Rozklad světla optickým hranolem, barvy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Počítačová grafika.
Optika ČVUT FEL Sieger, 2012.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
MONITOR.
Rychlý přehled o nejběžnějších typech monitorů
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
WO – DI – AK Bílá Hůlka WO – DI – AK Bílá Hůlka. Další soutěžní seminář pro studenty SPŠ Karviná, kde účastníci debatují o fyzikálních a chemických zákonech.
Světelné jevy Optika II..
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
OPTIKA.
Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
Světlo.
Když na rozhraní dvou prostředí dopadají dva paprsky různých barev (např. červený a fialový) pod stejnými úhly dopadu, budou úhly lomu obou paprsků různé.
Počítačová grafika.
Tón, jeho výška a barva.
Monitory.
Aneta Trkalová Petra Košárková
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Netradiční zobrazovací prostředky
Počítačová grafika.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Tato prezentace byla vytvořena
Monitory U osobních počítačů mají největší využití
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Rozklad světla optickým hranolem
Lom světla Oskar Takáč Stanislav Ječmínek. informace Lom neboli refrakce je přechod světla rozhraním dvou optických prostředí, při kterém se paprsek láme.
TELEVIZOR.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Oko.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Hardware 5 verze 2.6.
Způsoby uložení grafické informace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_20 Název materiáluSpektra.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Tomáš Hink2 Co se dnes dozvíte Dělení v diagramu CRT (klasická vakuová obrazovka) LCD (tekuté krystaly) Plazmová obrazovka OLED Projektory Penetron.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Monitory LCD a CRT Projektory Princip a srovnání.
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
Rozklad světla optickým hranolem
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Magnetická indukce a magnetování
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Barvy v počítačové grafice
Třída 3.B 3. hodina.
ZÁKLADY SDĚLOVACÍ TECHNIKY
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Transkript prezentace:

Rozklad světla optickým hranolem, barvy

Co budu na konci hodiny znát? Zjistím složení bílého světla Poznám pojem spektrum Pochopím princip vzniku duhy a základy zobrazení pomocí barevné televize

Jaké je složení bílého světla? Bílé světlo je složeno z několika jednoduchých barev. Jednotlivé barvy však není lidské oko schopno rozlišit.

Dá se bílé světlo rozložit na jednodušší barvy? Při průchodu světla optickým hranolem se bílé světlo rozkládá na jednoduché barvy (modrá, zelená, červená). Vzniká tak spektrum. Barvy, které tvoří spektrum a nejdou již dále rozkládat, říkáme spektrální barvy.

Jak vzniká duha? Duha je optický jev, který vzniká v atmosféře. Paprsky bílého světla se lámou na jednotlivých kapkách vody a vytváří tak spektrální barvy.

Jak funguje obrazovka barevné televize? Obrazovka barevné televize je tvořena spoustou svítivých bodů (červená, modrá a zelená). Přesným mícháním těchto barev lze vytvořit barevný obraz. Podobně fungují i barevné displeje mobilních telefonu a monitorů.