VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
První představitelé impresionismu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Pop-art 2.polovina 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Tímto termínem se označuje celá řada nefigurativní a negeometrické malby.
Abstraktní expresionismus
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Klasicismus Umění 19. století.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Moderní umělecké směry KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
Abstraktní umění 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Impresionisté figurativního malířství
VY_32_INOVACE_31-07 Skupina 42 Obecná východiska.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
OP – ART Optical art Optické umění
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
OP-ART Jana Bobčíková.
Geometrická abstrakce
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
INFORMEL Jana Bobčíková.
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Malířství mezi válkami DADAISMUS
Meziválečná doba Malíři.
Představitel geometrické abstrakce a počítačového umění
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ světová válka Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_13.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Alfredo Rodríguez, Malíř narozený v Tepicu v Mexiku v roce 1954
VY_32_INOVACE_14_Kultura za první republiky
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Renesance a humanismus
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Expresionismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Kultura meziválečného období
Malířství mezi válkami DADAISMUS
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE

MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE Autor: Mgr. Martina Kokšteinová Datum vytvoření: 01. 08. 2013 „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová slova: abstraktní umění, abstrakce, Hans Hartung, Mark Tobey, Mark Rothko Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Malířství po druhé světové válce, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu

- po hrůzách války věda úplně proměnila podmínky lidského života - objevení antibiotik, atomové bomby, atomové energie, vesmírné lety, chemická výroba syntetických a plastických hmot, vývoj počítačové techniky - umění se stává důležitou potřebou moderního člověka

- vzrůstá počet galerií a výstav, objevují se první pokusy v průmyslové estetice (psychologické působení barev v továrnách a na různých výrobcích) - vychází velké množství uměleckých knih a časopisů - umělci abstraktní soupeří s figurativními a tradičními konvencemi - vychází gramofonové desky, fotografie, rozvíjí se film, televize

ABSTRAKTNÍ UMĚNÍ - po válce řada umělců byla mrtvých - nastupují nové generace mladých umělců - nastává druhá vlna abstraktního umění a šíří se v Americe a v západní Evropě - vedle známých center umění jako např. Paříž se uplatňují další jako Kolín nad Rýnem, Mnichov, Londýn, Praha, Tokio, Mexiko a severské státy Evropy - vzniká celá řada nových směrů

- vedoucí postavení má abstraktní pařížská škola - klade důraz na spontánní vyjádření pocitů, což bylo základní východisko tvorby - potlačovalo se racionální uvažování - největším představitelem byl Hans Hartung, fr. malíř německého původu - jeho obrazy jsou typické černými čarami různě se protínajícími

- klasikem amerického moderního malířství je Mark Tobey /tobi/, básník a skladatel - je autorem abstraktních děl spojujících kulturu Dálného východu a kulturu evropskou - např. Záření města, Transfigurace cirkusu – obrazy rozvíjejí pocit ticha a tajemství

- Mark Rothko je severoamerický malíř ruského původu - jeho obrazy rozvíjejí meditaci a mystiku, jsou smyslové, plné sytých barev - např. Kaštanová a černá na olověné šedi, nebo Červená, bílá a kaštanová

Test: 1. Charakterizujte situaci doby a umění po válce. 2. Jaké byly principy abstraktního malířství? 3. Jmenujte hlavní představitele a vyhledejte obrazy na internetu.

Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN 80-7204- 211-4 Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN 978-80-7209-971-9