Etologie – chování živočichů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spolupráce mezi členy NSS a složkami IZS
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Simona Svačinová Komunikace zvířat.
Původ a domestikace zvířat
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Organizace chránící přírodu a životní prostředí
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nauka o chování živočichů
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Po stopách ohrožených zvířat
Zkoumání a ochrana přírody
Organizace zabývající se ochranou přírody
ŽIVOČICHOVÉ.
CHOVÁNÍ PTÁKŮ Schopnost letu, stálá tělesná teplota a vejcorodost umožňují ptákům velké rozšířění= od tropů po polární oblasti (nejvíce jižní Amerika,
Domestikace.
VY_32_INOVACE_13_ Přírodověda pro 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Vtištění (Imprinting)
Putování přírodou Putování přírodou S Patem a Matem.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Tučňák císařský Vypracoval: Petr Skrutek
Ptáci okraje lesa křovin otevřené krajiny.
Název školy:c ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_599_ŽIVOČICHOVÉ_V_LÉTĚ Téma: ZOPAKOVAT SI ŽIVOT.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ETOLOGIE a DOMESTIKACE
CHOVÁNÍ OBRATLOVCŮ.
Etologie – zkoumá aktivitu zvířat v čase a prostoru
Čáp bílý (Ciconia ciconia)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lada Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_16_15B_Ptáci - význam Téma: Přírodopis pro.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
PTÁCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Domácí mazlíčci VY_32_INOVACE_06_domacimazlicci Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
3. SKUPINA 3. SKUPINA. KDE ŽIJÍ? Vrabci žijí v Euroasii a byli převezeni i do Ameriky, jižní Afriky, Austrálie a na Nový Zéland. Vrabec polní vyhledává.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Sluneční záření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Pásovec devítipásý Vypracoval: Adam Čada
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_12_Zvířata
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.04 Domácí ptáci.
Etologie ptáků.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ekosystém les Živočichové
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_60_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.04 Domácí ptáci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Etologie.
Rozmnožování a chování ptáků
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Etologie – chování živočichů Filip Bordovský

Chování obratlovců: Chováním živočichů se zabývá ETOLOGIE. Význam studia chování zvířat pro člověka: Porozumění chování různých živočichů. Lepší a účinnější ochrana zvířat. Zlepšení podmínek pro zvířata chovaná pro užitek a zvířata chovaná v zajetí (ZOO) Možnost využití schopností zvířat např. poštovních holubů, koní, psů …

Dělení živočichů podle jejich aktivity: Aktivní přes den (kur domácí, ještěrka …) Aktivní přes noc (netopýři, skokan zelený) Aktivní v průběhu celého dne (hraboš polní …)

Různé strategie v chování: Velmi složité je chování zvířat v době rozmnožování – souboje o samice, námluvy … Obrovské rozdíly jsou v péči o mláďata  U většiny druhů se starají pouze samice, někdy se starají oba rodiče, výjimečně pouze samec (Jehla mořská), Kukačka se o své mláďata nestará vůbec. V průběhu roku někteří živočichové migrují  nejsložitější jsou cesty tažných ptáků! Pro dorozumívání zvířat se vyvinuly složité signály. U zvířat žijících ve skupinách panuje přísná hierarchie.

Etologie – rozdílné strategie v chování obratlovců! Žákovský projekt Etologie – rozdílné strategie v chování obratlovců! Podtémata: Sexuální chování Péče o mláďata Smysly a vnímání Adaptace živočichů v extrémních podmínkách Získávání potravy Migrace živočichů

Termín odevzdání: do konce února! Vypracování: ve dvojicích si vyberte jedno téma, zjistěte o něm co nejvíce informací a přehledně jej zpracujte. Zaměřte se na rozdíly a zajímavosti u různých obratlovců! Pro přehlednost vypracujte projekt na tvrdý papír formátu A2.

Ochrana obratlovců Organizace ochrany přírody: IUCN – Mezinárodní unie ochrany přírody WWF – Světová nadace pro ochranu divokých zvířat. Greenpeace – mezinárodní nevládní a nezisková ekologická organizace Napište hlavní důvody, pro které by měl člověk chránit živočichy! Domácí úkol: vypsat další významné mezinárodní organizace ochrany přírody a spolky i sdružení zabývající se ochranou přírody v ČR.