RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství
Komunikační akční plán RPS Nařízení EK 1159/2000 –Transparentnost / srozumitelnost potenciální žadatelé –Publicita široká veřejnost Komunikační akční plán RPS –schválen MV RPS –pravidelná zpráva o realizaci KAP RPS –Komunikační plán RPS 200x situace ke konci 10/2004
Realizace KAP RPS Příklady aktivit – –Propagačně/informační aktivity (Plakáty a letáky) –Spolupráce s masmédii –Informační publikace –CD ROM RPS –Newsletter –Měsíčník “Fondy EU” –Publikační činnost –...
Plakát RPS
Spolupráce s masmédii Euro,
Realizace KAP OP Přehled využití plánovaných forem komunikace +/+ (plánovaná forma komunikace aplikována); +/- (plánovaná forma komunikace neaplikována); -/- (forma komunikace neplánována)
Monitorování a hodnocení KAP „Výzkum povědomí české veřejnosti o SF“ Systematické hodnocení komunikačních aktivit na úrovni dopadu Etapy: 2004, 2005, 2006 Fáze: A. Úroveň znalosti a informovanosti veřejnosti; postoje –rovina zdroje informací –rovina příjemce informace B. Sekundární analýza dat –posouzení systémových aktivit ŘO RPS z hlediska efektivity prováděné komunikační strategie –doporučení pro ŘO RPS pro zkvalitnění a zefektivnění komunikace
Monitorování a hodnocení KAP Vybrané výstupy výzkumu Postoje k pomoci z fondů EU
Monitorování a hodnocení KAP Vybrané výstupy výzkumu Informovanost o fondech EU
Monitorování a hodnocení KAP Vybrané aspekty praxe poskytování pomoci z fondů EU Vybrané výstupy výzkumu
Monitorování a hodnocení KAP Vybrané aspekty praxe poskytování pomoci z fondů EU Očekávané přínosy pomoci z fondů EU: Vybrané výstupy výzkumu
Monitorování a hodnocení KAP Shrnutí –Plněny povinnosti vyplývající z příslušných nařízení a KAP –Limitovaná efektivita komunikačních činností ve vztahu k široké veřejnosti –Orientace především na poskytování informací potenciálním žadatelům –důraz na užití elektronických forem komunikace –Převaha informačních a operačních sdělení nad propagačními možné poruchy absorpce u cílového publika vytvářet pozitivní atmosféru v cílovém prostředí, podněcující k zájmu o otázky smyslu a významu pomoci SF
KAP RPS 2005 Specifikace dle konečných závěrů sekundární analýzy (1/2005) –Zkvalitňování služeb a podpora informačního servisu pro potenciální žadatele –Podpora znalosti průřezových otázek spojených s implementací SF v ČR –Diskuse o budoucnosti politiky HSS Posílení: –Aktivit a sdělení propagačního charakteru –Propagace konkrétních případů pomoci –Využití a vztah s médii (cílené produkty...) iniciační propagace Zaměření
KAP RPS 2005 Rozpočet –Technická pomoc pro RPS (5.2 SROP) –Indikativní rozpočet Kč
Oddělení pro informace, publicitu a vzdělávání RPS