Šíření buddhismu Čína - období pozdních Chanů ( AD)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

CHÙA HUY Ề N KHÔNG Xuan Kong Si Visutý buddhistický klášter.
P R A H A 布拉格 V L T A V A 伏尔塔瓦河 Symfonická báseň od Bedřicha Smetany 斯美塔那的交响诗 Auto.
CÍRKEV VE STŘEDOVĚKU.
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Šintó 神道 nemá zakladatele ani koherentní nauku
Raný středověk 5. – 11. století
Šugendó 修験道 vliv škol Tendai a Šingon hidžiri 聖 šugen 修験 šugendža 修験者 jamabuši 山伏.
WAT RONG KHUN Pouze smrt může zastavit můj sen, ale nemůže zastavit můj projekt," říká Chalermchai Kositpipat, tvůrce Wat Rong Khun jehož záměrem je.
Historický vývoj japonštiny
Španělsko v 16. století a vzestup Nizozemí
Kněz dnes znamená osobu, většinou muž, který je v daném náboženském společenství oprávněn a povolán konat pravidelné bohoslužby, zejména přinášet oběti,
Taoismus Lao-c‘ (Laozi) jap. Róši 老子
Starověká Indie.
Riššú 律宗 Lü-cung 754 Ťien-čen (jap. Gandžin, 鑑真, )
Džišú 時宗 Ippen (šónin) ( ) 一遍 ( 上人 ) 1221 – Džókjú no ran 承久の乱 Hógondži 宝厳寺 praxe hidžiri (Dazaifu) Kijomizudera 清水寺 1271 – Zenkódži 善光寺 rozdávání.
BuddhisMUs.
Buddha pravděpodobně 564 (563) – 484 (483) BC
ČÍNA.
Buddhismus.
Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění v praxi CZ 1.07/2.2.00/ ÚVOD DO NÁBOŽENSTVÍ V JAPONSKU.
Týden knihoven! V tomto týdnu Místní knihovna vyhlašuje: Od 4. do 8. října 2005 probíhá akce Týden knihoven! V tomto týdnu Místní knihovna vyhlašuje:
Poslední Přemyslovci Lubomír Berka.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Ježíš MICHAELA CHLUMSKÁ, C4A. Život  Mezi 7 a 1 p.n.l. – mezi 29 a 36 n.l.  Josef a Marie  Ježíš Nazaretský  Rok 28, oblast dnešního Izraele a západního.
Buddhismus v době Kamakura období Kamakura ( ) chrám Enrjakudži Hónen ( ) Šinran ( ) Eisai ( ) Dógen ( ) Ničiren.
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Téma: Světová náboženství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Románská kultura.
Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění v praxi CZ 1.07/2.2.00/ ÚVOD DO NÁBOŽENSTVÍ V JAPONSKU.
Kultura starověké Indie
Škola Šingon 真言宗 čínská škola Mi-cung Chuej-kuo matry, mudry, mandaly esoterické učení mikkjó 密教 Sútra Velkého zářivého (Dainičikjó 大日経, Mahávairóčanasútra)
Kambodža Marek Bešta OV-TE.
RLB70 - Přednáška č. 4 a 5 - ( ) Monasteriologie I, II a III: klášterní síť Ladaku, školy tibetského buddhismu, život mnichů-hierarchie, sakrální.
Průvodce Čínou 21. století „Can I Cooperate with You?“, Wang Qingsong, 2000.
Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění v praxi CZ 1.07/2.2.00/ ÚVOD DO NÁBOŽENSTVÍ V JAPONSKU.
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_13_03B_Japonsko Téma: Zeměpis Ameriky a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.2 Franská říše za vlády Karla Velikého Název sady: Raný.
Hudba Prcek Buddhističtí mniši prý začali lahve od piva sbírat už v roce 1984, tehdy ale netušili, že jim recyklované sklo poslouží ke stavbě chrámu.
Počátky mnišství Anežka Herzánová. ► Co to je mnišství? ► Druhy mnišství.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Šintoismus. „Cesta bohů“ Původ v Japonsku Příroda „šin“ + „tó“ Kami.
Buddhismus Albert Procházka, Samuel Mann, Tadeáš Petrů, Slávek Rydval.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 18 – Buddhismus NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
Buddhismus Buddhismus odvozuje své pojmenování od jména prince SIDDHARTY GAUTAMY(asi 563 – 483 př.n.l.), který po svém duchovním probuzení přijal jméno.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.5 Křesťanská církev Název sady: Raný a vrcholný středověk.
Úvod do náboženského života čínské společnosti
Thajsko Zš Plaňany 1 1.
Druh učebního materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
BuddhisMUs.
Náboženská politika čínského státu
Buddhismus Michaela Hrušková.
Geografie náboženství
INDICKÁ FILOSOFIE IV. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Visutý buddhistický klášter
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Nejstarší období Mezopotámie
ČÍNA.
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Význam křesťanství ve středověku
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ DĚJEPIS
Transkript prezentace:

