Marketingové řízení podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Trh a jeho zákonitosti.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
1 Osobní prodej OSPRO/ S2 Činnosti v rámci osobního prodeje Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Koncepce marketingu.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
www.itg.cz; 1 Úspěšné CRM znamená řízení procesů, lidských zdrojů a technologie Jan Dohnal ITG s.r.o. katedra informačních.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
úvod pojetí a obsah marketingu
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Základy marketingu.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Mikroprostředí firmy.
Marketing Základy a postupy..
8. Marketing.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální učební materiál
Vztahy se zákazníky.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový systém řízení
Zavádění informačních systémů
Management a řízení hotelu
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vítejte na MARKETINGU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing Základy a postupy..
Informační systémy podnikové systémy CRM
Transkript prezentace:

Marketingové řízení podniku Transakční marketing Vztahový marketing

Základní literatura M. Kašík, K. Havlíček: Podnikový marketing, VŠFS – europress, 2004 M. Kašík, K. Havlíček: Marketingové řízení podniku, Management Press, 2005 M. Kašík, K. Havlíček: Marketingové řízení zahraničního obchodu, VŠFS – Europress, 2006 Patrick De Pelsmacker, Joeri Van den Bergh – Marketingová komunikace, Grada Publishing, 2003 P. Kotler: Marketing, Management, Grada Publishing, 2000

Transakční marketing Transakční marketing - vychází z potřeb podniků a teprve potom řeší potřeby zákazníků Problém transakčního marketingu vznikl s postupující globalizací Rozvíjela se globální hyperkonkurence V 80. letech se firmy začaly částečně od transakčního marketingu odvracet Typické pro transakční marketing: koncepce výrobní, Koncepce výrobková Koncepce prodejní Začal se uplatňovat postup řízených vztahů se zákazníky – CRM ( Customer Relationship Management) – vztahový (relační) marketing

Vztahový marketing - dříve – drobní řemeslníci znali potřeby svých zákazníků a vyráběli pro ně na zakázku Malý počet zákazníků Postupně s průmyslovou revolucí a rozvíjejícm se trhem a se zvyšujícím se počtem zákazníků – transakční marketing Éra socialismu – absence marketingu Vztahový marketing – rozvoj po osovojení informačních a komunikačních technologiích – databáze potřeb a požadavků zákazníků, možnost informování zákazníků V současné době vedle sebe existuje transakční i vztahový marketing – každý obchod je zakončen transakcí Hovoříme o koexistenci obou marketingových konceptů

Základní rozdíly mezi transakčním a vztahovým marketingem Transakční marketing Vztahový marketing Zaměřen na jediný nákup (jednorázové uspokojení spotřebitele) Zaměřen na opakované nákupy Přímý styk mezi zákazníkem a dodavatelem produktu je omezený Přímý styk mezi zákazníkem a dodavatelem produktu je častý Středem zájmu jsou výhody produktu Středem zájmu je hodnota z hlediska zákazníka Služby zákazníkům jsou na omezené úrovni Služby zákazníkům jsou na vysoké úrovni Cílem je jednorázové uspokojení zákazníka Cílem je splněné očekávaní a dlouhodobá spokojenost zákazníka Za jakost produktu je odpovědna pouze výroba Za jakost produktu i komunikaci se zákazníkem je odpovědna celá firma

Interní marketing Osvojení si filozofie CRM vyžaduje kvalitní interní marketing – seznámení zaměstnanců s tím, co se děje na trhu, jak oni mohou svou efektivní prací přispět ke spokojenosti externích zákazníků. Řízení vztahů se zákazníky je vysoce relevantní ( důležité) pro zvýšení výkonnosti podniku Pro podnik je důležité správně řídit lidské zdroje a komunikovat se zaměstnanci Je nezbytné, aby si myšlenku, plnit zákazníkovy požadavky přijali všichni pracovníci celého podniku Je nevhodné pokud přetrvává vnitřní podniková rivalita – útvar výroby si myslí, že je důležitější než útvar marketingu,… .

