Výuka makroekonomie na českých VŠ Tomáš Holub. Výuka makroekonomie na IES FSV UK  Bakalář: Ekonomie II: Samuelson (1991), Mankiw (1999), Holman (1999)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
F INANČNÍ PLÁNOVÁNÍ Jakub Novotný 3. září 2009 Hranická rozvojová agentura, z.s.
Advertisements

Protikeynesovská revoluce
Neokeynesovství aneb Neoklasicko-keynesovská syntéza
Poptávka po penězích.
Trh peněz.
John Maynard Keynes Život Dílo Význam a vliv.
Výuka jazyků na Provozně ekonomické fakultě
Protikeynesovská revoluce
SYSTÉMOVÉ INŽENÝRSTVÍ A INFORMATIKA
Vnitřní a vnější rovnováha ekonomiky
Ekonomická gramotnost
Úvod do makroekonomie Martina Hedvičáková
Fiskální a monetární politika
Literatura (jednoduchý keynesiánský model):
Výuka makroekonomie na českých vysokých školách
Phillipsova křivka a vztah mezi inflací a nezaměstnaností
John Maynard Keynes I.Život II.Dílo III.Význam a vliv.
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Obsahem přednášky je… Přehled nedávných výzkumů v oblasti:
1MT451 Ekonomická analýza a prognóza
Mezinárodní ekonomie – 2. část Kurzová politika
Investice 2011: uklidnění nebo další stres? David Navrátil tel.: , Ekonomické a strategické analýzy.
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
Makroekonomie.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Výstupy z učení u ekonomických oborů.
Keynesovství JM Keynes Pokračovatelé: Neokeynesovství.
Výuka makroekonomie v magisterských programech na Ekonomické fakultě VŠB-TUO Martin Macháček Praha,
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Petr Musil Blok č. 4 – SR a LR rovnováha ekonomiky
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
Proč studovat makroekonomii?
Slide 0 Organizace. slide 1 Makroekonomie II Zdeněk Tomeš Katedra ekonomie Kancelář č. 612 Konzultační hodiny: pondělí:
1 Pedagogické kolegium Program 1. Reakreditace předmětů Reakreditace předmětů 2. Akreditace nových předmětů Akreditace nových předmětů 3.
Quo vadis, oeconomia? Martin Macháček (Praha, )
Slide 0 Organizace. slide 1 Makroekonomie II Tomáš Paleta Katedra ekonomie
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Zpracoval :Ing. Petr Dlask, Ph.D. Pracoviště :Katedra Ekonomiky a řízení stavebnictví ČVUT v Praze Adresa :Thákurova 7, Praha 6, Dejvice Optimalizace.
Vícenásobná regrese s kvalitanivní informací Tomáš Cahlík 6. týden
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
VNĚJŠÍ HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA – 2. část Kursová politika Tomáš Paleta Katedra ekonomie, č. 604 Konzultační hodiny: Pondělí 14.00–15.00
Hodnocení výstupů dynamických modelů Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E LS, 2015, K126 EKO.
9. PHILLIPSOVA KŘIVKA „Probably the single most important macreoconomic relationship is the Phillips Curve“ George Akerlof.
Trh práce a politika zaměstnanosti
ZÁKLADY EKONOMIE vyučující:
MAKROEKONOMIE EKONOMICKÝ RŮST A HOSPODÁŘSKÉ CYKLY
Think Tanks in the Czech Republic Martin Bajtler.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Úvod do ekonomie Doc.Ing Pavel Janíčko, CSc.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Ekonomické teorie. Klasická škola Adam Smith David Ricardo  Zákon klesajících výnosů  Teorie komparativní výhody.
Peníze a monetární politika
IS-LM Model John Hicks, 1937 IS-LM model rozšiřuje model „Důchod- výdaje “- podobné základní předpoklady- Y určen efektivní poptávkou, Y pod úrovní potencálu,
VNĚJŠÍ HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA – 2. část Kursová politika
EKONOMICKÁ ANALÝZA Orientace pro studenty Září 2017.
Organizace.
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Ekonomické teorie.
Organizace.
Pavel Sirůček katedra manažerské ekonomie FPH VŠE v Praze
0. ORGANIZACE PŘEDMĚTU.
ÚVOD do Ekonomie, požadavky na studenty
Organizace.
Transkript prezentace:

Výuka makroekonomie na českých VŠ Tomáš Holub

Výuka makroekonomie na IES FSV UK  Bakalář: Ekonomie II: Samuelson (1991), Mankiw (1999), Holman (1999) Macroeconomics I, II: Cahlík (1998), Mankiw (2003), Burda-Wyplosz (1993), Barro (1993)  Magistr: Makroekonomie AI: Romer (1996) International Macro: Obstfeld-Rogoff (1996)  Volitelné předměty Monetary Economics, International Finance, Monetary Policy and Business Cycle, Business Cycles Theory, Economic Dynamics, European Economic Policies, etc.

D. Romer: Keynesian Macroeconomics without the LM Curve  Je dobré učit studenty, že CB kontroluje peněžní zásobu?  Velké procento studentů opustí VŠ, aniž se dozvědí něco jiného.  Romer: nejedná se o pokročilý model (chybí např. mikro- základy i dynamika návratu k inflačnímu cíli).

Kde končí učebnicové makro a začíná historie ekonomických učení?  Současný mainstream = NKE;  Spojuje prvky RBC (dynamické optimalizační modely), nominální rigidity, očekávání;  Debata „keynesovci“ vs. „monetaristé“ není živou součástí moderní ekonomie;  Od Hickse nás dělí 70 let, od Friedmana let (Keynese a Mashalla dělilo 46 let);  Ale tato debata přežívá jako součást standardních základních učebnic.

Tabule nebo počítač?  Dynamické vpřed-hledící modely;  Na pokročilejší úrovni lze využít počítače k simulaci jednoduchých modelů;  Možnost ukázat vliv změny parametrů na dynamiku modelové ekonomiky;  Ve výuce makra se však zatím počítače (zřejmě) využívají minimálně;  Úzké místo – hmotný nebo lidský kapitál?. ?