Sociální etika 2 (PS) PhDr. Roman Míčka, Th.D. Sociální etika 2 (PS) Vyučuje:PhDr. Roman Míčka, Th.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA SOCIÁLNÍ U MATKY BOŽÍ JIHLAVA
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_ * a) fungování mocenských institucí, společenského a filozofické systému * b) fungování ekonomických systémů * c) fungování států,
Právní myšlení 17. a 18. století
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Politologie jako věda Politika moc
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Demokracie Seminář politologie.
John Stuart Mill (1806 – 1873).
Charita a sociální etika (PS) Vyučuje: PhDr. Roman Míčka, Th.D.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Sociální stratifikace Ondřej Turek, 1A Čili rozdělení společnosti 2010.
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
Jean Jacques Rousseau O původu nerovnosti mezi lidmi
7. Má přirozený zákon společensko-politické důsledky? Novověk představuje zlom v přirozenoprávní nauce Východiska: Voluntarismus pozdního středověku Novověká.
další oficiální dokumenty
Teorie státu - pokračování
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
John Broadus Watson ( – )
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Politologie jako věda Maturitní otázka č. 15.
Dej 2 Osvícenství Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Sociální politika a sociální instituce (PS) Vyučuje:. PhDr
Období formování klasické politické ekonomie Jedná se o předvoj klasické politické ekonomie (také formativní období KPE)
Přednáška č. 4: Historické kořeny moderních politických trendů (Významné politické události a političtí myslitelé novodobých dějin, vznik fenoménu občanské.
TRESTNÍ PRÁVO Objekt trestného činu Mgr. Petr Čechák, Ph.D.
Prothágoras z Abdér Kulhánková Adéla, C4A.  481 př. n. l. Abdéra v Thrákii př. n. l.  Starořecký řečník a filosof  Nejznámější z generace sofistů.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
I.2. Státní suverenita, legalita a legitimita
JOHN BROADUS WATSON *9. leden 1878 †25. srpen 1958.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Test z etiky Příklad jednoduchých testových otázek.
Postavení pedagogiky mezi vědami
Druhy lásky podle filosofie a etiky
Demokracie Seminář politologie.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_14.
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Téma č. 3.: Moderní obecná pedagogika Doporučená literatura: Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, 2003.
Právní myšlení 17. a 18. století. Právní filozofie 17. století  Racionalismus – silná víra v lidskou schopnost objevit základy společenského řádu a rozpracovat.
Vybrané kapitoly z kulturálních studií PhDr. Irena Reifová, Ph.D. LS 2015/2016.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
Základy pedagogiky volného času Jihočeská univerzita - Teologická fakulta Bakalářské studium pedagogiky volného času ZS 2005/2006 Mgr. Michal Kaplánek,
LIDSKÁ DŮSTOJNOSTLIDSKÁ DŮSTOJNOST Renta Lingová | Helena Mihalovicsová | Purkyňovo gymnázium StrážniceRenta Lingová | Helena Mihalovicsová | Purkyňovo.
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
9. Tvorba individuálního plánu
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST
Pedagogické disciplíny
Pedagogika jako vědecká disciplína
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.09_Principy demokracie.
Rodina jako sociální instituce
9. Tvorba individuálního plánu
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Práva a svobody a veřejná moc
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
3. Vznik a vývoj pedagogiky sportu
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Biologická psychologická a sociálna determinácia psychiky
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
VĚDA A PRAXE RŮZNÁ POJETÍ PŘEDMĚT A METODY
Jean Jacques Rousseau (1712–1778)
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
Preromantismus.
filosofický proud, který navazuje na učení Karla Marxe
Transkript prezentace:

Sociální etika 2 (PS) PhDr. Roman Míčka, Th.D. Sociální etika 2 (PS) Vyučuje:PhDr. Roman Míčka, Th.D.

„Zápočet“

Politická filosofie a pedagogika? Mnoho teorií politických filosofů má své implicitní, někdy i explicitní pedagogické konsekvence Př. Jean Jacques Rousseau – „člověk od přirozenosti dobrý“, teprve společnost a majetek jej kazí, zdálo by se, že je „anarchista“ (x obecná vůle, obdiv ke Spartě a Ženevě) John Dewey – pragmatická pedagogika, založeno na utilitarismu, výchova k demokracii, demokratizaci všech složek a sfér společnosti, emancipace a blahobyt pro všechny behaviorismus – člověk jako „tabula rasa“ (Watson: "Dejte mi na výchovu tucet zdravých dětí a já vám zaručím, že z každého z nich vychovám specialistu podle vlastní volby - lékaře, právníka, umělce, žebráka, zloděje...")