Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Argentina Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Advertisements

Evropské regiony - Severní Evropa - Norsko
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Brazílie
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie - Úvod Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Balkánské státy
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy 2
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy2
Argentina Paraguay Uruguay Chile - Andy
Brazílie a její sousedé
Evropské regiony- Jižní Evropa - Řecko
ARGENTINA Natálie Vašková.
Globální cirkulace atmosféry
Evropské regiony – Západní Evropa– Státy Beneluxu
Mimoevropské regiony – Severní Amerika Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Střední Evropa, Rakousko, Lichtenštejnsko
SROVNÁNÍ STÁTŮ JÍŽNÍ AMERIKY
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Japonsko
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie – Pevninská část Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 2
Hospodářství Spíše rozvojové Brazílie Argentina Chile Venezuela Nově
Evropské regiony – Střední Evropa - Maďarsko
Evropské regiony – Východní Evropa – Moldavsko, Ukrajina, Bělorusko
Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Mimoevropské regiony – Jihozápadní Asie3 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Asie – Indie
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
RUMUNSKO.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Německo.
Francie Miroslav Chmelka.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Téma hodiny: Argentina – základní údaje, přírodní poměry
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Británie a Irsko Autor: Mgr. Jana Kalandrová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu:
PREZENTACE ARGENTINA PARAGUAY URUGUAY. Obecné informace Název státu: špan. República Argentina Rozloha: km² Počet obyvatel: (31.
VY_32_INOVACE_Fi_I_07 Název USA- lidé a hospodářství Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Americké regiony Země jižního rohu VY_32_INOVACE_11_35 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této.
ARGENTINA vs. BRAZÍLIE SROVNÁNÍ STÁTŮ JÍŽNÍ AMERIKY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_IV_Z2_17 AutorMgr.
Laplatské země.
USA AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_16_Z7_Skála
Název učiva: Amerika severní
Západní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
4. d Jižní cíp.
Argentina, Paraguay, Uruguay = Laplatské státy Chile - Andy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_268_Státy Laplatské nížiny a tropické JA
Transkript prezentace:

Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Argentina Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Zpracováno , autor: Mgr. Adam Supík Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

ARGENTINA  Rozloha km 2  40 mil. obyvatel (97 % běloši)  Dlouhé pobřeží Atlantiku (5000 km)  Hlavní město Buenos Aires ( 11 mil. obyvatel )  Bývalá španělská kolonie  Peronismus – Juan Domingo Perón  20. léta 20. století velká hospodářská krize  Znárodňování  Beztřídní stát  Fašisté z Evropy  Eva Perónová – Evita  Diktatura – vojenská junta  Obnovení demokracie r  Federace

Pampa  Severní část země, bezlesá rovina  Mimotropická savana – černozem  Gaučové – pastýři polodivokých stád – pouze 2 mil. lidí  Jatka, mlékárny, mrazírny, mlýny  Pšenice, kukuřice, vojtěška, sója, slunečnice  60 % půdy pronajato – patří velkostatkářům  Hustá síť železnic a silnic

Patagonie  Od řeky Colorado k Ohňové zemi  Chladné a suché území  Suchomilné traviny  Srážkový stín And  Pastva ovcí a koz (maso a vlna)  Těžba ropy, železné rudy a barevných kovů  Zaostalé a neosídlené území

Chaco  Stará pánev Gran Chaco  Mocné vrstvy jílu a písčité nánosy řek  Malý sklon + srážky ( mm/rok )  Močály, zaplavovaná území (pantanal)  Letní měsíce jižní polokoule - JV pasát  Pěstování bavlníku  Zpracování dřeva

Andy  Tvoří západní hranici (Chile )  Úpatí na severu- pěstování vinné révy (Mendoza)  Yerba maté  Pastevectví  Na jihu Los Glaciares v Patagonii – Perito Moreno

Hospodářství  60% exportu tvoří zemědělské produkty (hovězí maso, obiloviny)  Petrochemický průmysl (Córdoba)  Železárny, strojírenství (zemědělské stroje, vlaky)  Rosario – Buenos Aires – Montevideo (Uruguay)

Falklandy  Ostrovy JV od Argentiny  Území Británie  1982 argentinsko – britská válka o Falklandy  Zásoby ropy  Malvíny

Sport

Zdroje Hospodářský zeměpis: Regionální aspekty světového hospodářství. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., ISBN X. Geografický místopisný slovník světa. Praha: Academia, ISBN Makroregiony světa. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o., ISBN