Chudoba.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv člověka na životní prostředí
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Problém hladu a podvýživy
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
ZŠ Komenského 273 Chodov P Chudoba Mgr. Miloš Volek.
18.1 Státy podle životní úrovně
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ STÁTY SEVERU A JIHU.
Chemické složení organismů
NIKAZAM „Posílení konkurenceschopnosti absolventů MENDELU v oblasti rozvojové spolupráce a managementu přírodních zdrojů v zemích třetího světa“ ,
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Globální svět.
Klasifikace států podle úrovně hospodářství
DEMOGRAFIE - RŮST POČTU OBYVATEL
CHUDOBA, ROVNOST, VZDĚLÁNÍ
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Sociekonomická geografie
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
Čurnová, Hojdarová, Poláková, Robenhauptová
Zelená revoluce Název školy
Amerika úvodní hodina autor: Mgr. Jana Mikešová
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Světová ekonomikaOPF1 SVĚTOVÁ EKONOMIKA 10. Světová ekonomikaOPF2 1)Tendence a problémy 2)Možnosti růstu 3)Bludný kruh chudoby 4)Růstové strategie 5)Příklad.
Zpráva o světových investicích 2006 (UNCTAD) KONFERENCE OSN PRO OBCHOD A ROZVOJ (UNCTAD)
CHUDOBA.
Sociální politika 06 CHUDOBA.
RŮST OBYVATELSTVA NA ZEMI
PRIMÁRNÍ SEKTOR SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Afrika Socioekonomická geografie 4
1 Výzkum, vývoj a inovace v ČR a ve světě Karel Šperlink, AIP ČR Praha, INOVACE 2011.
SUCHO A DESERTIFIKACE. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Doc. Ing. Jan Vašák, CSc. Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze 27. února 2006.
Michal Broža iCentrum OSN v Praze OSN.
Jazyky.
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Nástin hospodářských problémů Čínské lidové republiky a rozvojových zemí od druhé světové války do roku 1990.
VY_32_INOVACE_13 Asie - Jižní Asie - pracovní list
STUPEŇ ROZVOJE STÁTŮ SVĚTA
Globální problémy - Politická ekonomie Úvod do mezinárodních vztahů 2011.
Východní Afrika SP: Vypiš jaký leží stát pod určitým číslem
CHUDOBA A SOCIÁLNÍ VYLOUČENÍ
Problémy světa. Vývoj obyvatelstva a problém výživy Počet a rozmístění světového obyvatelstva Rasová struktura Etnická a jazyková struktura Náboženská.
RŮST OBYVATELSTVA NA ZEMI. Na Zemi žije 7 mld. lidíobrovský globální problém Nárůst je příliš rychlý a nerovnoměrný POHYB OBYVATELSTVA A)pohyb přirozený.
Projekt CZ.1.07/1.1.10/ Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích.
Gramotnost v sociální práci Zimní semestr Školního roku 2015/2016.
PROBLÉM SVĚTOVÉHO HLADU. nejstarší z globálních problémů – akutní hlad vede k bezprostřednímu umírání, chronické podvýživě, náchylnosti k nemocem a degeneraci.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_12_INOVACE_02B_06_Chudoba a hlad TEMA:Člověk a.
Mezi hlavní globální problémy dneška patří: 1) Populační exploze a hrozba hladu 2) Znečišťování životního prostředí 3) Terorismus.
Vsetín proti chudobě Vsetínské školy pro lepší svět Vsetín,
Globální problémy lidstva
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
Budoucnost zemědělství a výživy v rozvojových zemích
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Chudoba.
Lidstvo - problémy demografické problémy jako součást problému globálních 1) vyplývající 2) související.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Východní Afrika.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Periferie světa, nebo sídlo budoucí velmoci?
Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Globální problémy Sociální problémy.
Přidejte se na slido.com #ZE1.
Transkript prezentace:

Chudoba

Chudoba – globální problém č.1. vyspělé státy – vymezení v poměru k průměrnému platu rozvojové státy – dostupnost základních životních potřeb (extrémní chudoba 1USD na den) Nejchudší oblasti: Sahel v Africe monzunová Asie početné rodiny v Bangladéši, Indii, Pakistánu a J Asii Andské státy a státy Karibiku

SP: Doplň tabulku. Můžeš použít kalkulačku. USD na osobu a rok USD na osobu a den KČ na osobu a den USA ČR Somálsko

Řešení: USD na osobu a rok USD na osobu a den KČ na osobu a den USA 43 867 $ 120 $ 2 115 KČ ČR 11 314 $ 35 $ 564 KČ Somálsko 272 $ 0,75 $ 13 KČ

500 mil lidí soustavně hladoví 1 mld – trpí nedostatkem potravy 95% hladovějících je z rozvojových zemí Nedostatek potravy nelze řešit odděleně Komplexní řešení - zelená revoluce (probíhá přes 30 let – úspěšná v Latinské Americe a v Asii) finance od vyspělých států zavlažování ochranné chemické látky vyšlechtěné odrůdy nové technologie

Bludný kruh chudoby přerušit lze zajištěním jedné z podmínek