Pravěk II - Věstonická venuše

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Auguste Rodin Název školy
Advertisements

Alfons Mucha Název školy
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Ukládání čísel v počítači 1
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Práce nutné ke vzniku mapy
Národy světa Název školy
Socioekonomická geografie
Ich und mein Computer Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Antika II Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Body art - ruce Název školy
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tužka Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Užití vektorového součinu
Eduard Manet Název školy
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Čas a časová pásma Název školy
Náboženství - opakování
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Symbolismus Název školy
Sníh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Socioekonomická geografie - opakování
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Funkcionalistický Zlín
Autoportrét Název školy
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Grafické techniky Název školy
Písmo obrázkové Název školy
Zukunftspläne Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Další typy eneolitických artefaktů
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Surrealismus Název školy
Matyáš Bernard Braun Název školy
Geometrická abstrakce
Portrét - anfas Název školy
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Test číselné soustavy Název školy
Objektová tvorba – pokrývka hlavy
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Batika Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Loutka Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Masky Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Křivonosková Kateřina
Transkript prezentace:

Pravěk II - Věstonická venuše Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Pravěk II - Věstonická venuše Označení DUM VY_32_INOVACE_07_2_02 Mgr. Vlastimil Hrbáček Datum 30. 8. 2013 Vzdělávací oblast Umění a kultura Vzdělávací obor Výtvarná výchova Tematický okruh Dějiny výtvarného umění Ročník 1. ročník a kvinta gymnázia www.zlinskedumy.cz

Pravěké sochařství K nejpoužívanějším materiálům patří kámen, kost - rohy, parohy, kly, hlína (keramika) Nejčastějšími motivy jsou zoomorfní (zvířecí) lidské ženské figury (venuše)

Věstonická venuše Motiv tzv. venuše patří v pravěku k poměrně častým. Vyjadřuje představu o úspěšném zachování rodu – plodnost, hojnost, mateřství apod. Jednou z nejznámějších sošek u nás (i ve světě) je Věstonická venuše nalezená roku 1936 v Dolních Věstonicích. Byla vyrobena z jemné hlíny s příměsí vápence.

Věstonická Venuše zepředu Všimni si výtvarné formy a výrazných (dominujících) prvků http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AVestonicka_venuse_edit.jpg

Věstonická Venuše zepředu Všimni si výtvarné formy a výrazných (dominujících) prvků http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AVestonicka_venuse_back.jpg

Věstonická Venuše zboku zprava zleva http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3A Vestonicka_venuse_right.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3A Vestonicka_venuse_left.jpg

Úkoly Které prvky jsou na figuře venuše dominantní? Proč? Které prvky jsou naopak potlačeny? Proč? Jsou ti některé prvky nesrozumitelné?

Věstonická Venuše zepředu Všimni si výtvarné formy a výrazných (dominujících) prvků

Úkoly - řešení Pro nás až obézní postava – objemné břicho, široké boky, výrazné hýždě, velké prsy, zdůrazněný pupek – těhotenství, plodnost, hojnost, kojení, porod Zjednodušená hlava bez výrazného obličeje, chybí části paží a nohou – pro výše zmíněné významy nejsou důležité Možná to budou 4 zářezy na zádech – zřejmě tukové zářezy (?)