Staletími krásy vzpomínáme a sníme.  byzantský styl  6. – 15. století  člověk je rozpolcen mezi řeckou uměřeností a racionalismem a křesťanskou mystikou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky kapitalismu v Anglii
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
TRHLINA Špatná zpráva s dobrým koncem
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
PhDr. Miroslava Poláková, Ph.D.
Friedrich Nietzsche Kamil Závorka C4B.
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
 2. polovina 18. století  člověk se má řídit spíše rozumem než vírou  má být tolerantní  smyslem života je důstojnější život na zemi  viz učivo literatury.
Krása v proměnách času.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Kultura na počátku novověku
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
Členská legitimace číslo: 0000 virtuální Strana Sborů Zbloudilých SPECIMEN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Efezským 2: 1, 2v nichž jste dříve žili podle běhu tohoto světa, poslušni vládce nadzemských mocí, ducha, působícího dosud v těch, kteří vzdorují Bohu.
1. Proč se svět marností, bohatstvím honosí? | Vždyť jeho sláva, lesk skončí vždy v bezmoci. | Co stavě s námahou, za chvíli pomine, | jak suchá tráva.
PhDr. Miroslava Poláková, Ph.D..  Podstata myšlenkových podnětů v průběhu novověku  Srovnání názorového vývoje od 16. do 19. století.
VY_32_INOVACE_2D.7.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Jaký je naše tělo Kontrola
vyjadřují skryté dění při liturgii. Centrum pro katechezi Olomouc, 2014.
Ref.: Nám, Pane, dal jsi Slovo své, Ducha svého dej nám též.
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Věřím v Boha, Otce.... Věřím v Boha, Otce... Věřím v Boha, Otce... 1) Věřím v Boha Otce všemohoucího,stvořitele nebe i země; 2) i v Ježíše Krista,
Egypt Země bohů.
1. Živý je Pán, živý je Pán, živý je Pán na věky věků, živý je Pán, živý je Pán, živý je Pán na věky věků. Nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vjíti.
Zápis = tučně vyznačené
Živý je Pán Ref.: Živý je Pán, živý je Pán, živý je Pán na věky věků x
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
HISTORICKÉ STAVEBNÍ SLOHY A JEJICH PROJEVY V LIDOVÉ ARCHITEKTUŘE
Evropská kultura na prahu moderní doby
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
Islámská kaligrafie Veronika Dvořáková. Kaligrafie Pochází z řeckého slova kallos - krása a slova grafos - psaní Jedná se tedy o krásnopis, umění krasopisu.
Srdečně vás vítáme Kdo jsme a co nabízíme? Jsme křesťanský sbor církve adventistů sedmého dne v Karlových Varech Chceme naplnit potřeby lidí žijících v.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví Téma: Nervová soustava Jméno autora:
Autor prezentace: Vojtěch Kolařík Autor obrázku: 1 - Podzemnik (CC-BY-SA) 2, 3 - Karl Gruber - 2, 3 - Karl Gruber - karl.gruber[at]mmcx.net.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Gotika Bolfíková Nikola.
náboženství staré Číny a Japonska
Immanuel Kant Kritik čistého rozumu.
Tomáš Akvinský Mgr. Vladimír Velešík.
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Architektura do začátku 20. století.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Kultura 1. poloviny 19. století
ROMANTISMUS V ČESKÉ LITERATUŘE
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Úvod do středověku.
Architektonické směry
Helénistická estetika
Novoplatonismus.
HELENISMUS prezentace.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Základní filozofické otázky
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
Transkript prezentace:

Staletími krásy vzpomínáme a sníme

 byzantský styl  6. – 15. století  člověk je rozpolcen mezi řeckou uměřeností a racionalismem a křesťanskou mystikou a asketismem

 romanika  10. – 13. století  evropský člověk buduje nové na víře v jediného Boha

 gotika  12. – 16. století  bohabojný člověk se upíná k posmrtnému životu, věří

 renesance  14. – 17. století  člověk rozvíjí tělo i ducha, rozum, cit i smysly

 španělská móda  16. století  veliká říše Habsburků utrácí své bohatství z kolonií a neinvestuje do svého rozvoje

 anglická móda  16. století  alžbětinský věk klade základ anglické námořní a koloniální říši

 baroko  1600 – 1750  oslněný, poslušný člověk věří v Boha

 rokoko  1735 – 1790  šlechta si užívá hravosti, jemnosti, dekorativnosti

 empír  1. polovina 19. st.  zodpovědný občan buduje stát, vychází z harmonie a řádu

 biedermeier  1. polovina 19. st.  rozumný, vyrovnaný měšťan drobnou prací tvoří správný, spořádaný svět

 móda konce 19. st.  aktivní člověk bere svůj osud do vlastních rukou, i žena

Staletími  Krásné obrázky byly použity podle evinamar.blog.cz a wikipedie.cz  Data jsou pouze orientační - schematizovaná