Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Petr Vlach VY_32_INOVACE_OS_11 CZ.1.07/1.5.00/34.1021 Moderní škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor Ing. Martin Allmer Škola Euroškola Strakonice Datum
Advertisements

Makra v Excelu.
Ubuntu – grafické prostředí Roman Danel
D03 - ORiNOCO RG-based Wireless LANs - Technology
Základy počítačů a kancelářský software
Příkazový řádek Windows
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Snímek 1 Virtual CloneDriveManažerská informatika OP381 Manažerská informatika 1 2OP482 Manažerská informatika 2 2OP483 Manažerská informatika 3.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Snímek 1 Virtual CloneDriveManažerská informatika OP381 Manažerská informatika 1 2OP482 Manažerská informatika 2 2OP483 Manažerská informatika 3.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.11 Internetový prohlížeč-vyhledávání a ukládání dat z internetu do počítače Anotace: V prezentaci se žák seznámí se základními typy.
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček.
Hromadná korespondence, makro
Zálohování a Disaster Recovery pro školy Aleš Hok
Vytvoření řadiče Windows Serveru Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec.
Příkazový řádek CMD.
Serverové systémy Windows
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Petr Vlach VY_32_INOVACE_OS_14 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Petr Vlach VY_32_INOVACE_OS_5 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-4-01.
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
Uživatelské profily, vlastnosti uživatelského účtu
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Operační systém MS Windows Základní operace.
Systém a zabezpečení možnosti napájení, zálohování
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
Popis klávesnice. Typy připojení klávesnic: Konektor DIN Jde o stejný konektor, který se používal k přenosu zvuku před příchodem konektorů Jack. Toto.
VY_III/2_INOVACE_30_Operační systémy Operační systémy Miroslav Kaňok.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-4-16.
Ovládací panely Síť a internet.
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
Firewall Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor:
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček. Konfigurace Windows VY_32_INOVACE_10_1_05_AP.
Síť a MS Windows.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Seminář 12 Obsah cvičení Transportní služby Utilita nestat
Práce v lokální síti Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Virtualizace PC.
Vzdálená správa Tomáš Kalný.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Pohled uživatele.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-16.
Virtualizace Zpracoval Martin Dvořák, ITV 22.Října 2009.
Naprogramovat operační systém je mnohonásobně složitější, než naprogramovat „obyčejný program“. Základní programové vybavení počítače Fce: ovládání počítače,
Wifi, LAN a internet v elekt. drátech Počítačové sítě naší školy.
© Aastra Integrovaný DHCP server. © Aastra DHCP server DHCP server je určen pro distribuci IP adres a konfiguračních parametrů pro telefony.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Tomáš Jansa VY_32_INOVACE_OV10 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Tomáš Jansa VY_32_INOVACE_OV8 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Nastavení systému Windows - pokračování (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
WINDOWS Základní popis a údržba operačních systémů.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Počítačové systémy ČÍSLO.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
BEZPEČNOSTNÍ TECHNOLOGIE I Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro bezpečnostní systém státu (reg. č.: CZ.1.01/2.2.00/ )
Paměti PC HDD, CD/DVD, USB Flash RAM a ROM Vnější paměť Disková paměť
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Operační systém Windows
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Operační systémy - úvod
Remote control, využití v teleKonzultaci
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Transkript prezentace:

Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Petr Vlach VY_32_INOVACE_OS_11 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola – inovace výuky na SŠSI Tábor

Windows Server Virtuální prostředí VMWARE

Virtuální prostředí Vmware Virtualizace: vytvoříme virtuální prostor, který je od vlastního (hostitelského) operačního systému počítače izolován. Můžeme si vyzkoušet operační systém, aniž bychom něco poškodili na vlastním OS. Můžeme vyzkoušet shareware produkty a nezamořit si jimi vlastní (hostitelský) OS. VMware Workstation VMware Player ¨ Stáhnout VMware Player např. ze Stahuj.cz.Spustit EXE soubor – nainstaluje se Vmware WMware Player: Výhody: Možnost spouštět 32-bitové i 64 bitové systémy Možnost sdílet data mezi hostitelským a virtualizovaným systémem (obsah schránky, data na disku) Podpora USB 2.0 zařízení ……. Hlavní okno obsahuje dvě části.Nalevo je menu se seznamem virtuálních počítačů.Napravo je seznam akcí, které můžeme provádět. Spouštět virtuální stroje lze z menu nebo poklepáním na soubor *.vmx

