Supervizní vztah Jitka Navrátilová 26.3.2013. Vztah jako předpoklad učení Vztah mezi supervizorem a supervidovaným je centrem celého procesu. Supervizní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Advertisements

Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Úvod do supervize Mgr. Klára Aronová
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
Osobnost v sociálním prostředí sociální aspekty osobnosti.
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Cílová skupina Děti, dospívající a mladí dospělý, kteří se připravují na svůj odchod do samostatného života. Mladí lidé, kteří již opustili náhradní péči.
Zdravá škola.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Celoživotní vzdělávání dospělých Grundtvig Projekt EU.
Ekosystémová perspektiva. Přístup orientovaný na úkoly.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Druhy mezilidských vztahů Číslo DUM: VY_52_INOVACE_69_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Prosperita organizace
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Úspěšný projekt č. CZ / E-Úřad E-learningový vzdělávací program pro další vzdělávání pracovníků ve veřejné správě.
Východiska úkolově orientované supervize
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
METODY STŘEDNĚDOBÉHO PROGNÓZOVÁNÍ SURO jaro 2010.
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Supervize Dr. Martina Richterová Těmínová. Supervize je: Intensivní, mezilidsky zaměřený individuální vztah, v němž je úkolem jedné z osob usnadňovat.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
Praxe Úvod do supervize Jitka Navrátilová
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Práce s biografií a komunikace
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro další osoby ohrožené sociálním vyloučením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
kvalitní zákaznický servis
Emoční sebereflexe jako předpoklad kvalitní sociální práce
Rodičovství biologické a pěstounské
Základní rámec, DEFINICE, cíle, principy, oblasti působení
Prvky edukačního procesu
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Supervizní vztah Jitka Navrátilová

Vztah jako předpoklad učení Vztah mezi supervizorem a supervidovaným je centrem celého procesu. Supervizní vztah ovlivňuje učení, praktickou orientaci a spokojenost supervidovaného

Aspekty supervizního vztahu Zaměřené na chování (podporuje vzdělávací a administrativní funkci supervize). Zaměřené na rozvoj a emoční podporu (podporuje podpůrnou funkci supervize)

Vztah mezi supervizorem a supervidovaným Empatie Akceptace Kongruence

Vztah mezi supervizorem a supervidovaným Není založen na: - kamarádství; - přátelství; - nezahrnuje rodičovskou péči; - není léčbou; - není o poskytování rad; - není o používaní určitých dovedností; - není založen na mocenském vlivu (vůdce).

Problematické vazby v supervizi Nedostatečná angažovanost - nedostatečné porozumění vzdělávacím potřebám klientů a nevhodné způsoby sdělování tohoto porozumění; - „nepřítomnost ve vztahu“; - neprokazování úcty klientům;

Problematické vazby v supervizi Přílišná angažovanost - zoufalá potřeba klientům pomoci; - ke klientům cítíte silnou přitažlivost; - potřeba udělat klienta závislým na nás

Přenos a přetipřenos Přenos – klientovy prožitky a reakce ve vztahu k poradci, které v sobě nesou příměs klientových předešlých vztahů. Protipřenos – týká se supervizora, jeho prožitků a reakcí na klienta, jež v sobě nesou příměs předešlých vztahů.