Distanční kurz Základy fyziky v kombinované formě studia J. Kopečný, M. Kopečná, H. Tomečková, J. Trojková VŠB -Technická univerzita Ostrava,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
VŠB – Technická univerzita Ostrava
Počítačové praktikum Úvod do předmětu
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Organon Interaktivní webová aplikace pro výuku logiky
Distanční studium na OPF SU František Koliba Petr Korviny.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
Tutoriál jako forma výuky na vysoké škole a na pracovišti PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D. PedF UK v Praze
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Pořádání odborných konferencí Tomáš Sochor Katedra informatiky a počítačů Ostravská univerzita Systém dalšího vzdělávání pracovníků.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
O fakultě... Fakulta vznikla 1. ledna 1991 rozdělením Fakulty strojní a elektrotechnické na dvě samostatné fakulty. Fakulta elektrotechniky a informatiky.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Centrum pro studium vysokého školství
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Opava 2008 Podpora tvorby studijních textů pro potřeby distančního vzdělávání Petr Korviny OP RLZ (CZ / /0015) Rozvoj distančních kurzů dalšího.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Vybrané kapitoly z fyziky se zaměřením na atomistiku a jadernou fyziku
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
1 Počáteční tutoriál 2. semestru Setkání s proděkanem pro pedagogiku a informatizaci.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Výroční zpráva za rok 2014 Vysokoškolské vzdělávací programy Bakalářské studium Magisterské studium Studijní obor Ekonomika – řízení lidských zdrojů.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
Vybrané kapitoly z fyziky Radiologická fyzika
Opava Modulární systém studijních programů na vysokých školách v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Databázové systémy 2 Cvičení č. 5 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice.
Vybrané kapitoly z fyziky Radiologická fyzika Milan Předota Ústav fyziky a biofyziky Přírodovědecká fakulta JU Branišovská 31 (ÚMBR),
Závěrečný tutoriál 4. semestru Setkání s proděkanem pro pedagogiku a informatizaci
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
e-learningový kurz na podporu výuky předmětu Němčina pro právníky
E-learningový kurz pro examinátory zkoušky pro trvalý pobyt v ČR AUCCJ
Úvodní informace Informatika pro ekonomy I LS 2012/2013.
Program podpory: 15.A Zkvalitňování vzdělávání na vysokých školách Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Zápatí prezentace1 IV. celofakultní pedagogická konference
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Vzdělávací programy projektu „Implementace nové integrovatelné e- learningové infrastruktury do rezortu MV prostřednictvím videokonferenčního řešení“ Registrační.
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
BA008 Deskriptivní geometrie
1. Obsah a význam fyziky, struktura látek
BA008 Konstruktivní geometrie
Při technické univerzitě v Liberci
BA008 Konstruktivní geometrie
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Transkript prezentace:

Distanční kurz Základy fyziky v kombinované formě studia J. Kopečný, M. Kopečná, H. Tomečková, J. Trojková VŠB -Technická univerzita Ostrava,

Úvod Oblast technických vysokých škol Paradoxní situace Příprava distančních kurzů z fyziky První běh v ZS 2001/2002

Nová struktura studijních programů Dvojstupňový model Snížení hodinové dotace (pres.st.:0-2,2-3,komb.st.:6,20h) Neúnosná situace v kombinované formě

Co s tím? Předmět Základy fyziky, Fyzika I Nutnost přejít na samostudium Ale řízený proces Distanční forma

Základy fyziky Nový předmět Opakování nejdůležitější středoškolské látky Kolektiv z institutu fyziky Využití stávajících materiálů

Obsah kurzu Základní středoškolská látka Univerzální pro využití všemi šesti technickými fakultami Modulární systém pro fakultní výběr Využití – akredit.stud.programy - doplnění „mezer“ - nabídka pro CŽV

Studijní balík Informační část Pracovní sešity pro jednotlivé moduly Animovaná fyzika – CD Základní informační materiály kurzu (harmonogram, adresář tutorů, podmínky zápočtu,……)

Informační část Napsat vlastní? Využít středoškolskou učebnici? Přehled středoškolské fyziky (Svoboda)  přehledná  dostatek vysvětlujících obrázků  jednodílná  dostupná na trhu  použitelná i ve vyšších ročnících studia

Moduly kurzu Mechanika Mechanika tekutin a termika Elektromagnetické pole Optika a atomové jádro

Struktura modulu Úvod (principy DiS, studijní postup, role tutorů) Studijní cíle Čas nutný ke studiu Pokyny Odpovězte Úlohy řešené i k řešení

Harmonogram Úvodní tutorial (DiS, tutoři, dotazník) Průběžný tutorial (po pracovních skupinách) Závěrečný tutoriál spojený se závěrečným testem Data průběžných kontrol - testů

Průběžná kontrola 4 testy po každém modulu (po 5 bodech) Odevzdaný test podmínkou obdržení materiálu dalšího modulu Závěrečný test shrnující celou látku (80 bodů) Podmínka zápočtu 40 bodů

Výsledky závěrečného testu Forma výuky Počet odpovídající ch Počet dosažených bodů % dosažených bodů distanční9747,5 59,4 presenční6940,6 50,7

Práce tutora Odhad 3 hodiny na studenta a semestr Realita kolem 2 hodin, ale Kontakt: , telefon, dopis, individuální konsultace 71% studentů považuje funkci tutora za užitečnou Ale jen 16 % využívalo ve větší míře konsultací

Hlavní požadavky studentů Osobnější kontakt s tutorem Více názorných příkladů k řešeným situacím Více presenčních setkání Odpřednášet nejdůležitější části látky

Další plány Převést kurz do e-learningové formy Vytvořit Di kurz předmětu Fyzika I Přesvědčit studenty o výhodnosti Di formy studia Přesvědčit další fakulty o výhodnosti Di formy studia Naučit studenty pracovat v Di formě

Děkujeme za pozornost