ISLÁMSKÝ NÁBOŽENSKÝ SYSTÉM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
V současném světě – 2 názory na svět
Názor na svět: věřící, bez vyznání a ateisté
JIHOZÁPADNÍ ASIE = „BLÍZKÝ VÝCHOD“
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Arabové a Islám Raný středověk.
Islám Postup vložení tohoto snímku do prezentace
Islám Petr Machala.
Světová náboženství.
Náboženství.
Islám.
Islám Arabové.
KŘESŤANSTVÍ.
Aneb jak ho vnímají různé státy, náboženství, historie trestu smrti a jak je vnímán dnes.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Jihozápadní Asie.
Islám Arabové.
JIHOZÁPADNÍ ASIE.
Islám.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - ISLÁM
Arabská říše Islám.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských.
Islám Arabská říše.
RISK Náboženství.
Islám, ropa, oblast napětí
Islám Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.7.05
Mohamen Jasenovský Jaroslav.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Najdi na slepé mapě Asie státy podle zadání
HOSPODÁŘSTVÍ. Velikost ekonomiky Poř.státmld. US$ PPP (2003) 1.USA Čína Japonsko Indie Německo Spojené království1.
A TAK BRATŘI, MODLETE SE ZA NÁS, ABY SE SLOVO PÁNĚ RYCHLE ŠÍŘILO… MODLITBY NA DUBEN 2015.
ARABOVÉ A jejich výboje.
Náboženství - islám Název školy
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Rozšíření Islámu v dnešní době
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Jihozápadní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
OBLASTI ASIE Podle tradičního dělení se Asie člení na 7 oblastí
Islámské umění.
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
Muslimové Adaptace II. Muslim x muslim Identita na základě příslušnosti k náboženské skupině Celosvětové náboženství = etnická identita různá 5 subcivilizací.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_JIHOZÁPADNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
Islám. Monoteistické náboženství Druhé největší náboženství světa Založené na učení proroka Muhammada Stoupenci Islámu: muslimové Prameny islámu: Korán,
Duchovní kultura Evropy Matěj Jansa Tomáš Karfilát.
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
VY_32_INOVACE_8_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_2_NÁBOŽENSTVÍ A JINÉ SEKTY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační.
Islám a západ HISTORICKÁ PAMĚŤ A SOUČASNÁ KRIZE Duchovní kultura Evropy Král, Špála.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
 Terorismus je hrubé zastrašování politických odpůrců hrozbou síly a užití různých forem násilí. Vedle individuálního terorismu existuje terorismus.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Jihozápadní Asie ropa islám Izrael.
Jana Sítařová Liga arabských států. Arabská liga Vznik: 22. března 1945 Sídlo: Káhira, Egypt Členové: 22 zemí Úřední jazyk: arabština Hlavní orgán: arabská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK_A_SVET_ISLAM_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
POČÁTKY ISLÁMU, VÍRA A TRADICE
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Lokalizace Asie - významná místa /politická geografie/
Křesťanství a středověká Evropa
Digitální učební materiál
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Liga arabských států /LAS/
D ě jiny islámských zemí. Z Mekky do Medíny Prorokem islámu Muhammad Žil jako obchodník, než se mu začal zjevovat archanděl Gabriel Muslimové (vyznavači.
Arabové a islám.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

ISLÁMSKÝ NÁBOŽENSKÝ SYSTÉM Eva Bouchalová, Adriana Šnajdrová, Johana Zelinská

Islám الإسلام Monoteistické náboženství Prorok Muhammade „Islám“ = podrobení se či odevzdání se Bohu Bůh = Alláh Stoupenec = Muslim 2. největší náboženství světa (1-1,8 miliardy příznivců) 2 větve – Sunnité, Šíité Pět základních povinností Uznávat Alláha jako jediného a všemocného Boha Pětkrát denně se modlit Dodržovat třicetidenní půst v měsíci ramadánu Poskytovat almužnu chudým Alespoň jedenkrát za život vykonat pouť do Mekky

