Distanční kurz Základy fyziky v kombinované formě studia J. Kopečný, M. Kopečná, H. Tomečková, J. Trojková VŠB -Technická univerzita Ostrava,
Úvod Oblast technických vysokých škol Paradoxní situace Příprava distančních kurzů z fyziky První běh v ZS 2001/2002
Nová struktura studijních programů Dvojstupňový model Snížení hodinové dotace (pres.st.:0-2,2-3,komb.st.:6,20h) Neúnosná situace v kombinované formě
Co s tím? Předmět Základy fyziky, Fyzika I Nutnost přejít na samostudium Ale řízený proces Distanční forma
Základy fyziky Nový předmět Opakování nejdůležitější středoškolské látky Kolektiv z institutu fyziky Využití stávajících materiálů
Obsah kurzu Základní středoškolská látka Univerzální pro využití všemi šesti technickými fakultami Modulární systém pro fakultní výběr Využití – akredit.stud.programy - doplnění „mezer“ - nabídka pro CŽV
Studijní balík Informační část Pracovní sešity pro jednotlivé moduly Animovaná fyzika – CD Základní informační materiály kurzu (harmonogram, adresář tutorů, podmínky zápočtu,……)
Informační část Napsat vlastní? Využít středoškolskou učebnici? Přehled středoškolské fyziky (Svoboda) přehledná dostatek vysvětlujících obrázků jednodílná dostupná na trhu použitelná i ve vyšších ročnících studia
Moduly kurzu Mechanika Mechanika tekutin a termika Elektromagnetické pole Optika a atomové jádro
Struktura modulu Úvod (principy DiS, studijní postup, role tutorů) Studijní cíle Čas nutný ke studiu Pokyny Odpovězte Úlohy řešené i k řešení
Harmonogram Úvodní tutorial (DiS, tutoři, dotazník) Průběžný tutorial (po pracovních skupinách) Závěrečný tutoriál spojený se závěrečným testem Data průběžných kontrol - testů
Průběžná kontrola 4 testy po každém modulu (po 5 bodech) Odevzdaný test podmínkou obdržení materiálu dalšího modulu Závěrečný test shrnující celou látku (80 bodů) Podmínka zápočtu 40 bodů
Výsledky závěrečného testu Forma výuky Počet odpovídající ch Počet dosažených bodů % dosažených bodů distanční9747,5 59,4 presenční6940,6 50,7
Práce tutora Odhad 3 hodiny na studenta a semestr Realita kolem 2 hodin, ale Kontakt: , telefon, dopis, individuální konsultace 71% studentů považuje funkci tutora za užitečnou Ale jen 16 % využívalo ve větší míře konsultací
Hlavní požadavky studentů Osobnější kontakt s tutorem Více názorných příkladů k řešeným situacím Více presenčních setkání Odpřednášet nejdůležitější části látky
Další plány Převést kurz do e-learningové formy Vytvořit Di kurz předmětu Fyzika I Přesvědčit studenty o výhodnosti Di formy studia Přesvědčit další fakulty o výhodnosti Di formy studia Naučit studenty pracovat v Di formě
Děkujeme za pozornost