EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
ŽIVÁ PŘÍRODA
Co je součástí živé přírody? Vše, co je kolem nás Rostliny,houby,živočichové, včetně člověka 1 2 3 4 5
Jsou živé přírodniny závislé na neživé přírodě? Ano, poskytuje jim podmínky k životu Nejsou závislé 1 2 3 4 5
Jaké jsou to podmínky, které umožňují život na Zemi? Světlo, teplo, vzduch,voda, potrava Práce, nakupování, rekreace, učení, sportování 1 2 3 4 5
Zdrojem kyslíku na Zemi jsou: Jen zelené rostliny Elektrárny 1 2 3 4 5
Jak rostliny reagují na změny teploty prostředí? Nereagují na změny Na jaře se rostliny zelenají a některé kvetou 1 2 3 4 5
Jak reagují na změny teploty prostředí stromy? Na podzim některé stromy shazují listy nebo jehličí Stromy listy neshazují 1 2 3 4 5
Pohybují se rostliny z místa na místo? Rostliny se pohybují podle počasí Rostliny se z místa na místo nepohybují 1 2 3 4 5
Proč se rostliny nemohou pohybovat z místa na místo? Protože se jim líbí na jednom místě Protože jsou spojeny s půdou svými kořeny 1 2 3 4 5
Pohybují některé rostliny částmi svého těla ? Není to možné Ano, například slunečnice otáčí svůj květ za sluncem 1 2 3 4 5
Během svého života rostliny mění: Nemění nic Velikost a vzhled 1 2 3 4 5
Dýchají rostliny? Všemi částmi svého těla (na světle i ve tmě) Nedýchají 1 2 3 4 5
Kvetoucí rostliny se rozmnožují: Semeny, podzemními částmi, nadzemními částmi Jen semeny 1 2 3 4 5
Co je podzemní část rostliny? Kořen Květ, list, větev 1 2 3 4 5
Která jarní rostlina se rozmnožuje oddenky? Sasanka hajní, petrklíč Tulipán, pivoňka 1 2 3 4 5
Která rostlina se rozmnožuje nadzemní částí? Jahodník (odnože, šlahouny) Rajče, paprika 1 2 3 4 5
Nekvetoucí rostliny se množí: Větrem a vodou Výtrusy, z části listu, stonku nebo kořene 1 2 3 4 5
Je na světě více rostlin nebo živočichů? Rostlin je více Živočichů je více 1 2 3 4 5
Jak se nazývají nejvyšší stromy světa? Banánovník Baobab (opadavý tropický strom z trop. Afriky-stáří až 2000 let) 1 2 3 4 5
Co patří mezi kvetoucí rostliny? Jen květiny Květiny, ale i trávy, zeměděl. plodiny, stromy a keře 1 2 3 4 5
Proč se některým rostlinám říká nekvetoucí? Nevytvářejí květy Vytvářejí květy, když svítí sluníčko 1 2 3 4 5
Jí člověk rostliny? Ano, jsou to užitkové rostliny Člověk rostliny nejí 1 2 3 4 5
Proč má člověk rád okrasné rostliny? Pro jejich vzhled,barvu a vůni Protože se mu nelíbí 1 2 3 4 5
Jak dělíme ovoce? Na malvice, peckovice a bobule Na sladké a kyselé 1 2 3 4 5
Jak dělíme zeleninu? Na plodovou, listovou, košťálovou, cibulovou, kořenovou Na zdravou a nezdravou 1 2 3 4 5
Co obsahuje ovoce a zelenina? Zdravé látky a med Vitamíny a minerální látky 1 2 3 4 5
Co se sklízí na polích? Hospodářské plodiny Květiny 1 2 3 4 5
Co jsou hospodářské plodiny? Obiloviny, luskoviny, okopaniny, pícniny Různé druhy trav 1 2 3 4 5
Pícniny pěstujeme: Ke krmení hospodářských zvířat (jsou to trávy) Pícniny nepěstujeme 1 2 3 4 5
Jaké znáš okrasné květiny? Tulipán, pivoňka, růže Šípková růže, heřmánek 1 2 3 4 5
Jsou léčivé rostliny důležité? Nejsou Ano, vytvářejí se z nich léčiva 1 2 3 4 5
Jedovaté rostliny nikdy neochutnáváme, protože: Jsou nebezpečné pro zdraví člověka (konvalinka vonná) Pokud voní, můžeme je v malém množství ochutnat 1 2 3 4 5
Chráníme rostliny? Ano, chráníme Ne 1 2 3 4 5
Proč rostliny chráníme? Protože některým rostlinám hrozí vyhynutí Protože nás to baví 1 2 3 4 5
Ohrožené druhy rostlin jsou chráněny: Člověkem – záchranářem Zákonem 1 2 3 4 5
Téma: EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ ŽIVÁ PŘÍRODA “ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - Internet Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)