CryEngine3 Show Off Michal Hapala
Proč (ne)platit za hotové SDK Výhody obecně: –Hotové řešení (export, level editor, engine) Ušetří tisíce hodin práce – rychlý vývoj samotné hry –Podpora více platforem (hlavně konzolí) –Support v ceně (např. přístup do fóra vývojářů) Obecné nevýhody: –Cena ? potřeba zvážit cenu vlastního vývoje –Vazba na cizí produkt Riziko ukončení podpory, krach, akvizice (viz problémy Mafie II) –Pomalejší řešení problémů? (možnost zakoupit i zdrojáky…)
CryEngine3 Kompletní řešení pro vývoj počítač. her, filmů, simulací atd. K dispozici pro –PC(Win), PS3, Xbox360 Motor Crysis 2 Graficky velice vyspělé –V roce 2012 pomalu ztrácí náskok (Frostbite, UDK4, …) Pro nekomerční účely zdarma
Kde získat CryEngine SDK Rozchození SDK je otázkou pěti minut! –1. Registrace na Join now! – proscrollovat dolu, agree, vyplnit, není potřeba potvrzení –2. Stažení a rozbalení archivu s SDK (žádná instalace) –3. Spuštění editoru Pro vývoj kódu hry (Game.dll) potřeba MS DirectX SDK –MS VisualStudio 2010
CryEngine3
Napojení na C++ Vlastní kód je připojen k engine v Game.dll –Proč psát vlastní Game.dll –Složitější skripty –CryEngine3 obsahuje dostatek funkcionality na napsaní FPS Co ale třeba RTS? –Výkon? Nejčastější způsoby použití: –Vlastní AI, zbraň, vozidlo: specializace vestavěné třídy (dědičnost) S SDK je dodáno přibližně řádek kódu Crysis
Help! CryEngine 3 Cookbook –klasická i elektronická kniha –popisuje převážně práci se Sandbox editorem Web –oficiální zdroj informací pro vývojáře: fórum, dokumentace SDK Web –všeobecné informace o SDK
Sobota –Keynote: Game design v praxi - Daniel Vávra, Warhorse Studios –Herní skripty – proč a jak? - Viktor Bocan, Warhorse Studios –Grafika v moderní AAA hře - Roman Zawada, Warhorse Studios Neděle –Proces a praxe - Martin Klíma –K čemu programátoři, když máte hotový engine? – Já ;) dnes 12:00 – zbývá 102 lístků