P ů sobení médií Mrtví Škody Další ob ě ti Obrazy zkázy: šokovat ohromit udivit (zdroj:idnes.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sled katastrof v Japonsku.
Advertisements

Od vigvamů k mrakodrapům.
 Zem ě t ř esení na Haiti 2010 bylo katastrofické zem ě t ř esení o síle 7 stup ňů  Zem ě t ř esení prob ě hlo v 16:53:09 místního času v úterý 12.
Endogenní (vnitřní) pochody
Člověk a příroda.
Registrační číslo projektu:
AMERIKA.
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Zemětřesení Název školy
Zeměpisný seminář pro septimy a oktávy Gymnázia Tepice
Tsunami Josef Matouš.
Tsunami Radka Prokopová.
Litosféra II..
Krajina a životní prostředí
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
ZEMĚTŘESENÍ.
Tsunami Asie.
Tsunami VY_32_INOVACE_ 10 Tsunami.
Přírodní katastrofy.
DEN ZEMĚ ZEMĚTŘESENÍ. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Přírodní katastrofy Jitka Brabcová Miroslav Kottek.
INDONÉSIE Natálie Vašková.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.22 – ZEMĚTŘESENÍ – pracovní list
... aneb Proč se země chvěje
Zemětřesení Mgr. Helena Tlapáková.
Největší vulkanické katastrofy
Model rovnováhy počtu druhů na ostrově
Člověk a příroda Šárka Košťálová 8.B.
Japonsko a zemětřesení Kateřina Kuncová. Japonští seizmologové varují V roce 1995 zasáhlo část středního Japonska ničivé zemětřesení. Podle seizmologů.
AMERIKA poloha, rozloha, členění
Zemětřesení a ničivá vlna tsunami v Asii
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
LITOSFÉRA Obr. 1. LITOSFÉRA Litosféra je pevný obal Země Litosféra je pevný obal Země Tvoří j i : Tvoří j i : –z emská kůra –z emský plášť –z emské jádro.
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 14 TEMA: Zemětřesení – Tsunami ČÍSLO.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Zemětřesení Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro bezpečnostní systém.
Zemětřesení.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o procesech v krajině Autor:Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovná působení vnitřních.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – podpovrchovou – vodou v atmosféře – vodou v živých organismech.
Sopečná činnost a zemětřesení
Vlastnosti a pohyby mořské vody
INDONÉSIE.
Příklady vulkanických hazardů spjatých s pliniovskými erupcemi (Mt
Zemětřesení.
VULKANISNUS SOPKY A ZEMĚTŘESENÍ Animace: SOPKY
Schéma vzniku a průběhu
Zemětřesení Mgr. Michal Střeštík.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_ Zemětřesení
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Nejčastější přírodní katastrofy
Zemětřesení Bc. Balonová Soňa
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_ZEMĚPIS
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Zemětřesení Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_11_Zemětřesení
Fakta o klimatických změnách
Základní škola, Hradec Králové
Exercise 1.
PŘÍRODNÍ KATASTROFY POVODNĚ– vznikají, pokud korytem řeky protéká více vody, než kolik je koryto schopno pojmout. POVODNĚ.
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
PODNEBÍ.
8. c ZEMĚTŘESENÍ Vzniká v zemské kůře, když horniny nevydrží
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Transkript prezentace:

P ů sobení médií Mrtví Škody Další ob ě ti Obrazy zkázy: šokovat ohromit udivit (zdroj:idnes

Úvodem Mediální obraz fenoménu p ř írodních katastrof Velké zemětřesení v Indonésii si vyžádalo desítky mrtvých vloženo: :00, autor: ČT24 aktualizováno: :29 Evakuace Indonésanů po zemětřesení Jakarta – Nejméně 32 lidí zahynulo a zhruba 5000 dalších muselo být evakuováno z oblasti hustě osídleného indonéského ostrova Jáva, kterou dnes zasáhlo silné zemětřesení. Epicentrum o síle sedmi stupňů Richterovy škály bylo lokalizováno téměř sto kilometrů jižně od břehů Jávy a 60 kilometrů hluboko, otřesy ale byly cítit i v hlavním městě Jakartě. Zřítily se desítky domů, původní varování před tsunami ale bylo odvoláno. V Jakartě byly zraněny nejméně tři desítky osob… …Indonéské souostroví leží v pásmu vysoké seismické aktivity označovaném jako tichomořský ohňový prstenec a zažívá zhruba 7000 zemětřesení ročně. Silné zemětřesení na západě Indonésie v prosinci 2004 a následné obří tsunami připravily v regionu o život téměř čtvrt milionu lidí, z toho 170 tisíc právě v Indonésii. ( zdroj:ČTK/AP) (zdroj: ČT 24)

P ř írodní katastrofy Zeměpisný seminář pro septimy a oktávy Gymnázia Tepice Mgr. Jan Vavrein

Absence domácích odborných publikací Kukal Zden ě k: P ř írodní katastrofy, Horizont 1983, Praha, s. 253

P ř írodní katastrofu nutno chápat jen jako mo ž ný výsledek/d ů sledek na Zemi probíhajících endo-/exogenních proces ů. Zabývat se jimi musíme v širších souvislostech a vzájemných interakcích a pátrat po p ř í č inách vzniku, geneze a kone č ného efektu takové události.

Definice,,Přírodní katastrofa je rychlým přírodním procesem mimořádných rozměrů, který je způsoben účinkem gravitace, zemské rotace nebo rozdílů teplot.“ (Z. Kukal, 1982) Musí být rychlá? Erupce vulkánu, zem ě t ř esení, ř ád ě ní tropické cykóny … ASI ANO! … a co takhleKontinetální zaledn ě ní, tání a ústup ledovc ů, zvyšování hladiny sv ě tového oceánu… ASI NE! rychlýpojem relativní

P ř írodní katastrofy Zeměpisný seminář pro septimy a oktávy Gymnázia Tepice Mgr. Jan Vavrein

P ř írodní katastrofy Zeměpisný seminář pro septimy a oktávy Gymnázia Tepice Mgr. Jan Vavrein

P ř írodní katastrofy Zeměpisný seminář pro septimy a oktávy Gymnázia Tepice Mgr. Jan Vavrein

P ř írodní katastrofy Zeměpisný seminář pro septimy a oktávy Gymnázia Tepice Mgr. Jan Vavrein