Nevládní neziskové organizace pro HEN 8. přednáška, 22. 11. 2005 PR a marketing v NNO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Marketingová komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Marketingová komunikace
úvod pojetí a obsah marketingu
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MARKETING.
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
seminář MAVS: Komunikace jako východisko úspěšných PR, veřejné mínění a komunikační kampaně v PR.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
8. Marketing.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Komunikace a Public Relations
Komunikace v marketingu
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingová komunikace
Přednáška Public Relations PR-audit Kampaně v PR.
Psychologické působení propagace
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Nevládní neziskové organizace pro HEN 8. přednáška, PR a marketing v NNO

Literatura Čepelka Oldřich a kol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru Plamínek Jiří a kol.: Řízení neziskových organizací Šálek Marek, Feřtek Tomáš: Novináři nejsou zlí, mediální rukověť pro neziskové organizace

Co to je PR? PR = práce s veřejností D Public relations je cílevědomá, plánovaná a nepřetržitá snaha o vytvoření a udržení vzájemného porozumění mezi organizací a veřejností. Britský institut pro PR Public realions budují a udržují vzájemně prospěšné vztahy mezi organizací a různými druhy veřejnosti.

PR v NNO? pomáhá získat podporu, pochopení veřejnosti, pro poslání, akce, činnost pomáhá vyjadřovat zájmy organizace vůči veřejnosti pomáhá informovat a tím získat důvěru veřejnosti pomáhá přesvědčit cílovou skupinu o důležitosti záměrů pomáhá vyjednávat, komunikovat pomáhá vytvářet, zlepšovat image pomáhá sladit zájmy organizace a veřejnosti pomáhá omezovat možné vzájemné konflikty…

PR a Marketing …vzájemně prostoupené ALE! Hlavním cílem marketingu je zajistit prodej zboží nebo služeb Hlavním cílem PR je prodat dobré jméno firmy, vzbudit důvěru, přesvědčit o poctivosti úmyslů apod. D Klíčovým pojmem marketingu jsou potřeby: Marketing je tou funkcí řízení, která zajišťuje potřeby a přání lidí a poskytuje výrobky, jež tyto potřeby a přání mohou uspokojit. Klíčovým pojmem PR jsou vzájemné vztahy: PR jsou tou funkcí řízení, která zajišťuje, vytváří a udržuje vzájemně dobré vztahy mezi organizací a různými skupinami veřejnosti, na níž závisí její úspěch nebo neúspěch.

PR a reklama Reklama = konkrétní nástroj marketingu PR a reklama mají společné: využívají stejné sdělovací prostředky obě pracují s cílovými skupinami přispívají k vytvoření image obě informují, přesvědčují, vybízejí k akci REKLAMAPR Je zaměřena naObchod, prodejPostoje veřejnosti k organizaci Soustřeďuje pozornost naJednotlivé výrobky a službyOrganizaci jako celek Působením má vzniknoutVětší poptávka zákazníkůDobré jméno a pochopení veřejnosti Cílovými skupinami jsouPotenciální a současní zákazníci Veřejnost Cílem jeMaximální ziskMaximální důvěra Koncipuje a produkujeMarketingové a obchodní odd.Management někdy s podporou PR odd. Typický časový horizontKrátko a střednědobýDlouhodobý Typická strategie vůči podobným subj.KonkurenceSpolupráce PR a reklama se liší:

PR - cílové skupiny Kdo je to veřejnost? Jsou různé veřejnosti? Cílové skupiny Vzájemná komunikace ZzzzzZzzzz ZzzzzZzzzz ZzzzzZzzzz ZzzzzZzzzz ZzzzzZzzzz

Kdo pracuje s veřejností? Správní rada Ředitel Tiskový mluvčí Koordinároři programů Ostatní zaměstnanci Spolupracovníci, dobrovolníci Příjemci služeb Externí poradenské firmy  Míra informovanosti  Expertíza  Situace (běžná komunikace x krizová komunikace)  Téma

Prostředky práce s veřejností 1.Prvky organizační kultury 2.Tiskoviny 3.Masmédia 4.Akce 5.Osobní komunikace

Prvky organizační kultury 1.Název 2.Logotyp 3.Slogan 4.Prostředí

Tiskoviny 1.Jednoduché tiskoviny a)Plakáty b)Letáky c)Dopisy 2.Komponované tiskoviny a)Výroční zprávy b)Zpravodaje, časopisy c)Publikace 3.Další a)Pozvánky b)Vývěsky, informační tabule c)Další

Masmédia 1.Tištěná 2.Elektronická 3.Venkovní Tisková zpráva Tisková konference Účast v rozhlasových a televizních reportážích a besedách PR článek Inzerce Videofilm, spot …

Novináři nejsou zlí?

Akce Vzdělávací a prezentační akce Společenské a benefiční akce Bojkoty, stávky, petice, soudní spory Happeningy a demonstrace

Osobní komunikace Osobní rozhovor Telefonát Veřejné vystoupení Dopis

Marketing 1971 Philip Kotler:Marketing for Non-Profit Organisationas Námitka „V našich organizacích nezištně sloužíme potřebám komunity, tak nám sem nevnášejte obchodní přístupy.“  Trh neziskových organizací  Cena služeb  Směna

Trh neziskového sektoru Prodávající = Poskytovatel (NNO nabízející služby pomáhající řešit veřejný nebo komunitní problém) Kupující = klient + Dárce PRODÁVAJÍCÍKUPUJÍCÍ zboží, služby peníze Ziskový sektor Neziskový sektor

Schéma směn na neziskovém trhu POSKYTOVATEL DÁRCE KLIENT materiální podpora pocit uspokojení z podílu na společensky prospěšné činnosti materiální podpora Projev uznání a díků, veřejné ocenění, reklama Uspokojení z naplňování poslání / částečná úhrada služby služba

Marketing a neziskový sektor „Marketing je proces, který vám pomáhá vyměnit něco, co má hodnotu, za něco, co potřebujete.“ Gary J. Stern

5 kroků úspěšného marketingu 1.Stanovte si marketingové cíle 2.Zhodnoťte situaci na trhu a vaše místo na něm a)Poslání organizace b)Uspokojování kterých specifických potřeb, jaké cílové skupiny c)Spolupráce x Konkurence d)V čem jste výjimeční, vaše specifika 3.Zhodnoťte produkt (službu) podle jeho marketingových parametrů a)Popis produktu b)Cílová skupina c)Cena d)Místo e)Schopnost uspokojovat zájem (produkční kapacita) f)Propagace 4.Sestavte si marketingový plán a)Jaký produkt budete nabízet b)Jaké cílové skupině a jaké výhody jí přinese c)Za jakou cenu d)Kde a jak bude váš produkt dostupný e)Co uděláte, abyste pružně vyhověli poptávce f)Na čem postavíte propagaci produktu g)Jakými prostředky budete produkt propagovat 5.Zvolte vhodnou propagační kampaň a)Obsah sdělení b)Propagační techniky