Soubor testů 4 Mgr. Ludmila Růžičková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Národní obrození 1 Dějepis 2. stupeň
Název: LITERÁRNÍ HISTORIE A TEORIE Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Počátky novodobého českého básnictví a novinářství Mgr
N á zev š koly: Středn í průmyslov á š kola, Ostrava - V í tkovice, př í spěvkov á organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 8. června 2012 N á zev:
Autor: Mgr. Ilona Nováková
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Národní obrození Pro žáky 8. ročníku ZŠ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Josef Dobrovský * položil základy obrozeneckého
České národní obrození
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Periodizace národního obrození
České národní obrození
JOSEF JUNGMANN Mgr. Ludmila Růžičková
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:2. FÁZE NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor:Mgr.
Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 22, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Pavel Josef Šafařík Mgr. Ludmila Růžičková
NÁRODNÍ OBROZENÍ.
Jan Kollár Mgr. Ludmila Růžičková
NÁRODNÍ OBROZENÍ. národní obrození = společenský proces vedoucí k záchraně českého jazyka a literatury a k národní emancipaci 80. léta 18. století – 20.
ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Etapy českého národního obrození
Národní obrození - úvod Mgr. Ludmila Růžičková
Národní obrození František Palacký.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
80. léta 18. století - polovina 19. stol.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Josef Dobrovský Mgr. Ludmila Růžičková.
Národní obrození.
Soubor testů 1 Mgr. Ludmila Růžičková
Divadlo ve třetí etapě národního obrození Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Divadlo v době národního obrození Mgr. Ludmila Růžičková.
2. polovina 18. století – 50. léta 19.století
František Ladislav Čelakovský Mgr. Ludmila Růžičková
NÁRODNÍ OBROZENÍ M. Kryška. = snaha o emancipaci českého národa. vyznačuje se: Uvědomováním si vlastního národa. rozvoj dějepisectví. Obrodou národního.
konec 18. století konec 18. století: české země – hospodářsky nejrozvinutější část HBM nejrozšířenější – textilnictví nejrozšířenější – textilnictví:
NÁRODNÍ OBROZENÍ. NÁRODNÍ OBROZENÍ (poslední čtvrtina 18. století a 1. pol. 19. století) ● proces utváření novodobého českého národa ● vznik novodobé.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04.
ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ proces, který probíhal v rakouské monarchii zhruba od poslední třetiny 18. století do roku 1848 hlavním úkolem jeho tvůrců bylo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02.
České země ve 2. polovině 18. století
Literární riskuj národní obrození Jarmila Karlovcová 8. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné.
Národní obrození Michaela Tarabová.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_03 Název Divadlo a noviny počátku Národního.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_02 Název Jazykovědci počátku Národního obrození.
Národní obrození Kateřina čížková.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Kde se Josef Dobrovský narodil?
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
České národní obrození = ČNO
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_01 Název Národní obrození Téma hodiny Národní.
70.léta 18.století - pol. 19.století
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Leden 2012 Ročník 8
Národní obrození 5. ročník
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Tématický celek: Čtenářská gramotnost
Počátek Národního obrození
Název materiálu: Národní obrození
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
Mgr. Iva Štancíková Člověk a jeho svět Vlastivěda národní obrození 5
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁRODNÍ OBROZENÍ PRVNÍ FÁZE
Národní obrození Opakování
Transkript prezentace:

Soubor testů 4 Mgr. Ludmila Růžičková

Anotace Předmět: český jazyk a literatura Ročník: I. ročník SŠ Tematický celek: Literatura od doby pobělohorské až po národní obrození Klíčová slova: soubor testů Forma: soubor testů Datum vytvoření: 10. 04. 2014

Soubor testů 4

Test č. 1 A 1) Vysvětlete pojmy: národní B obrození, národní buditelé Charakterizujte I. etapu národního obrození B 1) Vysvětlete příčiny vzniku národního obrození Charakterizujte II. etapu národního obrození

Test č. 2 Uveďte autory děl: A B Německo-český slovník 1) Slovesnost Básně v řeči vázané 2) Dějiny české řeči a literatury Břetislav a Jitka 3) Tatranská múza s lýrou slovanskou Rozmlouvání o jazyku českém 4) Dějiny české řeči a literatury

Test č. 3 Vysvětlete pojmy A B austroslavismus 1) slovanská vzájemnost toleranční patent 2) osvětová činnost

Test č. 4 Josef Jungmann Josef Dobrovský Charakterizujte tvorbu těchto dvou národních buditelů, jejich přístup k českému jazyku, uveďte jejich díla. A B Josef Jungmann Josef Dobrovský

Test č. 5 Vysvětlete zásluhy těchto národních buditelů A B František Palacký 1) Josef Dobrovský Václav Thám 2) Václav Matěj Kramerius