Kovářství. Kovářství patřilo k nejvýznamnějším oborům lidské činnosti, lze říci, že schopnost zpracovávat železnou rudu patří k jednomu ze základních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
VYBAVENÍ KOVÁRNY - KOVADLINY
VY_32_INOVACE_Dj.6.01-Pravěk-prezentace
PRAVĚK.
Výroba železa.
V čem si myslíš, že byl bronz pro lidi užitečný? video
přehled základních technologii zpracování kovů
Tato prezentace byla vytvořena
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
Nářadí a pomůcky v modelovně Nářadí modeláře Autor: Alena Švejková.
PRŮMYSL.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Strojírenská technologie Tváření (ST28) Ing. Elena Nová STROJÍRENSTVÍ.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
KOVÁŘSTVÍ Kovářství je řemeslo zabývající se zpracováním železa, oceli a zřídka i jiných kovů zpravidla za tepla. Kovářství patřilo k nejvýznamnějším oborům.
Kovářství Je řemeslo zabývající se zpracováním železa, oceli a zřídka i jiných kovů zpravidla za tepla.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:
Společenské a hospodářské prostředí
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Konečna 25, p. o.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Jižní amerika Nerostné suroviny
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště Sabinovo náměstí Karlovy Vary Bohuslav V i n t e r odborný učitel uvádí pro TP2.
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Strojírenství Strojírenská technologie
Technické materiály kovové
HONZA KRÁTKÝ KOVÁŘ PRACUJE S KOVEM ZA POMOCI VELKÉ PECE KOV NAHŘEJE ABY BYL OHYBATELNÝ A TVAROVATELNÝ. VE VÝROBĚ PŘEDMĚTŮ MU POMÁHAJÍ I JEHO.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tato prezentace byla vytvořena
Firemní prezentace Taforge a.s.
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Pč_137_Kovy_Nástroje pro ruční zpracování kovů
Tato prezentace byla vytvořena
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 28 Anotace.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Objemové a plošné tváření
Tváření kovů – kování v praxi
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Železo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_57 Název.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_02_32_ŽELEZNÉ RUDY. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo. Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Význam ručního a strojního zpracování kovů
DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ
Tváření kovů – válcování, tažení drátu
Hoblování, obrážení, protahování
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Zpracovatelé kovů Uč. str
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Zpracování drátu I Háček na tabuli
Technologické vlastnosti technických materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Autor: Mgr. M. Vejražková
RUDY A DRAHÉ KOVY Filip Svoboda.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výroba železa a oceli - opakování
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9-13_ Starší doba železná Halštat Číslo projektu:
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Kovářství

Kovářství patřilo k nejvýznamnějším oborům lidské činnosti, lze říci, že schopnost zpracovávat železnou rudu patří k jednomu ze základních hledisek nahlížení na vyspělost starověkých civilizací. Podle stupně vývoje, lze hodnotit nejen kvalitu zpracování předmětů, ale i množství specializace. Kovář- je řemeslník, který zpracovává za tepla kovy a vyrábí z nich různé užitkové nebo ozdobné věci. Kovář zpracovává různé druhy kovů, počínaje olovem a konče železem. Kovář může být i umělec, potom se nazývá umělecký kovář, nebo se může jednat o pracovníka ve strojírenské továrně provádějící strojní kování. Specializovaný kovář, jenž vyrábí podkovy pro koně se nazývá podkovář.

Kovadlina Kovadlina je nástroj sloužící jako podklad pro kování. Kovadlina je vyrobena z měkké oceli na níž je navařena plocha z tvrzené ocelové desky (tzv. dráha kovadliny) která se používá jako podklad při opracovávání sekáčkem nebo kladivem. Dráha kovadliny má dva pomocné otvory pro nasazení různého pomocného nářadí. Kulaté a hranaté rohy umožňují ohýbání a odhraňování výkovku. Podle způsobu použití lze kovadliny rozdělit na tři základní typy, které se liší především tvarem a velikostí (Německá, Francouzská, Anglická) Kladivo Jsou dva základní druhy kladiv: Základní kladivo vážící 1- 2 kg a Dvouruční kladivo vážící 4-10 kg.

Podkovář Podkovářství je řemeslo úzce související s kovářstvím, které se zabývá výrobou a připevněním podkov ke kopytům a paznehtům zvířat, v dnešní době především koním. Vhodná podkova totiž výrazně sníží namáhání kloubů a šlach, což následně snižuje onemocnění nohou.