VY_42_INOVACE_405_VĚTA SUS Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Advertisements

Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku podle věty usu
Věty o shodnosti trojúhelníků
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Podobnost.
Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků Věta sus
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Podobnost trojúhelníků
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.04 Věta usu
VY_42_INOVACE_398_DRUHY TROJÚHELNÍKŮ DLE VNITŘNÍCH ÚHLŮ
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Shodnost geometrických útvarů
Téma: Shodnost trojúhelníků
VY_42_INOVACE_113_SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Věty o shodnosti trojúhelníků
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
VY_42_INOVACE_420_STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_425_ROVNOBĚŽNÍKY
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Podobnost trojúhelníků
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Shodnost trojúhelníků
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
VY_42_INOVACE_402_VÝŠKY V TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
Věta sss - konstrukce trojúhelníku
VY_42_INOVACE_400_TĚŽNICE
př. 6 výsledek postup řešení
VY_42_INOVACE_401_STŘEDNÍ PŘÍČKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_384_PRVOČÍSLA Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o shodnosti. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají shodnost.
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_409_ROVNOBĚŽNÍKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM květen 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Konstrukce trojúhelníku
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Konstrukce trojúhelníku Známe-li všechny 3 jeho strany. Konstrukce podle věty sss (strana, strana, strana)
Věty o podobnosti trojúhelníků
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Věty o podobnosti trojúhelníků
Shodnost geometrických obrazců
Konstrukce trojúhelníků (sus)
Konstrukce trojúhelníku
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
23 SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ.
Věty o podobnosti trojúhelníků
Konstrukce trojúhelníku
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

VY_42_INOVACE_405_VĚTA SUS Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace VM Věta o shodnosti trojúhelníků (sus), výklad, postup konstrukce trojúhelníku dle této věty, procvičování

Věty o shodnosti trojúhelníku 2. část: sus 6. ročník

Věta sus (strana – úhel – strana) Tato věta nám říká, že jsou-li dva trojúhelníky (nebo i více), které se shodují ve velikostech dvou stran a ve velikosti úhlu, který tyto strany svírají, pak jsou tyto dva trojúhelníky shodné. => Trojúhelníky ABC a OPQ jsou shodné

Rýsujeme trojúhelník, ve kterém známe dvě strany a jejich úhel 1.Vždy začneme náčrtkem, do kterého vepíšeme známé údaje!

Rýsujeme… 2.Rýsujeme: 3.Zápis postupu konstrukce: 4.1 řešení (důsledek věty sus)

Najdi a zapiš shodné trojúhelníky

Narýsuj trojúhelník dle postupu konstrukce:

Narýsuj trojúhelník MNO, kde m = 6 cm; n = 4 cm, ∢ MON = 48° Nezapomeň na náčrtek, zápis konstrukce a počet řešení!