Finanční gramotnost Cesta peněz 2 I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Cesta peněz 2
1.peníze Obsah: hotovostní a bezhotovostní forma peněz Způsoby placení Banka jako správce Výsledky : Používá peníze v běžných situacích Odhadne a zkontroluje cenu nákupu a vrácené peníze
Cesta peněz 2 Pomůcky: - rozstříhaná věta pro skupiny Papírové peníze začali jako první používat Číňané v 10. století. - atlasy světa
skládání textu – skupinová práce - vyučující si připraví rozstříhaný text a žáci text ve skupinách složí (puzzle), společně přečtou a poté v atlase vyhledají Čínu Text: Papírové peníze začali jako první používat Číňané v 10. století.
- pohybová chvilka – hra na molekuly Žáci se pohybují na hudbu po třídě, podle vysloveného čísla musí utvořit skupinky (4 molekuly, 3 molekuly, …) - Učitel svolá žáky na koberec do kroužku a může nyní položit otázku, zda mají žáci s sebou peněženku a peníze. Žáci si prohlížejí mince a bankovky, baví se o jejich smyslu a hodnotě. Učitel žákům ukáže na tabuli obrázky českých mincí a bankovek. Společně se baví také o centrální bance a sledují její webové stránky.
Peníze – prostředek směny, platidlo, míra hodnot, uchovávatelé hodnot. Peníze vydává centrální banka (c.b.) – v České republice plní funkci c.b. Česká národní banka. Jako jediná banka v ČR vydává nové peníze, stahuje poškozené, znehodnocené či neplatné bankovky a mince.
Jak jsem při hodině pracoval?
Zdroje: Mapka – Pracovní sešit Vlastivěda pro ZŠ