VY_32_INOVACE_Př – ž 6., 7.20 Anotace: Prezentace charakterizuje rozdíly mezi sudokopytníky a lichokopytníky. Podle obrázků popisuje jednotlivé zástupce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sudokopytníci (Artiodactyla)
Advertisements

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Systém savců 6 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Řád: SUDOKOPYTNÍCI.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
Lesní obratlovci – savci
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Předmět a očekávaný výstup
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Sudokopytníci.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
Savci - opakování.
Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.08 Anotace: Vysvětluje základní rozdíly, seřazuje jednotlivé zástupce. Vzdělávací oblast: Členovci – popis těla, zástupci Autor:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.10 Anotace: Prezentace zařazuje hmyz do oblastí, odpoví na otázky, řeší úlohy. Charakterizuje hmyz s proměnou nedokonalou. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Řád: sudokopytníci.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.13 Anotace: Vzdělávací oblast: Ryby
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Ochechule /Sirény/ Lichokopytníci Sudokopytníci
řád Sudokopytníci 2 nebo 4 prsty s kopýtky býložravci, všežravci
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.11 Anotace: Prezentace seznamuje s výtrusnými rostlinami, životním cyklem, zástupci. Vzdělávací oblast: Třídění rostlin, výtrusné.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
SAVCI.
Česká republika: vodstvo
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7. 18 Anotace: Prezentace seznamuje s nejznámějšími čeleďmi, odpovídá na otázky, řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Vybrané čeledi dvouděložných.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
SUDOKOPYTNÍCI 1. Hmotnost těla se opírá o prst (ostatní zakrněly) 2. Prsty ukončeny rohovitými kopýtky 3. Většina býložravých druhů.
SUDOKOPYTNÍCI. CHARAKTERISTIKA Hmotnost těla opírají o dva prsty - třetí a čtvrtý. Prsty zakončeny rohovitými kopýtky. Většinou býložravci. 2 skupiny:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.
SUDOKOPYTNÍCI - PŘEŽVÝKAVÍ OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SUDOKOPYTNÍCI? od sudého počtu funkčních prstů osa končetiny prochází mezi prsty Autorem materiálu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
KOPYTNÍCI.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Řád: Lichokopytníci.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Sudokopytníci Michaela Pekařová; 3.B.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Výukový materiál VY_52_INOVACE_25_Opak_Sudo_a_lichokopytnIci
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_PŘÍRODOPIS
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Př – ž 6., 7.20 Anotace: Prezentace charakterizuje rozdíly mezi sudokopytníky a lichokopytníky. Podle obrázků popisuje jednotlivé zástupce. Vzdělávací oblast: Savci – primáti, sudokopytníci, lichokopytníci Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje základní popis těla a zvláštnosti jejich života Druh učebního materiálu: DUM Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : sedmý ročník základní školy

Savci primáti, sudokopytníci, lichokopytníci

Sudokopytníci Charakteristika: Opírají o dva prsty Živí se rostlinou potravou, kterou přežvýkávají Trávení probíhá hlavně ve střevech, která mají velmi dlouhá Existují i sudokopytníci, kteří potravu nepřežvýkávají, jsou to všežravci Nemají dělený žaludek /prase divoké/ Ostatní sudokopytníci mají složený žaludek, nejméně ze 4 části U samců je vyvinut pohlavní dimorfizmus /samci jsou mohutnější a mají parohy/ Žijí na všech kontinentech mimo Austrálie a Nového Zélandu, kde byli jelenovití dovezeni na chov Zástupci: daněk, jelen, los, sob

Jelen samička samec

Sob samička samec Samec i samička mají paroží.

Lichokopytníci Charakteristika: Váha těla spočívá na jediném prostředním /třetím prstu/, ostatní prsty jsou zakrnělé nebo úplně chybí Jsou to přežvýkavci a k tomu je přizpůsobena lebka s mohutným chrupem a velkými žvýkacími zuby Špičáky jsou malé nebo chybí Zástupci: tapíři, nosorožci, koně

Tapíři a Nosorožci

Koně