Základní škola Josefa Bublíka, Bánov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TŮŇKO, TŮŇKO KDO V TOBĚ PŘEBÝVÁ? II.
Advertisements

Rosničky pod Marjánkou POZOROVÁNÍ A MĚŘENÍ V SOUVISLOSTECH.
Nebe nad Kunraticemi aneb první zmínky z naší budky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6- podnebi_CR
ZŠ BYSTŘICE N. P., NÁDRAŽNÍ 615
Program na výpočet parametrů vlhkého vzduchu
METEOROLOGIE Název a adresa školy
Vliv fenologických a meteorologických podm í nek na koncentrace CO 2 na rozhran í biosf é ry a atmosf é ry Daniel Bareš, Martin Možný, Jiří Novák Český.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Okrasné rostliny Kód VM:
ATMOSFÉRA Podnebí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
,,Šumava“ zachycuje ve svém názvu šumění větru v lesích, které se zdají nekonečné  Vývěsním štítem Šumavy jsou rozlehlé přírodní lesy  Šumava je.
Výpočet zásoby porostu relaskopickou metodou
Základní škola Vítkov Komenského 754 okres Opava Základní škola Vítkov Komenského 754 okres Opava.
VLIV PŘÍRODNÍCH PODMÍNEK NA PRODUKCI Zdeněk Adamec.
Zpracovali: Petr Šuhaj a Ondřej Kolda Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Testování hypotéz vymezení důležitých pojmů
ČESKÁ REPUBLIKA – KLIMA
Seminární práce Ekologie Blesky
Umělé sušení dřeva Přípravné práce
ENERGIÍ NABITÁ ATMOSFÉRA
Podnebí Česka                                                              8. března 2006.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Základy automatizace Martin Šťastný ME4B.
Dřeviny – listnaté stromy
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Zjišťování zásoby porostu pomocí objemových tabulek
Jan Synek Lukáš Bocan Jiří Kratochvíl Hana Kadlecová.
Podnebí.
PODNEBÍ AMERIKY A Kliknutím na obrázky spustíte video – hurikány a tornáda.
Zpracování a vizualizace fenologických dat
Vegetační stupně na příkladu střední Evropy
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
Ochrany motorů do 20 kW Petr Král Ondřej Edl.
Stanovení hustoty a velikostní struktury populace stromů v lužním lese
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Trénink krytosemenných dřevin
Hydrotermická úprava (vyluhování)
Faktory ovzduší Klimatické faktory Antropogenní znečištění.
Témata a metodiky měření Králický Sněžník
Vypařování a kapalnění
FYZIKÁLNÍ POKUS NA OHŘEV VZDUCHU POMOCÍ SLUNCE (tepelné záření) Základní škola Dr. E. Beneše, Mladá Boleslav.
Nástroje pro monitoring sucha a včasnou výstrahu – intersucho.cz a klimatickazmena.cz Lenka Bartošová Mendelova univerzita v Brně, Ústav výzkumu globální.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Hrachovská NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+ PŘÍ_10.
OVZDUŠÍ BEZ HRANIC Projekt měření ovzduší na školách
vlastnosti a využití dřeva
Projekt Mikroklima v okolí školy
Z0047 Geografie průmyslu a zemědělství
VLHKOST A TEPLOTA VZDUCHU
Vzor individuální prezentace
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
Vzniklo z projektu: CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Alexandra Vinklárková
VY_32_INOVACE_Racek_ Zmeny_priklady
JAK SE RODÍ POČASÍ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Samostatný úkol: Jednovýběrový t-test Dvouvýběrový nepárový t-test
Horoskopy Markéta Vokurková.
Porovnání bodových srážkových úhrnů s údaji zvážených objemů z odběrových zařízení pro čisté srážky a srážky se spadem aneb kontrola kvality měření objemů.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Vzor individuální prezentace
Předpokládané dopady klimatické změny na lesy v příštích desetiletích
VY_32_ INOVACE_ 15_ VLASTIVĚDA 4
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Autor: Honnerová Helena
Transkript prezentace:

Základní škola Josefa Bublíka, Bánov Fenologie rašení pupenů

Čím nižší nadmořská výška, tím dřívější rašení pupenů. HYPOTÉZA Rozhodli jsme se pozorovat rašení pupenů v různých nadmořských výškách. Naše hypotéza zní: Čím nižší nadmořská výška, tím dřívější rašení pupenů.

Myšlenková mapa

Postup výběr stanoviště výběr dřevin hydrometeorologické měření fenologické měření zpracování dat závěry prezentace

MAPA

Charakteristika stanovišť stanoviště Bánov Lopeník nadmořská výška 250 550 typ stanoviště školní zahrada zahrada typ půdy jílovitá (těžká) hlinito-písčitá

Hydrometeorologické měření Bánov Lopeník Datum Min. Max. Vlhkost 31.3 -2 2 85% -0,8 9,9 64% 1.4 -5 5 70% 0,7 5,2 62% 2.4 -4,7 7,4 3.4 6 80% -0,1 3,4 63% 4.4 -1 4 81% -0,3 5,9 5.4 -3 82% 0,1 3,3 6.4 7 0,5 4,5 7.4 1 6,8 50% 8.4 10 48% -1,8 9,7 9.4 9,8 52% 10.4 12 58% 4,6 9 53% 11.4 74% 2,7 12,2 12.4 13 9,3 12,8 51% 13.4 11 3,8 14.4 24 61% 9,5 14,4 15.4 26 34% 4,4 17,3 30% 16.4 21 3,9 17,8 17.4 46% 20 31% 18.4 23 37% 8,4

Graf teplot

Graf vlhkosti

Lípa 1 Lípa 2 Bříza 1 Bříza 2 Šeřík 1 Šeřík 2 Bánov S 15.4 14.4 Lopeník 16.4

Závěry: Hypotézu jsme nepotvrdili ani nevyvrátili. Tento způsob konce letošní zimy se nám jeví poněkud ,,zvláštní´´. začínající jaro bylo přerušeno ochlazením 31.3. napadlo 30cm sněhu, který odtával 14 dní následovalo prudké oteplení -> všechno začalo rychle rašit.

!!!Děkujeme za pozornost!!!