Dokumenty Boloňského procesu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytváříme znalostní společnost?
Advertisements

Národní soustava kvalifikací pro terciární vzdělávání Praha & Brno 2. A 4. prosince 2008
ECVET A NÁVRH ZPŮSOBU JEHO ZAVÁDĚNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Lenka Chvátalová.
„Realizujeme Evropský prostor vysokoškolského vzdělávání“ konference ministrů, Berlín „Realizujeme Evropský prostor vysokoškolského vzdělávání“
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 1 Projekt „Hodnocení kvality vysokých škol“ Sněm RVŠ Praha, květen 2005.
Andy Gibbs Leden Seminář – 3 části A) Přehled vyššího vzdělávání v ošetřovatelství s přihlédnutím k evropskému kontextu a Evropskému prostoru vysokého.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Monitoring dalšího vzdělávání
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Pilotní projekt VQTS Ing. Miloš RATHOUSKÝ Mgr. Martina KAŇÁKOVÁ NÚOV, Oddělení mezinárodní spolupráce.
Konference NIDM k uznávání neformálního vzdělávání Praha, 2. a 3. listopadu 2011.
Mezi Londýnem a Leuvenem – vybraná témata Věra Šťastná Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru Věra Šťastná Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Seminář NSKTV Praha , Brno Návrh národních deskriptorů Mgr., Ph.D.
Národní kvalifikační rámec České republiky a projekt Q-RAM
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
ECTS a Ostravská univerzita v Ostravě
Mezi Berlínem a Bergenem Mezi Berlínem a Bergenem Internacionalizace studia – Projekt Bologna Promoters Sněm Rady vysokých škol, Pavel Kovář,
Vývoj v Evropě a vysoké školství v ČR Věra Šťastná, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Kreditový systém Předsednictvo Rady vysokých škol 14. Zasedání – , Praha.
Síť regionálních center – Ústecký kraj Strukturované studium a spolupráce vysokých škol s externími partnery v dokumentech Boloňského procesu a ve výsledcích.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
INTERNACIONALIZACE STUDIA NA ČESKÝCH VYSOKÝCH ŠKOLÁCH Pavel KOVÁŘ (RVŠ) Spolupracovníci: Věra ŠŤASTNÁ (MŠMT ČR) Dana PETROVÁ (NA SOKRATES) Zasedání předsednictva.
Zpráva o činnosti SKRVŠ 2. sněm RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha, Ondřej Haška.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ LIBERECKÉHO KRAJE v návaznosti na globální granty RNDr. Robert Gamba vedoucí odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Zasedání výboru Lisabonské úmluvy Seminář NARIC, Š. Skuhrová.
Mezi Londýnem a Leuvenem – vybraná témata Věra Šťastná Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Mezi Berlínem a Bergenem Mezi Berlínem a Bergenem Internacionalizace studia – Projekt Bologna Promoters Předsednictvo Rady vysokých škol, Pavel.
Rozvoj dalšího vzdělávání jako jedna ze strategických priorit MŠMT Celostátní seminář, Celoživotní učení 12. května 2010 Kroměříž, Dům Kultury Kroměříž.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. schůze P RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha.
Implementace EQAVET v ČR
sněm RVŠ, Praha BOLOGNA 2020: setkání ministrů pro vzdělávání, Louvain (Belgie), duben 2009 výtah z komuniké Doc. RNDr. Tatiana.
Rozvoj znalostní ekonomiky a sociální soudržnost Kaiserštejnský palác, 23.června 2011 Miroslava Kopicová Evropské fondy v poločase – nové výzvy 1.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Mezi Londýnem a Leuvenem – vybraná témata Věra Šťastná Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Odborné vzdělávání a Evropa Helena Úlovcová
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Londýnské ohlasy Londýnské ohlasy Boloňský proces ■ vyjádřena celková spokojenost ■ účastní se 49 zemí ■ strukturované studium Spokojenost.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
BOLOŇSKÝ PROCES - INTERNACIONALIZACE INFORMACE Z KONFERENCE MINISTRŮ VYS. ŠKOLSTVÍ BERGEN Prezentace pro předsednictvo RVŠ, Pavel.
Zpráva o činnosti Studentské komory 5. sněm RVŠ, Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
Vzdělávací politika a Evropská unie. Vzdělávací politika souhrn konkr é tn í ch činnost í a opatřen í, kterými zejm é na st á t, ale i dal ší subjekty.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Vývoj systému akreditace v evropském kontextu Jiří Smrčka tajemník Akreditační komise Praha.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
Mládež v pohybu – iniciativa strategie Evropa 2020.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Příprava OP VVV – PO VŠ Adam KRČÁL Skupina pro výzkum a vysoké školství MŠMT 08/02/2013.
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací Národní ústav pro vzdělávání :
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
NSK – vazby na evropské procesy
Individuální projekty systémové – IPs
Tomáš Fliegl Odbor vysokých škol
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Dokumenty Boloňského procesu Seminář NARIC, 24.10.2007 Š.Skuhrová

Přehled dokumentů a jejich hlavní myšlenky Sorbonská dekladrace 1998 Boloňská deklarace 1999 Pražské komuniké 2001 Berlínské komuniké 2003 Bergenské komuniké 2005 Londýnské komuniké 2007

EQF Uznávání i LLR, NQF, EQF 2009 Kvalita, uznávání vzdělání i jejich částí 2007 LEUVEN 2006 2005 LONDÝN aktivní účast VŠ i studentů, kvalita 2004 2003 BERGEN 2 cykly, uznávání kreditů z jiných systémů 2002 BERLÍN 2001 2000 EHEA PRAHA 1999 1998 BOLONA SORBONNA

Londýnské komuniké Vývoj v EPVŠ za poslední 2 roky (EHEA) mobilita 3 cykly studia uznávání kvalifikační rámce celoživotní vzdělávání zabezpečování kvality doktorandi sociální dimenze EHEA v celosvětovém kontextu

Londýnské komuniké Priority pro rok 2009 mobilita sociální dimenze sběr dat zaměstnatelnost EHEA v celosvětovém kontextu