloviny vyšlechtěny z brukve zelné Kedluben Květák Hlávkové zelí Kapusta Brokolice Růžičková kapusta

Brukev zelná

Kedluben

Květák

Hlávkové zelí

Kapusta

Brokolice

růžičková kapusta

ředkev setá -jarní zelenina s hypokotylovou hlízou

křen selský -pěstuje se pro ztlustlý kořen, který je využíván jako pochutina

brukev řepka olejka Významná medonosná rostlina. Semena obsahují mnoho oleje

hořčice bílá - Pěstuje se pro olejnatá semena k výrobě hořčice

Plané druhy Barborka obecná Česnáček lékařský Hulevník lékařský Huseník chlupatý Kyčelnice cibulkonosná Měsíčnice roční Osívka jarní Řeřišnice luční Tařice kališní

barborka obecná

česnáček lékařský

hulevník lékařský

huseník chlupatý

kyčelnice cibulkonosná

měsíčnice roční

osívka jarní

řeřišnice luční

tařice kališní

Polní plevely Hořčice rolní Penízek rolní Kokoška pastuší tobolka

kokoška pastuší tobolka

penízek rolní

hořčice rolní