OCTAVIA DRUHÉ GENERACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika Elektřina v autě.
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Společná akce pro děti „Dopravní bezpečnost a výchova“
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL TEORIE A ZÁSADY BEZPEČNÉ JÍZDY
Střední odborná škola automobilní a Střední odborné učiliště automobilní Dukla 313, Ústí nad Orlicí SOŠ a SOU automobilní v Ústí nad Orlicí je státní školou.
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Prevence dětských dopravních úrazů
Za volantem bezpečněji První pomoc Za volantem bezpečněji • Přivolat pomoc – 155 (112) • Navléknout gumové rukavice • Prohlédnout raněného • Provést.
Projekt spolupráce auto a IT oborů
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Elektronické systémy vozidla Škoda Superb II
Jan Chládek ***Škoda Auto***.
Karoserie OCTAVIA DRUHÉ GENERACE. Škoda Auto/ Service training Octavia druhé generace - Karoserie 03/2004/Je 2 OBSAH Vysokopevnostní plechy Přední část.
LEONARDO DA VINCI 2008 Program Leonardo da Vinci je v rámci programu celoživotního učení zaměřen na odborné vzdělávání a přípravu na jiné než vysokoškolské.
Motor 2,0 l 103 kW/100 kW TDI/PD OCTAVIA DRUHÉ GENERACE.
Evropský projekt koordinovaného vzdělávání učitelů odborných škol KOORDINOVANÉ VZDĚLÁVÁNÍ ODBORNÝCH UČITELŮ Cílem projektu je zvýšit kvalifikaci pedagogického.
Předepínače bezpečnostních pásů
Sedm desetin sekundy Víte co všechno se stane
„ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ“ 1 Spolupráce technických univerzit s podniky = významná podpora inovací Český národní komitét IMEKO Vladimír Haasz.
Střední odborná škola dopravní Ostrava Vítkovice
Bratislava září Global Management in Automotive Industry Škoda Auto Vysoká škola Bratislava 27. –
Obnova vozového parku v České republice
CAIS Pohled na pneumatiku v řezu Senzor Styčná plocha ・ deformace ・ zrychlení ・ tlak ・ teplota, atd. Sledování stavu pneumatiky v oblasti styčné plochy.
Airbag Autor: Martin Pinta.
Dětský den v Hájku 2008 Nebudete tomu věřit, ale 1. června se konal dětský den na hřišti v hájku a nejen dětský smích napovídá tomu, jak se povedl.
Ústav automatizace a měřicí techniky
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Martin Goldammer.  Model nasazení  veřejný (Public cloud computing)  soukromý (Private cloud computing)  hybridní (Hybrid cloud computing)  komunitní.
Knápek a Zapletal sezóna 2011
I DENTIFIKAČNÍ MODUL POLOHY PRO ŘÍDICÍ JEDNOTKU ROBOTA NXT Adam Svoboda.
Škoda tudor Adam Novák 1.ITB
PŘEDMĚTOVÁ KOMISE Č.6 odborné automobilní předměty.
Tvorba dotazníku Stanovení problému, stanovení cílů Sestavení plánu
  Lukáš Schejbal.
Identifikační modul polohy pro řídicí jednotku robota NXT
Katalog Zima 2013 FF Wheel Express, s. r. o.. Zimní katalog FF Wheel Express, s. r. o. Připravili jsme pro Vás aktualizovaný novoroční katalog zboží a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pasivní bezpečnost.
P. Obruba, J.Avenarius - traumatologie MNUL Ústí n.L. P. Pilát - ortopedie MNUL Ústí n.L. M. Švec - katedra fyziky PřF UJEP Ústí n.L. P. Černohorský, L.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_16.
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_11  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 8  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Název školy:ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace Unkovice 28, p. Žabčice Autor:Bc. Jana Weisová Název:Bezpečnost v dopravě Vytvořeno: Odpilotováno:
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Název: Vyhledání odporu snímače ABS v aplikaci ESI - Tronic Autor:
Název prezentace (DUMu): Palubní přístroje II.
VY_32_INOVACE_AUT2_17 Řízení traktoru.
Tefal parní generátor Express Auto Control GV7781
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Nadstavbová deska pro robota Pololu 3pi
Statistika aut v domácnostech
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Název: Kontrola lambda sondy
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
AIRBAG II..
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Březen Ročník 6.
Modernizace manipulačního robota
Mgr. Miroslava Telingerová
Tlak Když stlačíme kuličku z plastelíny, zdeformuje se. Podobně se deformuje měkká hlína, když po ní šlapeme nebo hliníková lžička, když ji ohýbáme. V.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
0.7 SEKUNDY.
Akumulátor a dobíjecí soustava
0.7 SEKUNDY.
Transkript prezentace:

OCTAVIA DRUHÉ GENERACE Airbagy

OBSAH Řídicí jednotka Airbag řidiče Airbag spolujezdce Boční airbagy Tlakový senzor nárazu Akcelerační senzor nárazu Hlavový airbag Předepínače pásů Diagnostika

ŘÍDICÍ JEDNOTKA Umístění jednotky je na středovém tunelu v přední části. Napájení svorka 15 (+12V) Kostra přišroubováním Řj na tři body. Plně funguje od 9,5V – 16,5V Komunikace po CAN. Řj airbagu musí být naprogramována senzorickými daty a výbavou vozu. Výbavou vozu se rozumí počet airbagů a předepínačů bezpečnostních pásů, použití kontrolky Airbag OFF a vypínače airbagu spolujezdce, použití spínače v zámku bezp. pásu řidiče atp. Řj airbagu vyhodnocuje data od senzorů bočního nárazu. Při čelním nárazu jsou aktivovány čelní airbagy a předepínače pásů. Při bočním nárazu jsou aktivovány pouze boční případně hlavové airbagy.