Vytvoření a zprovoznění virtuálního počítače Abychom mohli vůbec začít, je nutné nejprve vytvořit virtuální počítač. V hlavním okně na kartě Home klikneme na Create a New Virtual Machine, čímž se nám spustí průvodce vytvořením nového virtuálního počítače. V prvním kroku je zapotřebí zvolit instalační médium operačního systému. Nejsnazší je vsunout instalační médium do mechaniky a tu vybrat v roletkovém menu pod položkou Installer disc, nebo pod položkou Installer disc image file (ISO) najít na pevném disku ISO obraz instalačního média. V těchto dvou případech si VMware sám zjistí druh operačního systému. V jiném případě se nás průvodce na operační systém zeptá.

V dalším kroku si od nás VMware Player vyžádá údaje nutné k instalaci. Pokud tyto informace vyplníme správně, potom se instalace provede sama - bezobslužně. U některých UNIXových systémů a starších Windows je instalaci nutné provést standardním způsobem.

Po vyplnění údajů nutných k instalaci se nás VMware Player zeptá, kam chceme virtuální počítač uložit a jak se bude jmenovat. Na pevný disk se virtuální počítač uloží v podobě několika souborů, které lze relativně snadno přenášet a zálohovat.

Jakmile má VMware Player jasno v tom, kam na pevný disk smí ukládat, zeptá se nás na velikost pevného disku. Podle zvoleného operačního systému nám VMware Player navrhne ideální velikost pevného disku (lze ji změnit) a nechá nás zvolit, zda pevný disk virtuálního počítače uchovávat v podobě jednoho velkého souboru, nebo jej rozdělit na několik menších souborů. Při přidávání druhého disku nesmí být virtuální stroj ve stavu Suspended ale Power OFF !!!!! (vypnout nikoliv Suspens ale Power off !!!!!!)

Spuštění virtuálního stroje v Playeru : 1.Vybrat : File > Open a Virtual machine 2.Vybrat: Virtual Machine > Power > Play Virtual Machine 3.Kliknout kdekoliv v prostředí Playeru k převzetí řízení Použití CTRL+ALT+DEL pro zastavení virtuálního stroje 1.vybrat: Virtual Machine > Send Ctrl+Alt+Delete (nikoliv z klávesnice !!!!!) Suspendování a opětovné spuštění virtuálního stroje Suspendováním se uloží současný stav virtuálního stroje. 1.Vybrat Virtual Machine > Power > Suspend a stisknout Yes pro potvrzení 2.Opětovné spuštění : Virtual Machine > Power > Play Virtual Machine Používání displeje a)Mód Plná obrazovka – virtuální stroj zaplňuje celou obrazovku a je možno použít více obrazovek.Hranice okna virtuálního stroje nejsou vidět. Vybrat : Virtual Machine > Enter Full Screen. Pro opuštění tohoto módu a návrat k módu oken : Virtual Machine > Exit Full Screen b)Mód Unity – zobrazení virtuálního stroje na obrazovce hostitelského stroje. Vybrat: Virtual Machine > Enter Unity. V tomto módu je možno používat menu START z hostitelského stroje, konzola virtuálního stroje je skrytá.Je možné používat Drag and Drop a Copy and Paste pro soubory mezi hostitelským a hostujícím strojem. Pro ukončení tohoto režimu, klepnout myší na žlutou ikonu VMWARE a zvolit EXIT Unity.

