Střední škola stavební Jihlava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objemy a povrchy těles Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Advertisements

Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
Deskriptivní geometrie
Průsečík přímky a roviny
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední škola stavební Jihlava
Stereometrie Řezy hranolu I VY_32_INOVACE_M3r0108 Mgr. Jakub Němec.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 07. Průměty.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
Digitální učební materiál
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
Vzájemná poloha dvou přímek
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Volné rovnoběžné promítání - řezy
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Vypracoval: Ing. Ladislav Fiala
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava
Užití řezů těles - procvičování
Kótované promítání – dvě roviny
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Stereometrie Řezy hranolu II VY_32_INOVACE_M3r0109 Mgr. Jakub Němec.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 18. Kuželosečky.
Řezy v axonometrii Duben 2015.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
Tělesa –Válec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Vzájemná poloha paraboly a přímky
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 08. Průnik přímky tělesem Digitální učební materiál projektu: SŠS Jihlava – šablony registrační číslo projektu:CZ.1.09/1.5.00/34.0284 Šablona: III/2 - inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Josef Kotlík © 2012 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Základní tělesa Mezi základní tělesa patří: hranol, jehlan, válec, kužel a koule.

Přímka a hranol Přímka může mít s povrchem hranolu: společnou úsečku (je incidentní se stěnou nebo podstavou; je totožná s boční nebo podstavnou hranou) společné dva body (prochází tělesem) společný jeden bod (je různoběžná s hranou; prochází vrcholem) žádný společný bod (je s povrchem mimoběžná)

Přímka a jehlan Přímka může mít s povrchem jehlanu: společnou úsečku (je incidentní se stěnou nebo podstavou; je totožná s boční nebo podstavnou hranou) společné dva body (prochází tělesem) společný jeden bod (je různoběžná s hranou; prochází vrcholem) žádný společný bod (je s povrchem mimoběžná)

Přímka a válec Přímka může mít s povrchem válce: společnou úsečku (je incidentní s podstavou; je totožná s povrchovou přímkou) společné dva body (prochází tělesem) společný jeden bod (dotýká se pláště; protíná podstavnou hranu) žádný společný bod (je s povrchem mimoběžná)

Přímka a kužel Přímka může mít s povrchem kužele: společnou úsečku (je incidentní s podstavou; je totožná s povrchovou přímkou) společné dva body (prochází tělesem) společný jeden bod (dotýká se pláště; protíná podstavnou hranu; prochází vrcholem) žádný společný bod (je s povrchem mimoběžná)

Přímka a koule Přímka může mít s povrchem koule: společné dva body (prochází tělesem) společný jeden bod (dotýká se povrchu) žádný společný bod (je s povrchem mimoběžná)

Obecný postup řešení průniku přímky s tělesem Danou přímkou proložíme vhodnou řeznou rovinu. Sestrojíme řez tělesa touto řeznou rovinou. Body, v nichž přímka protíná obvod řezné části, jsou průsečíky přímky s povrchem tělesa. Určíme viditelnost přímky.

Volba řezné roviny Hranol: rovnoběžně s bočními hranami kolmo k průmětně (promítací rovina)

Volba řezné roviny Jehlan: hlavním vrcholem kolmo k průmětně (promítací rovina)

Volba řezné roviny Válec: rovnoběžně s osou tělesa

Volba řezné roviny Kužel: hlavním vrcholem

Volba řezné roviny Koule: kolmo k průmětně (promítací rovina)

Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6 Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6.0 CE Professional IrfanView Microsoft Office PowerPoint 2007 Literatura: Musálková, Bohdana. Deskriptivní geometrie II pro 2. ročník SPŠ stavebních. 1. vydání. Praha: SOBOTÁLES, 2000. 156 s. ISBN 80 – 85920 – 65 - 4 . Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je : Josef Kotlík Pokud není uvedeno jinak, byly při tvorbě použity volně přístupné internetové zdroje. Autor souhlasí se sdílením vytvořených materiálů a jejich umístěním na www.ssstavji.cz.