EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Listnaté stromy a keře 4. ročník
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Rostliny v okolí lidských obydlí
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Prvouka – 2. ročník ZŠ „Neživá příroda – Půda“
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Rostliny na jaře 4. ročník
Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Prvouka – 2. ročník ZŠ „JARO“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Hospodářské rostliny 4. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Prvouka 2.roč.ZŠ „NEŽIVÁ PŘÍRODA – VODA“
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Zpracovala Jitka Ciprová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Společné znaky rostlin.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Rostliny.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Živá příroda.
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“

ŽIVÁ PŘÍRODA

Co je součástí živé přírody? Vše, co je kolem nás Rostliny,houby,živočichové, včetně člověka 1 2 3 4 5

Jsou živé přírodniny závislé na neživé přírodě? Ano, poskytuje jim podmínky k životu Nejsou závislé 1 2 3 4 5

Jaké jsou to podmínky, které umožňují život na Zemi? Světlo, teplo, vzduch,voda, potrava Práce, nakupování, rekreace, učení, sportování 1 2 3 4 5

Zdrojem kyslíku na Zemi jsou: Jen zelené rostliny Elektrárny 1 2 3 4 5

Jak rostliny reagují na změny teploty prostředí? Nereagují na změny Na jaře se rostliny zelenají a některé kvetou 1 2 3 4 5

Jak reagují na změny teploty prostředí stromy? Na podzim některé stromy shazují listy nebo jehličí Stromy listy neshazují 1 2 3 4 5

Pohybují se rostliny z místa na místo? Rostliny se pohybují podle počasí Rostliny se z místa na místo nepohybují 1 2 3 4 5

Proč se rostliny nemohou pohybovat z místa na místo? Protože se jim líbí na jednom místě Protože jsou spojeny s půdou svými kořeny 1 2 3 4 5

Pohybují některé rostliny částmi svého těla ? Není to možné Ano, například slunečnice otáčí svůj květ za sluncem 1 2 3 4 5

Během svého života rostliny mění: Nemění nic Velikost a vzhled 1 2 3 4 5

Dýchají rostliny? Všemi částmi svého těla (na světle i ve tmě) Nedýchají 1 2 3 4 5

Kvetoucí rostliny se rozmnožují: Semeny, podzemními částmi, nadzemními částmi Jen semeny 1 2 3 4 5

Co je podzemní část rostliny? Kořen Květ, list, větev 1 2 3 4 5

Která jarní rostlina se rozmnožuje oddenky? Sasanka hajní, petrklíč Tulipán, pivoňka 1 2 3 4 5

Která rostlina se rozmnožuje nadzemní částí? Jahodník (odnože, šlahouny) Rajče, paprika 1 2 3 4 5

Nekvetoucí rostliny se množí: Větrem a vodou Výtrusy, z části listu, stonku nebo kořene 1 2 3 4 5

Je na světě více rostlin nebo živočichů? Rostlin je více Živočichů je více 1 2 3 4 5

Jak se nazývají nejvyšší stromy světa? Banánovník Baobab (opadavý tropický strom z trop. Afriky-stáří až 2000 let) 1 2 3 4 5

Co patří mezi kvetoucí rostliny? Jen květiny Květiny, ale i trávy, zeměděl. plodiny, stromy a keře 1 2 3 4 5

Proč se některým rostlinám říká nekvetoucí? Nevytvářejí květy Vytvářejí květy, když svítí sluníčko 1 2 3 4 5

Jí člověk rostliny? Ano, jsou to užitkové rostliny Člověk rostliny nejí 1 2 3 4 5

Proč má člověk rád okrasné rostliny? Pro jejich vzhled,barvu a vůni Protože se mu nelíbí 1 2 3 4 5

Jak dělíme ovoce? Na malvice, peckovice a bobule Na sladké a kyselé 1 2 3 4 5

Jak dělíme zeleninu? Na plodovou, listovou, košťálovou, cibulovou, kořenovou Na zdravou a nezdravou 1 2 3 4 5

Co obsahuje ovoce a zelenina? Zdravé látky a med Vitamíny a minerální látky 1 2 3 4 5

Co se sklízí na polích? Hospodářské plodiny Květiny 1 2 3 4 5

Co jsou hospodářské plodiny? Obiloviny, luskoviny, okopaniny, pícniny Různé druhy trav 1 2 3 4 5

Pícniny pěstujeme: Ke krmení hospodářských zvířat (jsou to trávy) Pícniny nepěstujeme 1 2 3 4 5

Jaké znáš okrasné květiny? Tulipán, pivoňka, růže Šípková růže, heřmánek 1 2 3 4 5

Jsou léčivé rostliny důležité? Nejsou Ano, vytvářejí se z nich léčiva 1 2 3 4 5

Jedovaté rostliny nikdy neochutnáváme, protože: Jsou nebezpečné pro zdraví člověka (konvalinka vonná) Pokud voní, můžeme je v malém množství ochutnat 1 2 3 4 5

Chráníme rostliny? Ano, chráníme Ne 1 2 3 4 5

Proč rostliny chráníme? Protože některým rostlinám hrozí vyhynutí Protože nás to baví 1 2 3 4 5

Ohrožené druhy rostlin jsou chráněny: Člověkem – záchranářem Zákonem 1 2 3 4 5

Téma: EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ ŽIVÁ PŘÍRODA “ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - Internet Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)