Mineralogický systém Křemičitany

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PETROLOGIE úvod a vyvřelé horniny.
Advertisements

KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Mineralogický systém.
Opakování učiva o nerostech II. část
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Křemičitany II. Autor: Mgr. Marian Solčanský
RISK Minerály.
Křemičitany (silikáty)
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vyvřelé (magmatické) horniny
Chemie – kovy, nekovy, polokovy
CZ.1.07/1.1.10/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
Minerály Prvky nekovové Uhlík C – dvě podoby.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Mineralogický systém Sulfidy (sirníky)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Mineralogický systém Dusičnany
Geologie věda o zemi.
Stensenův zákon - zákon o stálosti úhlů hran.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Systematická mineralogie Křemičitany, sírany
Oxidy Oxidy jsou sloučeniny prvků s kyslíkem v různém poměru.
OXIDY Ec.
Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov.
HLUBINNÉ VYVŘELÉ HORNINY
Mineralogický systém Prvky
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Mineralogický systém Halogenidy (halovce)
VÝLEVNÉ VYVŘELÉ HORNINY
Mineralogický systém Uhličitany
Mineralogický systém Křemičitany
Škola:. Základní škola Kladruby
Vyvřelé horniny = vyvřeliny
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Horniny přeměněné Autor: Mgr. Marian Solčanský
Systematická mineralogie Oxidy - nehydratované
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Horninotvorné minerály
Mineralogický systém Prof. RNDr. Milan Novák, CSc. Olivíny a pyroxeny
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Stavba Země zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Litosféra – pevná.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Nerosty (zástupci) Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
Zpracovala: Mgr. Jana Richterová Přírodopis 9. třída 1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_Risk minerály SADA 3: PŘÍRODOPIS.
9. Křemičitany největší skupina nerostů, horninotvorné minerály.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Co je minerál … Minerály neboli nerosty jsou anorganické stejnorodé přírodniny. Jejich složení je možno vyjádřit chemickou značkou nebo chemickým vzorcem.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název sady materiálů: Přírodopis 9
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
VY_32_INOVACE_P9-007 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
KŘEMIČITANY I. (po výkladu si zapiš do sešitu)
Vy_52_Inovace_B63_Opakování minerály
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
9) Křemičitany, 10) Organolity
MINERALOGIE.
Třídění podle chemického složení
KŘEMIČITANY.
Mineralogický systém Oxidy (kysličníky)
Mineralogický systém Dusičnany
Transkript prezentace:

Mineralogický systém Křemičitany Slídy Biotit ρ = 2,8-3,4 g/cm3; t= 2,5-3; jednoklonná – světlá odrůda Muskovit ρ = 2,8-3g/cm3; t= 2-2,5; klencová – tmavá odrůda vlastnosti: snadno se štípou, ohnivzdorné, pružné využití: izolační materiál - elektrotechnika naleziště: Velké Meziříčí, Sibiř, Indie, USA

Granáty ρ = 3,5-4,5g/cm3; t=7; krychlová vlastnosti: Mineralogický systém Granáty ρ = 3,5-4,5g/cm3; t=7; krychlová vlastnosti: v molekulách dva atomy kovu – Ca, Mn, Mg, Fe, Al, Cr- určují barvu nerostu odrůdy – obecný granát –červenohnědý – Ca, Al pyrop = český granát – tmavě červený – Mg, Al almandin – fialově červený – Fe, Al využití šperkařství naleziště: ČR – České středohoří 345,01

Mineralogický systém Bezvodé oxidy Augit ρ = 3,3-3,5g/cm3; t= 6; jednoklonná Amfibol ρ = 3,1-3,2g/cm3; t= 5-5,5; jednoklonná vlastnosti: tvoří černé sloupečkovité krystaly, dobře štěpné využití: hlavní součást hornin (zejména čediče)