ŘÍDICÍ JEDNOTKA VW 52 VW 8 Řídicí jednotka generace VW 52 je pouze pro čelní airbagy Řídicí jednotka generace VW 8 je ve dvou provedeních 1) pro přední a boční airbagy a přední předepínače pásů (8 aktivačních okruhů) 2) pro přední, boční a hlavové airbagy a přední a zadní předepínače pásů (12 okruhů) Řídicí jednotka VW 52 po aktivaci čelních airbagů při čelní nehodě musí být vyměněna. ŘJ airbagu VW8 umožňuje opakované použití do maximálně tří čelních a tří bočních nehod. Poté musí být vyměněna.

AIRBAG ŘIDIČE

AIRBAG ŘIDIČE

KONTROLKA Kombipřístroj vyhodnocuje informaci z ŘJ a odpovídajícím způsobem rozsvítí/zhasne kontrolku. -         po zapnutí zapalování se kontrolka rozsvítí a po cca 4 sekundách zhasne. -         je-li deaktivován alespoň jeden okruh, po zapnutí zapalování bliká kontrolka 12s s frekvencí 0,5Hz. -         není-li provedeno nebo dokončeno programování ŘJ, bliká nepřetržitě kontrolka AWL s frekvencí 1x za sekundu. -         pokud je v paměti ŘJ uložen záznam o chybě nebo nehodě svítí kontrolka trvale. platí pro VW8: -         navázání diagnózy, diagnóza a ukončení diagnózy nemají vliv na chování kontrolky. -         pokud se během diagnózy smažou chyby z paměti Řj airbagu, zhasne kontrolka ještě během diagnózy. -         pokud se deaktivovaný okruh během 12 sekund po zapnutí klíčků v přizpůsobení opět aktivuje, dokončí se přesto cyklus 12-ti sekundového blikání.

AIRBAG SPOLUJEZDCE

AIRBAG SPOLUJEZDCE

VYPÍNAČ AIRBAGU SPOLUJEZDCE Pro vozidla vybavená airbagem spolujezdce a deaktivačním vypínačem airbagu spolujezdce, je ve vozidle instalována kontrolka Airbag OFF. Kontrolka Airbag OFF informuje posádku vozidla o stavu aktivování/deaktivování airbagu spolujezdce. Boční airbag na straně spolujezdce, hlavový airbag na straně spolujezdce a bezpečnostní pásy zůstávají aktivní. Chování kontrolky Airbag OFF: - po zapnutí klíčku zapalování 4 sekundy svítí a pak zhasne je-li airbag pomocí deaktivačního vypínače aktivní, kontrolka je trvale vypnuta je-li airbag pomocí deaktivačního vypínače deaktivován, kontrolka trvale svítí je-li stav deaktivačního vypínače nejednoznačný, kontroka trvale bliká s frekvencí 1Hz je-li zaznamenána chyba na deaktivačním vypínači, kontroka trvale bliká s frekvencí 1Hz

VYPÍNAČ AIRBAGU SPOLUJEZDCE Deaktivační vypínač je vybaven dvěmi logickými kontakty. ŘJ airbagu vyhodnocuje ohmickou změnu jednolitvých kontaků L1 a L2.

BOČNÍ AIRBAG Při bočním nárazu jsou aktivovány pouze boční případně hlavové airbagy na straně nárazu.

BOČNÍ AIRBAG

TLAKOVÝ SENZOR BOČNÍHO NÁRAZU Tlakový senzor přinýtován na nosníku agregátů dveří, při výměně odvrtat a při montáži přinýtovat. Tlakový senzor pro snímání bočního nárazu (pro vozy s bočními airbagy). Pro rozpoznání bočního nárazu je zcela nově použit tlakový senzor. Tlakový senzor je umístěn v „mokrém“ prostoru předních dveří řidiče a spolujezdce. Během bočního nárazu se vnitřní prostor dveří deformuje a tlakový senzor změnu tlaku měří. Vyhodnocení změny tlaku probíhá v ŘJ airbagu. Senzory se neprogramují. Tyto senzory komunikují s Řj airabgu, do které posílají nasnímaná data a teprve Řj airbagu data od senzorů vyhodnocuje.

AKCELERAČNÍ SENZOR Akcelerační senzor pro vozidla s bočními a hlavovými airbagy. Pro rozpoznání bočního nárazu u vozidel s hlavovým airbagem je použit dodatečný akcelerační senzor. Akcelerační senzor je umístěn na podběhu zadního kola a slouží k rozeznání zejména těch bočních nárazů, které nedeformují přední dveře.

PŘEDEPÍNAČE PÁSŮ Předepínače pásů kuličkové s elektrickou aktivací z ŘJ airbagu.

PŘEDEPÍNAČE PÁSŮ

DIAGNOSTIKA Řj airbagu je napojena na CAN Antrieb. Přes tuto sběrnici je napojena na další Řj vozidla nebo na externí diagnostický přístroj.

DIAGNOSTIKA

DIAGNOSTIKA

DIAGNOSTIKA

DIAGNOSTIKA

DIAGNOSTIKA

DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST.