1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

KPG/0296 Sociální práce s mentálně postiženými
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Strukturované učení PROJEKT EU
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
Edukace a rozvoj osob s mentálním postižením
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Pojetí a přínos kurzu „Základy speciální pedagogiky“
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Bc. Lektorství cizích jazyků
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Postavení pedagogiky mezi vědami
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Základy speciální pedagogiky
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Individuální vzdělávací plán
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Základy speciální pedagogiky
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
KATEDRA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY Bakalářské STUDIUM
Pedagogické disciplíny
Poruchy autistického spektra
Edukace žáků na praktických a speciálních školách KPG/4065
4. Pedagogika sportu v systému věd
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Speciální pedagogika (podzim 2016)
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Pedagogika jako vědecká disciplína
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
Pedie Co mají společné?.
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Základní pojmy speciální pedagogiky
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce

Speciální pedagogika  Program seminářů – circa 13 setkání  1. Speciální pedagogika - vědní disciplína, propedeutiky oboru, vývoj a osobnosti oboru. 2. Vývoj péče o postižené, vztah společnosti k postiženým, integrace u nás, ve světě. 3. Základní pojmy oboru, terminologie ve speciální pedagogice. 4. Prevence a etiologie postižení. 5. Diagnostika ve speciální pedagogice podle typu a stupně postižení, specifické vzdělávací potřeby žáků. 6. Integrace, inkluze ve speciální pedagogice, formy a stupně integrace. 7. Poradenství a podpůrné systémy ve speciálně pedagogické praxi zaměřené na integraci. 8. Komprehenzivní rehabilitační péče, jednotlivé složky ucelené péče. 9. Legislativa, aktuální právní normy týkající se integrace a péče o postižené děti, žáky, dospělé. Speciální pedagogika a její subdisciplíny. 10. Mentální retardace, problematika péče o mentálně retardované, vzdělávání mentálně retardovaných. 11. Problematika smyslového postižení (tyflopedie, surdopedie) 12. Vady řeči (logopedie). 13. Problematika tělesného a zdravotního postižení (somatopedie) 14. Problematika poruch chování (etopedie), soustava školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče. 15. Problematika specifických vývojových poruch učení. Lehká mozková dysfunkce. 16. Autismus. 17. Soustava speciálních škol a zařízení pro postižené děti, žáky, mládež, dospělé, seniory. 18. Osobnost speciálního pedagoga a jeho kompetence, oblasti působení v praxi.  Evaluace kurzu, náměty k diskuzi, zápočtová práce  Udělování zápočtů, případně předtermín Zkoušky.

Speciální pedagogika  Požadavky k udělení zápočtu  Maximálně 20% absence  Splnění zápočtové práce  Aktivní participace v hodinách  Aktivní zapojení v aktivizačním odpoledni  Orientace v oboru (může a nemusí být zjišťována)

Speciální pedagogika  Požadavky k udělení zkoušky  Splnění zápočtu  Složení písemné zkoušky  Verbální obhájení písemné zkoušky (může a nemusí být zjišťováno), případně ústní přezkoušení po neúspěšném prvním pokusu

Povinná literatura  SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha : Grada, ISBN  Základní: FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: TRITON, ISBN