1. klišé Islámu - geografie Co je muslimská země? „Islámský svět je jen východ, tam kde jsou Arábie.“ Muslimská země = jedná se o zemi, kde je více než 50% obyvatel věřících muslimů Nelze měřit, sporné hranice kdo už je, kdo ještě není muslim

Rozdělení muslimských zemí Islám je státním náboženstvím a základ zákonodárství Afgánistán, Brunej, Írán, Jemen, Katar, Komory, Kuvajt, Libye, Mauretánie, Pákistán, Saúdská Arábie, Súdán Islám je státním náboženstvím Alžírsko, Bahrajn. Bangladéš, Egypt, Irák, Malajsie, Maledivy, Maroko, Omán, Somálsko, Spojené Arabské Emiráty, Tunisko, Západní Sahara Islám je převládajícím náboženstvím Albánie, Bosna a Hercegovina, Čad, Eritrea, Etiopie, Indonésie, Jordánsko, Kazachstán, Sýrie, Libanon, Palestina, Turecko aj.

2. klišé Islámu – postavení žen Jaké je postavení žen ve společnosti? „Ve všech muslimských zemích musí nosit šátek a jsou utlačovány.“ „Islám má vždy na mysli především ochranu důstojnosti ženy. Mnohé muslimky skutečně soudí, že islámská pravidla chování slouží ochraně jejich důstojnosti lépe než rozvolněná západní morálky.“ V každé zemi jsou různé podmínky, ne všichni jsou ortodoxní muslimové

3. klišé – terorismus Jak je to s terorismem v muslimském světě? „Každý muslim je terorista!“ Islámští teroristé hlásají, že pomoci terorismu chrání svou víru, což jim nařizuje Korán – konkrétně šestý pilíř Džihád.

Džihád Džihád = termín označující náboženskou povinnost muslimů usilovat o obranu a rozšiřování islámu ve vlastním srdci a ve světě „Džihád“ = „snaha o důležitou věc“ Dělí se na několik složek Džihád srdcem – přemáhání hříchu, projevy zbožnosti Džihád jazykem – podpora a šíření misijní činnosti islámu Džihád mečem – vedení válek za obranu islámu Džihád rukou – pomoc potřebným, charitativní činnost

Džihád Rozpory ve výkladu Překlad Džihádu jako Svatá válka – medializace Korán nejednoznačně dovoluje užití násilí ve dvou případech: Sebeobrana - ,,Zabíjejte je všude, kde je dostihnete, vyžeňte je z míst, odkud oni vás vyhnali, vždyť svádění od víry je horší než zabití" (Korán 2:193). „Boj na stezce Boží“- ,,A bojujte na stezce Boží proti těm, kdož bojují proti vám, avšak nečiňte bezpráví, neboť Bůh nemiluje ty, kdož se bezpráví dopouštějí.“ Muhammad zanechal Džihád bez podrobnějšího vysvětlení.

Džihád Sebevražedné útoky jsou v islámském právu šaría zapovězeny „Jakýkoli člověk, který si vezme svůj život, skončí navěky v ohni pekelném." Stoupenci ale namítají, že nejde o sebevraždu, ale mučednickou smrt ve jménu božím. Mudžáhid je vykonavatel Džihádu, bojovník na cestě Boží, které mu je za tuto aktivitu slibován pobyt v ráji. „Nechť tedy bojují na stezce Boží ti, kdož kupují za život pozemský život budoucí! A těm, kdož bojují na stezce Boží a budou zabiti či zvítězí, těm dáme odměnu nesmírnou.“(4:76)

Islamofobie Negativní předsudky a očerňování muslimů Znepokojení, negativní vnímání, diskriminace, útoky Reakce společnosti na útoky v západním světě v kombinaci s negativními informacemi v médiích Poukázání na neslučitelnost islámu se západními hodnotami Důsledkem je xenofobní chování vůči muslimům a lidem z muslimských zemí

Děkujeme za pozornost