VY_32_INOVACE_32-13 IRACIONÁLNÍ ROVNICE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Advertisements

Rovnice a nerovnice s neznámou pod odmocninou
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_08.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Lineární rovnice se závorkami
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_09.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Nerovnice s neznámou pod odmocninou
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Úpravy mnohočlenů - vzorce
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_770.
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Komplexní čísla - 1 VY_32_INOVACE_ Motivační úvod.
LINEÁRNÍ NEROVNICE, SOUSTAVY LINEÁRNÍCH NEROVNIC O JEDNÉ NEZNÁMÉ
Kvadratická rovnice s parametrem
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
KVADRATICKÉ NEROVNICE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Iracionální nerovnice
(řešení pomocí diskriminantu)
Kvadratické nerovnice
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
ROVNICE a NEROVNICE 15 Exponenciální rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
Ryze kvadratická rovnice
Rovnice s neznámou pod odmocninou
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Brož Petr. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 2. Řešení jednoduchých rovnic s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
Řešení lineárních rovnic
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Soustavy lineárních rovnic
(řešení pomocí diskriminantu)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Ryze kvadratická rovnice
Řešení nerovnic Lineární nerovnice 1
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Rovnost versus rovnice
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_32-13 IRACIONÁLNÍ ROVNICE

Iracionální rovnice jsou rovnice s neznámou pod odmocninou. Při řešení umocňujeme obě strany rovnice. Dvojčlen umocňujeme podle vzorce (a+b)2. Umocnění obou stran rovnice může za určitých podmínek vytvořit kořeny, které původní rovnici nevyhovují. Řešení je nutno ověřit zkouškou!

Obsahuje-li rovnice jednu odmocninu, osamostatníme ji a rovnici umocníme. Pro výraz pod odmocninou platí: Příklad 1 Zkouška:

Příklad 2 Pro výraz pod odmocninou platí: Zkouška:

Upravíme rovnici na tvar Obsahuje-li rovnice dvě odmocniny, vhodně je rozdělíme na obě strany rovnice a umocníme. Příklad 3 Pro výrazy pod odmocninou platí: Upravíme rovnici na tvar

Zkouška:

Příklad 4 Pro výrazy pod odmocninou platí :

Příklad 5 Podmínky řešitelnosti dané rovnice:

Zkouška:

Autor DUM: Mgr. Sylva Divišová Děkuji za pozornost. Autor DUM: Mgr. Sylva Divišová