Marketingové řízení v režimu CRM Nepřetržitý proces analýzy, plánování, implementace a kontroly všech činností podniku Cílem marketingového řízení je uspokojit podnikatelské záměry daného podniku tím, že jsou uspokojovány požadavky zákazníků

Marketingová koncepce Cíle dosáhne firma skrz určení potřeba požadavků trhu a v jejich poskytování efektivněji a účinněji než konkurence Marketing se soustřeďuje na potřeby kupujícího 4 pilíře marketingové koncepce: Soustředění se na trh Orientace na zákazníka Koordinovaný marketing Výnosnost Trh Potřeby zákazníka koordinovaný marketing zisk

Soustředění se na trh Firma nedokáže uspokojit každou potřebu na trhu Nedokáže uspokojit ani v rámci širokého trhu Nejlepší řešení – firma definuje svůj cílový trh a tomu se věnuje nejlépe – auta pro ženu, auta pro rodinu, muž z venkova,…

Orientace na zákazníka Firma musí přesně definovat potřeby zákazníka vybraného segmentu trhu Nestačí si pouze správně vybrat segment, je třeba správně definovat potřeby zákazníka Firma vymyslí dobrý materiál na výrobu koupelen, začne vyrábět koupelny, ale neodhadne finanční možnosti zákazníků Zákazník je nedůležitější postava při uzavírání obchodu Spokojený zákazník – kupuje znovu, hovoří o firmě příznivě, méně se věnuje konkurenčním výrobkům, kupuje i jiné výrobky od stejné firmy

Marketingová definice zákazníka V kanceláři je vždy nejdůležitější osobou Zákazník není závislý na nás, ale prodejce na něm Zákazník NIKDY neruší, je jejím SMYSLEM. Se zákazníkem nikdo nikdy nevyhrál spor Zákazník je osobnost, která nám přináší své požadavky

Koordinovaný marketing Marketing není záležitostí pouze marketingového oddělení, ale je záležitostí celé firmy Koordinovaný marketing znamená dvě věci: Marketingové funkce musí být mezi sebou koordinovány – marketingový ředitel nesmí dávat nereálné cíle, … Marketing musí být koordinován s ostatními odděleními

Interní a externí marketing Interní marketing Najímání, proškolování a motivování schopných zaměstnanců Jedná se o marketing v rámci marketingového oddělení Externí marketing Marketing vůči okolí, zákazníkovi

Příklad Bill Marriott – zakladatel hotelů Otázka pro uchazeče na pozici marketingového pracovníka: Pořadí uspokojení tří skupin: zákazník, zaměstnanec, akcionář 1. Zaměstnanec 2. Zákazník 3. Akcionář

Ziskovost Účelem marketingu je ziskovost Cíl je dosahovat zisků na základě dobře odvedené práce Ředitel General Motors: „ Cílem je vydělávat peníze, ne vyrábět auta“ Příklad: Obuvnická firma pošle svého zástupce do rovníkové Afriky: „Lidé tu boty nenosí, není tu žádný trh“ „Lidé tu boty nenosí, skvělý trh“ „Lidé tu boty nenosí, musíme se soustředit na design, osvětu v nošení bot, propagace, přesvědčit lidi o nutnosti nosit boty. Odhad trhu na dobu 3 let, zisk 30 %.“ Obchodník, příjemce objednávek, prodavač Příjemce objednávek Prodavač Obchodník

Příklady firem praktikující marketingovou koncepci IBM, Marriott Hewlet – Packard Microsoft Disney

Důvody přechodu na marketingovou koncepci Pokles prodeje – přichází se vstupem konkurence, firma si teprve potom začne všímat a zajímat se o to, co zákazník potřebuje a požaduje Pomalý růst – majitelé jsou netrpělivý a nechtějí se spokojit se stávajícím růstem, proto se obracejí na jiné možnosti, jak růst urychlit Změna nákupních zvyklostí – týká se především trhů, kde zákazník rychle mění své požadavky – elektronika, počítače,