Používání přenosných zařízení a tiskáren Ve virtuálním stroji lze připojovat a odpojovat přenosná zařízení.Lze také tisknout z virtuálního stroje na tiskárnu, připojenou k hostitelskému stroji, bez instalace ovladačů na virtuální stroj. Pro připojení přenosných zařízení použijeme: Virtual Machine > Removable Devices a volbu Connect Pro odpojení přenosných zařízení použijeme: Virtual Machine > Removable Devices a volbu Disconnect

Připojení USB souborového systému na linuxovém hostiteli VMWARE Player používá souborový systém připojený na hostiteli k souboru /proc/bus/usb. Pokud není takto souborový systém na USB připojen musíme použít příkaz mount. 1.Přihlásit se jako root na hostitelském systému 2. Příkaz mount –t usbfs none /proc/bus/usb 3. Vložit USB paměť do hostitelského počítače Nastavení řadiče USB Pro konfiguraci použít:Virtual Machine > Virtual Machine Settings, vybrat Hardware a USB

Nastavení sdíleného adresáře pro virtuální stroj Ke sdílení se musí použít adresář, který je nastavený jako sdílený na hostitelském stroji. Nastavení: 1.Virtual Machine > Virtual Machine Settings 2.Na listu Options vybrat Shared Folders 3.Nastavit volby: Always enabled (nastavení platí i když je virtuální stroj suspendován nebo vypnut) nebo Enabled until next power off or suspend (opak první volby) 4.Volitelné nastavení: Map as a network drive in Windows guests (Player vybere písmeno pro drive) 5.Vybrat Add (na windowsovském hostiteli se objeví Add Shared Folder, na linuxovém hostiteli se objeví Shared Folder Properties dialog box ) 6.Napsat cestu ke sdílenému adresáři na hostitelském stroji 7.Napsat název sdíleného adresáře, který bude používán uvnitř virtuálního stroje 8.Nastavit atributy pro sdílený adresář (read only,….) 9.Stisknout Finish a OK 10.U linuxových hostů jsou adresáře vidět v /mnt/hgfs 11.U windowsovských hostů jsou vidět pomocí UNC cesty: \\vmware-host\Shared Folders\shared_folder_name, nebo pomocí My Network Places, Network Neighborhood nebo Network.

Nastavení virtuální síťové karty Nastavení: Virtual Machine > Virtual Machine Settings,vybrat Hardware K virtuálnímu stroji je třeba připojit virtuální síťová kartu Nastavení: Virtual Machine > Virtual Machine Settings, Hardware zašktneme volby :Connected, Connect at power on Mohou nastat tyto případy: 1.Virtuální stroj využívá fyzickou síťovou kartu na hostitelském stroji (Bridged networking) pro připojení k reálné síti Je to často nejjednodušší cesta pro připojení k síti.Virtuální stroj může používat služby hostitelského stroje(tiskárny, souborové servery,…).Virtuální stroj musí mít vlastní IP adresu.Pokud je na hostitelském stroji bootováno více OS, musí se nastavit jiná IP adresa pro každý OS. Volba Replicate physical connection state zajišťuje, že se IP adresa obnovuje při připojení k bezdrátové a drátové síti (používá se u notebooků). 2. virtuální stroj sdílí IP adresu a MAC adresu hostitelského stroje (Network address translation -NAT) pro připojení k reálné síti Virtuální a hostitelský stroj sdílejí jednu identitu a mimo síť nejsou vidět. Virtuální stroj nemá vlastní IP adresu.Na hostitelském stroji je vytvořena separátní soukromá síť a virtuální stroj obdrží adresu od VMWARE virtuálního DHCP serveru.S NAT může virtuální stroj používat standardní protokoly pro spojení s ostatními stroji na externí síti. Může používat HTTP, FTP, Telnet,…). Virtuální stroj používá NAT ke spojení s Internetem nebo jinými TCP/IP sítěmi použitím síťových spojení hostitelského systému. 3.Player vytváří soukromou virtuální síť VPN mezi virtuálním a hostitelským strojem (Host Only Networking) VPN není viditelná mimo hostitelský stroj.Pokud je připojeno více virtuálních strojů k hostitelskému stroji, adresy jim přidělí VMWARE DHCP Server.

Konfigurace LAN segmentů Když vybereme v okně pro nastavení sítě volbu LAN Segment,virtuální stroj používá soukromou síť, která může být sdílena dalšími virtuálními stroji.Player neposkytuje DHCP Server, IP adresy pro virtuální stroje musí být nastaveny ručně. LAN segmenty jsou užitečné pro testování, analýzu výkonnosti sítě a pro situace, kdy je důležité aby virtuální stroj byl izolován. Volba Advanced Používá se pro nastavení šířky pásma a nastavení přípustných ztrát pro přenosy dat.