Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Baroko.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Baroko.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Baroko.
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
17. a první polovina 18. století
BAROKO Doba protikladů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Baroko - procvičení 8. ročník.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
BAROKO.
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorŠárka Matějová Datum NázevVY_52_INOVACE_6_K.I.Dientzenhofer Ročník3.-4.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Název školy: ZŠ Průhonice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
Základní škola Čelákovice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
BAROKO významní představitelé
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Dějiny hudby a její osobnosti
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49   Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0205 Šablona: III/2 Sada: 2 Číslo materiálu v sadě: 1 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: Baroko v umění Jméno autora: Mgr Název: Baroko v umění Jméno autora: Mgr. Renata Provázková Předmět: Český jazyk, umění a kultura Jazyk: Čeština Klíčová slova: baroko, duchovnost, mysticismus, dynamika, monumentalita, dvojznačnost Cílová skupina: žák 1. ročníku Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Vystihne podstatné rysy period české i světové literatury, významných uměleckých směrů, uvede jejich představitele a charakterizuje a interpretuje jejich přínos pro vývoj umění, kultury, literatury a literárního myšlení. Dohledává a využívá informace z jiných informačních zdrojů.

Metodický list/anotace Prezentace obsahuje výklad barokního umění Metodický list/anotace Prezentace obsahuje výklad barokního umění. Seznamuje žáky s typickými znaky barokní architektury, malířského a hudebního umění. Prezentace je doplněna o obrazový materiál a několik úkolů pro žáky, kteří na jejich základě dohledávají samostatně informace. Datum vytvoření. 8. 1. 2013

Baroko v umění Baroko (barok) = umělecký a kulturní směr kolem r. 1600 – 1. pol. 18. stol. protiklad renesance vznik v Itálii, prosazuje se dále v Evropě založen na dynamičnosti, pohybu a kontrastu nedůvěra v rozum snaha ohromit monumentalitou staveb důraz kladen na duchovnost a mysticismus

Architektura monumentální stavby – kostely, chrámy, paláce kopule, křivky, oblouky výzdoba vnitřních prostor – přemíra zlacení, mramor, sochy v pohybu, rozevlátý oděv, dramatické napětí ve tváři, napjatá nebo křečovitě zkroucená těla baculatí andělíčci Matyáš Braun – nejvýznamnější rakouský sochař v Čechách

Strahovský klášter v Praze Obrázek č. 1

Kostel sv. Mikuláše z úpatí Petřína Obrázek č. 2

Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci Jedno z vrcholných děl středoevropského baroka, památka UNESCO Obrázek č. 3

Kostel sv. Michala v Olomouci, interiér Obrázek č. 4

Úkol: Dohledejte v jiných informačních zdrojích další barokní památky Olomouce a zapište je.

Malířství sklon k portrétnímu umění nahé postavy mají kypré tvary kruhové a elipsovité formy práce se světlem a stínem (šerosvit) zájem o psychiku postav nejvýznamnější malíři: Peter Paul Rubens (Vlámy) Rembrandt van Rijn ( Holandsko) Diego Velázquez (Španělsko) Karel Škréta (Čechy)

Peter Paul Rubens, Venuše před zrcadlem (1613-1615) Obrázek č. 5

Úkol: Dohledejte z jiných informačních zdrojů dvě nejznámější malířská díla Rembrandta van Rijna a Diega Velázqueze, zapište jejich názvy.

Hudba nové hudební formy: sonáta fuga opera kantáta aj. nejznámější hudební skladatelé: Johann Sebastian Bach (Německo) Friedrich Händel (Německo) Antonio Vivaldi (Itálie) aj.

Úkol: Dohledejte v jiných informačních zdrojích nejvýznamnější díla uvedených barokních komponistů a alespoň jedno z nich zapište.

Odkazy: Použité zdroje: internet Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License na www: Obrázek č. 1 AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit. 18.11.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha_Strahovsky_klaster.jpg> Obrázek č. 2 LUDEK. Wikimedia Commons [online]. [cit. 18.11.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chram_sv_Mikulase_z_upati_Petrina.jpg> Obrázek č. 3 MAŇAS, Michal. Wikimedia Commons [online]. [cit. 18.11.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Holy_Trinity_Column.jpg> Obrázek č. 4 MAŇAS, Michal. Wikimedia Commons [online]. [cit. 18.11.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kostel_svateho_Michala_interier.jpg> Obrázek č. 5 RUBENS, Peter Paul. Wikimedia Commons [online]. [cit. 18.11.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Peter_Paul_Rubens_111.jpg>