Zeměpisná šířka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyhledávání informací na mapových serverech Ing. Zdeňka Javorková Základní škola Ostrava-Stará Bělá Určeno pro 6. ročník základní školy Vytvořeno v prosinci.
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
MAPA – Zmenšený obraz povrchu Země
Geometrická podstata map
Světový geodetický referenční systém 1984 (WGS84)
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Zaměření hrobových míst a tvorba webové mapové aplikace
Školní atlas světa ☺ fyzické a obecně zeměpisné mapy
Zdroje dat, měření, konverze
Registrační číslo projektu
DÉLKA. Rozdělte se do skupin po čtyřech: Každá skupina dostane pracovní list s následujícími úkoly.
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
Geoinformační technologie Geografické informační systémy (GIS) Výukový materiál pro gymnázia a ostatní střední školy © Gymnázium, Praha 6, Nad Alejí 1952.
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Porovnání tvorby DKM a KM-D pro katastrální území Antošovice
EKO/GISO – Shrnutí.  Co je GIS?  Jaké jsou datové modely (model vlastností, model krajiny)?  Co je souřadné zobrazení, jaká se nejčastěji používají.
Autor: Petr Kinšt; Základní škola Školní, Chomutov 2009
GIS - principy. Úkol: využijte server Mapy.cz. Zjistěte délku Karlova mostu v Praze, změřte vzdálenost středem mostu mezi oběma mosteckými věžemi. spustit.
MAPY (uč.14-15).
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná šířka VY_32_INOVACE_18 Sada 4
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Bc. Ivana Řezníková ČVUT Fakulta stavební Praha 6 Thákurova 7
Pobřeží Afriky Obepluj Afriku prstem po mapě. Je to vůbec po moři možné? Bylo tomu tak vždy? Kterými oceány, moři, zálivy se plavíte? Vyplň slepou mapu.
Jak mapa vzniká v minulosti – ručním zakreslováním
GIS GEOGRAFICKÉ INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Kartografická zobrazení
Člověk a příroda Zeměpis Praktický zeměpis Měřítko mapy 4 VY_32_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Geografické informační systémy. Digitální mapy Rastrové obrázky (například Vektorové obrázky Geografické databáze.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Navigace a mapování pomocí GPS
DRUHY MAP.
Geografické informační systémy. Digitální mapy Rastrové obrázky (například Vektorové obrázky Geografické databáze.
Projekt Zveme vás do ČR – pohoří ……… Jméno. Třída datum Cestovní kancelář: …………………………… 1.
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_02_TVORBA MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
S buzolou po Česku Autoři: Ondřej Bortník Tomáš Chytil Josef Dostál Lukáš Caletka.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
 Georeferencování v praxi.  Mapová sbírka – digitalizované mapy  Staremapy.cz  Georeferencování  Co to je  Výběr bodů  Ořez obrazu  Hodnocení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
Trigonometrie v praxi, aneb Obrázek přejat z: outdoors.com.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
VY_32_INOVACE_07-41 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – poloha, rozloha,
VY__III/2__INOVACE__130 Prvouka Frýdlant. AnotaceŽák ve skupině sleduje prezentaci se současným komentářem učitele a odpovídá na kladené otázky. V prezentaci.
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Mapový server Města Moravské Budějovice. Mapový server obsahuje následující projekty:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Města Moravské Budějovice Město Moravské Budějovice
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
VY_32_INOVACE_Vac_II_01 Afrika –poloha, rozloha,členitost
Města Jemnice Město Jemnice
Metody hydrogeologického výzkumu Konstrukce hydroizohyps
Jak mapa vzniká v minulosti – ručním zakreslováním
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
AFRIKA (anglicky Africa, francouzsky Afrique, portugalsky África, arabsky أفريقيا, Afrīqiyā, amharsky አፍሪቃ, 'Äfəriqa, svahilsky Afrika) RZS ,
ZEMĚPIS SVĚTA VY_32_INOVACE_02_01_zeměpis světa 1.
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
Geografické informační systémy
Afrika Šebeňová Viktória ZŠ Slovanská 1415/7, Považská Bystrica.
6. a MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě Existují mapy celého světa světadílů států menších území.
Zeměpisná šířka.
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Rozložení nadpisu podnadpis.
Geografické informační systémy
Transkript prezentace:

Zeměpisná šířka

Zeměpisná délka

Použitý zdroj informací Mapový server Mapy.cz Použitý zdroj informací Měřítko mapy / přesnost GPS měření Zeměpisné souřadnice Školní atlas ČR 1 : 1 150 000 (str. 6-7) 49o25' s.š. 17o55' v.d. Turistická mapa 1 : 50 000 (mapa KČT č. 96) 49o29' s.š. 17o58' v.d. Server www.mapy.cz viz mapa - úkol č. 3 49°27'48,48" s.š. 17°58'8,34" v.d. Měření pomocí GPS 3D navigace přesnost 19 metrů 49o27'48,1'' s.š. 17o58'07,9'' v.d.

Mapový server Mapy.cz

Zeměpisná šířka nebo délka Program GoogleEarth Krajní bod Zeměpisná šířka nebo délka S – Ras Ben Sekka (oblast Bílého mysu) 37o21' s.š. J – Střelkový mys (Cap Agulhas) 34o52' j.š. V – mys Hafun (Ras Hafún) 51o23' v.d. Z – Pointe des Almadies (Zelený mys – Cap Vert) 17o38' z.d.

Program GoogleEarth

Program GoogleEarth

Program GoogleEarth

Program GoogleEarth

Mapování s GPS Legenda 03 – lavička u řeky (Křižná ul.) 05 – autobusové nádraží (Tržní ul.) 06 – kadeřnictví Harmonie, zahrádka restaurace  Přístav (Vrbenská ul.) 08 – čajovna U půlměsíce (Mostní ul.) 09 – fontána u zámku Žerotínů 10 – kmenová učebna třídy 5E (Husova ul.)

Použité zdroje Kresby a fotografie: Jaroslava Jáčová – snímky 1 a 2 Martin Jáč – snímky 3 a 5 (tabulky) Mapový server Mapy.cz – snímek 4 (www.mapy.cz) Program GoogleEarth – snímky 6 až 9 Marie Štěpánová – snímek 10 Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu SIPVZ 0323P2005. © Gymnázium Františka Palackého Valašské Meziříčí, 2006 Sestavil: Martin Jáč (kontakt: martin.jac@gfpvm.cz)