Šíření buddhismu Čína - období pozdních Chanů (25-220 AD) Kogurjo (druhá pol. 4. stol.) – ze severní Číny Päkče (pol. 5. stol.) – z jižní Číny Silla (pol. 6. stol.) – z Kogurjo Japonsko (pol. 6. stol.) – z Päkče

Reakce na buddhismus Nihon šoki – rok 552, Gangódži – rok 538 nositel rozvinuté kultury politický koncept systematické přejímání oficiální předávání nového náboženství přistěhovalci

Zápas o přijetí buddhismu odpor rodů Nakatomi a Inbe rod Soga (Soga no Iname) rod Monobe (Monobe no Okoši) Soga no Umako – Buddhova hala (584) epidemie (asi 585) Monobe no Morija porážka Monobeů (587) Asukadera (588-596)

Šótoku Taiši 593 – císařovna Suiko, korunní princ Šótoku propagátor buddhismu Charta o sedmnácti článcích Džúšičidžó kenpó 十七条憲法 příklon k laickému buddhismu patron kláštera Hórjúdži v Naře

Období Nara (710-794) učení pokročilejší kontinentální civilizace důraz na formu princ Šótoku Taiši (574-622) chrámy kokubundži a kokubunnidži důraz na komplexní studium tradice „Příkazy pro mnichy a jeptišky“ Sóni-rjó 僧尼令

Období Heian (794-1185) studium a náboženská praxe asketismus, polyteismus Saičó (767-822), Kúkai (774-835) úpadek klášterního života „dědičná elita“ poustevníci váleční mniši – sóhei 僧兵

Podpora císařů císař Džomei (vládl 629-641) – r. 639 zahájil stavbu kláštera Daiandži (大安寺) císařovna Saimei (vládla 654-661) r. 660 předčítána sútra v paláci císař Tendži (vládl 661-672) – tři chrámy císař Temmu (vládl 672-686) – chrám Jakušidži císařovna Džitó (vládla 686-697)

大安寺

Kontrola buddhistických řádů do reforem Taika – Sogové do začátku 7. stol. – buddhističtí vládní úředníci, finance – hózu (laický úředník) od reforem Taika – počet nově vysvěcených mnichů určován výnosy směrnice pro mnichy a jeptišky –       sónirjó   僧尼令

Náboženství jako ochránce státu 735 – epidemie neštovic – císař Šómu (724-749) přikazuje kopírování súter (Sútra zlatého jasu – Suvarnaprabhásasútra, Konkómjó saišóókjó 今光明最勝王経) a vybudování soch v provinciích 740 – sedmistupňové pagody 741 – chrámy kokubundži 国分寺 kokubunnidži 国分尼寺 Sútra zlatého jasu 752 – Tódaidži 東大寺

Šest narských škol čistě akademické Kegon – Kegonkjó (Sútra o Buddhově girlandě) Ricu – mnišské předpisy (vinaja) Hossó, Sanron, Džódžicu, Kuša - komentáře buddhistických učenců Tódaidži

Kegonšú 華厳宗 škola Chua-jen Šeng-siang (kor. Simsang, jap. Šindžó) asi 740 Róben (689-773) 良弁 Tódaidži Kegonkjó 華厳経 (Buddhávatansakasútra) Daibucu 大仏 – Vairóčana, jap. Birušana 毘盧遮那, Dainiči Njorai 大日如来

Mudrá, jap. in 印

Nigacudó 二月堂 Omizutori 御水取り

Buddhismus jako ochránce státu 735-737 – epidemie neštovic císař Šómu (vládl 724-749) – sochy Buddhy a kopie súter (737), pagody, kláštery kokubundži a kokubunindži, vlastnoruční kopie Sútry zlatého jasu (740) socha Velkého Buddhy v Tódaidži (752)

Bódhisattva Kannon 観音 (Avalókitéšvara)