Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_237_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová 1
Název vzdělávacího materiáluVěta tázací Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_237_2TR_CJ Číslo šablonyIII/2 AutorMiroslava Ondrová, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPČeský jazyk TémaVěta tázací Očekávaný výstupŽák rozpozná a určí větu tázací Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s druhem věty tázací Datum vytvořeníČervenec 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaVěta, věta tázací Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení Použitá literatura a zdrojeVlastní, Klipart CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
3 Větou tázací se ptáme /tážeme/. Za větou tázací píšeme otazník /?/. Kolik? Proč? 1. Dopověz otázky a vytvoř věty tázací.
4 2. Vyber z následujících vět věty tázací. Kdo? Kdy? Jaké? V televizi jsme sledovali pohádku.
5 Mám ráda červenou barvu. Buď hodný! Koupíš mi svačinu? Hraješ rád fotbal? 3. Doplň chybějící slova a přečti věty tázací. Máš doma ? Kolik je právě teď ?
Čteš rád pohádkové ? Cestuješ rád ? Chodíš do lesa sbírat? 6 4. Vytvoř otázky. Paní učitelka se ptá žáků, zda vypracovali domácí úkol? jestli si donesli pravítko? s kým sedí v lavici?
7 1. Dopověz otázky a vytvoř věty tázací. např. Kolik je hodin? např.Proč se na mne zlobíš? např.Kdy se vrátíš domů? např.Kdo chce jít se mnou do kina? např.Jaké buchty máš nejraději?
8 2. Vyber z následujících vět věty tázací. V televizi jsme sledovali pohádku. Mám ráda červenou barvu. 3. Doplň chybějící slova a přečti věty tázací. Máš doma pejska? Kolik je právě teď hodin?
9 Čteš rád pohádkové knížky? Cestuješ rád autem? Chodíš do lesa sbírat houby? 4. Vytvoř otázky. Vypracovali jste si domácí úkol? Máte všichni pravítko? Kdo sedí s tebou v lavici?